Gå til innhold

Herr og Fru den 2. August!


Gray

Anbefalte innlegg

Ja, kjekt at du kan ta Den fra der du bor og til andre siden da, sparer deg for mye tid :) Har dere kjøpt dere noe nå eller leier dere enda?

Bryllup ja, det er seriøst tidenes pengesluk, så hadde vi vist hvor mye penger som faktisk hadde gått med så tror jeg vi hadde ventet litt faktisk :fnise:

Men nå gleder jeg meg bare! 4 uker igjen i dag, så nå er det no return :ler:

Den er kjempepraktisk :) Vi leier fremdeles, men har lagt inn bud på en leilighet denne uka så får vi se om selger godtar. Hadde vært godt å få noe eget også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå nærmer det seg!! :) Moro med kjole som er for stor i stedet for for liten da! :)

Ja, jeg ble egentlig veldig overrasket siden kjolen er i strl 34! Men brudekjoler er store i størrelsen da, så hun tok den inn en størrelse ekstra og nå sitter den som et skudd :)

Ja, det var veldig deilig å stikke avgårde etter bryllupet, selvom det selvfølgelig er litt ekstra stress når man skal reise med småbarn. ;) Kan ikke skryte av den beste brunfargen akkurat, jeg bruker laaang tid på å bli brun. Og det ble ikke like mye tid til soling som det pleier å bli. ;) Men litt farge fikk jeg. :jepp:

Huff, å fly med sint katt på fanget høres ikke kult ut! :ler: Vesla vår ble også utålmodig etter at hun hadde sovet litt på turen ned til Sardinia. Hun ville ned på gulvet, så opp til meg, så til pappaen, så ned på gulvet igjen... :rolleyes: Vi fikk heldigvis underholdt henne med Ipad, bøker og leker, så jeg syns det gikk over all forventning altså. :jepp:

Jeg har egentlig tenkt til å selge kjolen min, selvom enkelte i familien min syns jeg bør ta vare på den for at lillejenta skal kunne bruke den en dag. Men tenker at sannsynligheten for at hun ønsker det når den dagen kommer kanskje ikke er så veldig stor.. Har du tenkt til å selge kjolen etter bryllupet?

Jeg legger nok ut kjolen for salg ja, jeg kan ikke levende forestille meg at mini vil bruke min kjole når/om hun skal gifte seg om 30 år. Dessuten vil jeg heller ikke legge det "presset" på henne. "Skal du gifte deg så måå du bruke mammas kjole vennen!!" :fnise:

Men får jeg ikke solgt den vurderer jeg å få farget den og gjort den om, slik at jeg kan ha den som slelskapskjole :)

Den er kjempepraktisk :) Vi leier fremdeles, men har lagt inn bud på en leilighet denne uka så får vi se om selger godtar. Hadde vært godt å få noe eget også.

Så spennende! Deilig å få noe eget da :Nikke: Er det i byen eller på samme sted dere bor nå?

------------------------------------

Nå nærmer det seg dere! :hoppe:

Jeg må lage en liten liste her, slik at jeg får en oversikt:

Ferdig:

Kjole og alt til brud - ferdig

Alt til brudgommen - ferdig

Alt til vesla - ferdig

Lokale - inspisert og godkjent

Pynt og dall - kjøpt inn og nesten ferdig

Catering - fikset

Servitører - snakket med, de er rutinerte damer heldigvis! :Nikke:

Kirke - booket

Invitasjoner - ferdig for flere mnd siden.

Musikere til kirken - ok

Mangler:

Alkohol - skal til sverige snart å handle vin. Øl kjøper vi der bryllupet skal være og sprit kjøper de med de som kommer fra utlandet.

Kirke - mangler samtale, når han man det?

Gaveoppakkere, hvem skal jeg spørre der?

Blomster - fikser det torsdag eller fredag før bryllupet.

Knappehullsblomster - legge inn bestilling npr jeg reiser hjem om ett par uker.

Salmer osv - ikke ok

Det eneste jeg oppriktig bekymrer meg for er barnevakten.. Hun er 15 år gammel, ikke vært borti barn før og når hun passet mini en time sist mandag så hadde hun ikke på lyd på telefonen sin så jeg fikk ikke tak i henne. Jeg gikk over halve byen å lette i alle lekeparkene og begynte å bli oppriktig bekymret.

Jeg er seriøst livredd for at hun (og venninen hennes) skal være for uoppmerksomme eller bare gi blaffen og at mini kommer til å skade seg, bli påkjøprt av en bil eller kveles. Hun har ikke skiftet bleie på et barn engang! :dane:

Jeg har en elendig feeling på dette.. Er jeg bare hønemor? Ville dere med barn gått for denne løsningen? Jeg tviler på jeg kommer til å klare å slappe av i det hele tatt. :dry:

Jeg klarer ikke å finne ut av dette, noen råd?

Endret av Gray
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinna katt på fanget :ler: Kjenner meg godt igjen, for å si det sånn!

Det jeg gjorde når vi fløy var å ha med 4 sånne Avent oppsamlinsbokser for morsmelk fylt med div mat. Jeg hadde en med bokstavkjeks, en med hirsekjeks og to med frukt. Det var akkurat nok underholdning til poden sovnet etter 3 kvarter. Og når han våknet fikk han et brett med klistremerker jeg hadde kjøpt, og det var heldigvis interessant frem til vi landet. Så det gikk heldigvis bedre enn fryktet, selv om det var litt hyling.

Ifht barnevakt hadde jeg også vært skeptisk. Man må jo følge med HELE tiden, iallefall når man har barn av den aktive typen.

Jeg har inntrykk av at våre er litt like, så jeg forstår skepsisen din.

Hvis du ikke har mulighet til å bytte barnevakt ville jeg tatt en skikkelig brief med henne, hvor jeg hadde prentet inn hvordan ting funker. Type følge med HELE tiden, ikke tukle med mobilen, ha PÅ lyden på mobilen osv

Du har ingen gamle skolevenninner med barn eller lignende du kunne spurt da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinna katt på fanget :ler: Kjenner meg godt igjen, for å si det sånn!

Det jeg gjorde når vi fløy var å ha med 4 sånne Avent oppsamlinsbokser for morsmelk fylt med div mat. Jeg hadde en med bokstavkjeks, en med hirsekjeks og to med frukt. Det var akkurat nok underholdning til poden sovnet etter 3 kvarter. Og når han våknet fikk han et brett med klistremerker jeg hadde kjøpt, og det var heldigvis interessant frem til vi landet. Så det gikk heldigvis bedre enn fryktet, selv om det var litt hyling.

Ifht barnevakt hadde jeg også vært skeptisk. Man må jo følge med HELE tiden, iallefall når man har barn av den aktive typen.

Jeg har inntrykk av at våre er litt like, så jeg forstår skepsisen din.

Hvis du ikke har mulighet til å bytte barnevakt ville jeg tatt en skikkelig brief med henne, hvor jeg hadde prentet inn hvordan ting funker. Type følge med HELE tiden, ikke tukle med mobilen, ha PÅ lyden på mobilen osv

Du har ingen gamle skolevenninner med barn eller lignende du kunne spurt da?

Vims! Du er bra flott! Takket være deg så har jeg jaggu funnet en annen barnevakt! :strix:

Du nevnte jo om jeg hadde noen skolevenniner, og da kom jeg på at en venninne av meg har en sønn som er litt eldre enn mini, som jeg var litt sammen med når knøttene var ganske små. Men pga av avstanden så har vi vært lite sammen siden i fjor sommer.

Men jeg sendte henne en melding på Facebook nå, og hun hadde lyst! :hoppe:

Så nå skal vi og knøttene møtes litt når jeg drar gjennom ferie neste uke, også tar hun, (+mannen og sønnen :fnise: ) å passer mini på dagen, også sover hun over til de :)

Åh herremin! Jeg er 10 kg lettere! :strix:

Det er din fortjeneste Vims! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vims! Du er bra flott! Takket være deg så har jeg jaggu funnet en annen barnevakt! :strix:

Du nevnte jo om jeg hadde noen skolevenniner, og da kom jeg på at en venninne av meg har en sønn som er litt eldre enn mini, som jeg var litt sammen med når knøttene var ganske små. Men pga av avstanden så har vi vært lite sammen siden i fjor sommer.

Men jeg sendte henne en melding på Facebook nå, og hun hadde lyst! :hoppe:

Så nå skal vi og knøttene møtes litt når jeg drar gjennom ferie neste uke, også tar hun, (+mannen og sønnen :fnise: ) å passer mini på dagen, også sover hun over til de :)

Åh herremin! Jeg er 10 kg lettere! :strix:

Det er din fortjeneste Vims! :Nikke:

Så bra det løste seg! Jeg glimter til innimellom 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Åååh, så bra med løsning! Godt tenkt, Vimsen! Vesla er aktiv, men medgjørlig, men jeg kjente på at jeg ikke ville vært komfortabel med den barnevakten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, ikke sant? Jeg er enda hoppende glad for at venninna mi kunne :hoppe: Lettelse å slippe unna kusina mi :fnise: (selv om jeg ikke har sagt det til henne enda... :sjenert: )

Nå er det 2 uker og 6 dager igjen! (det står sikkert i signaturen min, men den ser ikke jeg så da må jeg skrive det her også :fnise: ) Kan ikke tro at tiden har gått så fort!

Jeg håper 2. august kommmer fort, samtidig som jeg håper det ikke går for fort også, august er jo siste sommermåneden :dry: Så nå er jo høsten like om hjørnet. Flaks det er min favorittårstid :nigo: Men nå babler jeg..

Jeg er på jobb i dag, er i dårlig form og har en pyton hoste. Hipp hurra. Håper det forsvinner snart, jeg har nemlig en million ting å gjøre denne uka. Ferie neste mandag! :hoppe:

Neste vi har å gjøre på listen ifbm brylluet er å få snakket med kirken og få avtalt en "prøverunde". Mannens forlover kommer ikke til bryllupsbyen før torsdagen før bryllupet, så håper kirka syntes det er ok at vi tar det da.

I går testet jeg sminken min og fant ut at øyenskyggen min er for skinnende, så jeg må kjøpe ny. Jeg testet også punktvipper, og himmel så utrolig fint det ble! Hadde nesten lyst til å ha på meg vippene på jobb i dag også :ler:

Endret av Gray
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg med stormskritt ja!! :hoppendeglad: Det er bare å gleeede seg! :jepp: Og prøv å ikke stress eller grue deg for mye på forhånd, jeg var så innmari nervøs den siste uka at det var helt fælt. Og det var det jo ingen grunn til!! :rodmer: Skal du fikse hår og sminke selv, eller får du hjelp til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg med stormskritt ja!! :hoppendeglad: Det er bare å gleeede seg! :jepp: Og prøv å ikke stress eller grue deg for mye på forhånd, jeg var så innmari nervøs den siste uka at det var helt fælt. Og det var det jo ingen grunn til!! :rodmer: Skal du fikse hår og sminke selv, eller får du hjelp til det?

Jeg har leid en frisør til å fikse håret mitt, men sminken fikser jeg selv :) Hadde du leid inn begge deler eller?

------------------

Nå får vi lokalet tordagen før og ikke fredagen, så da får vi fredagen "fri"! Altså ikke fri-fri, men vi slipper å bruke tid på å pynte osv. Da får vi heller gjort unna sånn siste småting osv :) deilig!

Endret av Gray
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisøren jeg var hos sminket meg også. Jeg er ikke så flink til å sminke meg, så da var det greit med en med peiling som fiksa det. ;)

Så bra at dere kan pynte torsdagen før, da blir det litt mindre stress dagen før! :jepp:

Endret av My84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisøren jeg var hos sminket meg også. Jeg er ikke så flink til å sminke meg, så da var det greit med en med peiling som fiksa det. ;)

Så bra at dere kan pynte torsdagen før, da blir det litt mindre stress dagen før! :jepp:

Kjekt at du gjorde der slik da :) Jeg er egentlig ganske flink på å sminke meg, derfor klarte jeg ikke med god samvittighet å bruke 4500kr på sminke og hår, når frisør-venninna mi ordner håret gratis og sminken klarer jeg fint :)

Riktignok har jeg kjøpt meg masse ny - sminke er dyrt...- sminke, men den har jeg jo lenge :)

Jeg kjenner jeg angrer litt, i fare for at jeg skal screw it all up på Dagen :fnise: *angst* :bond:

------------

Herregud, nervene begynner å komme... Jeg tenker ikke på annet enn bryllup om dagen! Begynner å glede meg noe helt sinnsykt! Og grue meg til kirka :fnise: Lettrørt sjø :grine:

OG i dag.. Haha. I dag så bestemte jeg meg for å bake bryllupskaken selv :ler: Bare for å gjøre det lettere for meg selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt at du gjorde der slik da :) Jeg er egentlig ganske flink på å sminke meg, derfor klarte jeg ikke med god samvittighet å bruke 4500kr på sminke og hår, når frisør-venninna mi ordner håret gratis og sminken klarer jeg fint :)

Riktignok har jeg kjøpt meg masse ny - sminke er dyrt...- sminke, men den har jeg jo lenge :)

Jeg kjenner jeg angrer litt, i fare for at jeg skal screw it all up på Dagen :fnise: *angst* :bond:

------------

Herregud, nervene begynner å komme... Jeg tenker ikke på annet enn bryllup om dagen! Begynner å glede meg noe helt sinnsykt! Og grue meg til kirka :fnise: Lettrørt sjø :grine:

OG i dag.. Haha. I dag så bestemte jeg meg for å bake bryllupskaken selv :ler: Bare for å gjøre det lettere for meg selv ;)

Oi sann, jeg skjønner at jeg var heldig når jeg slapp unna med hår&sminke for 2700 kr... :sjokkert::danse: Det var hos en frisør som har en bitteliten salong hjemme hos seg selv, så sikkert derfor det var rimelig. ;) Hadde jeg vært flink på sminking hadde jeg gjerne gjort det selv, da får man det jo akkurat sånn man ønsker! :jepp: Men jeg ble heldigvis fornøyd med resultatet, selvom vi ikke hadde testsminka på forhånd. :)

Jeg var sikker på at jeg skulle grine masse i kirka, men jeg klarte meg faktisk ganske bra. Var veldig rørt gjennom hele greia, men det ble ikke noe stortuting før etter at vi hadde blitt viet. Da var det solosang, og da raknet det helt for meg! :grine::fnise: Men jeg hentet meg relativt raskt inn igjen. ;)

Så kult at du skal bake bryllupskaken selv!! :jepp: Det virker som at det blir mer og mer vanlig! Hva slags kake skal du lage? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Å hjelp jeg skal gifte meg på lørdag!! :daane:

Jeg skal komme med en stop oppdatering senere i dag, men nå har jeg ikke tid :fnise:

Har jo så mye jeg vil fortelle :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelp jeg skal gifte meg på lørdag!! :daane:

Jeg skal komme med en stop oppdatering senere i dag, men nå har jeg ikke tid :fnise:

Har jo så mye jeg vil fortelle :Nikke:

Spennende!! :hoppendeglad: Håper alt går bra med de siste forberedelsene! :jepp: Gleder meg til oppdatering når du får tid!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg litt tid, mini sitter på fanget til onkelen sin å ser Frozen nemlig :rodmer:

Skal vi se, i dag hadde vi samtale med presten og organisten. Det blir Mendehlson til inngangsmarsj og Jesu O'joy av Bach til utgangsmarsj. Vi hadde også en liten generalprøve sammen med brudeparet som skal gifte seg etter oss og det var ganske gøy :)

Lokalet er sjekket, alkohol er kjøpt, alle klær er tilpasset, sko er prøvet, all pynt er kjøpt, blomster hentes på fredag, forloveren min har fått kirkeopplæring ( :fnise: ) og mannen møter sin i morgen, kaker er bestilt av venner og familien. Og øl og brus kjøpes på torsdag :)

Jeg og mamma har prøvebakt bryllupskake (kun den 1. Etg da) og i morgen kommer svigerinnen min og svigermor -og resten av familien selvfølgelig-, og de skal hjelpe oss med kaken :Nikke: Den første prøven ble værtfall kjempebra! Jeg ble oppriktig overrasket over hvor flinke vi var :ler:

Så den skal vel bakes ferdig fredag tenker jeg.

I kveld skal jeg og forloveren min lage kirkeprogram og meny til middagen, pluss at vi skal renskrive talen min til mannen. Siden jeg er en lettrørt så har jeg bestemt meg for å skrive et eventyr i tale til mannen :Nikke: tror det kan redde meg fra å begynne å grine på annenhver setning :ler:

Og så vet jeg at forloveren min har laget den sko-leken til å ha under festen, det kan bli spennende! Jeg har lest og hørt at den leken er en innertier på festen. Så vi satser på det. Vi ville ha "bryllupsrelatert" til etter kaffegjestene kommer også :)

Noen som vil komme med noen "det må du huske"-råd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere har jo full kontroll!! :jepp: Det er godt å slippe å stresse seg ihjel på slutten. ;) Husk å få noen til å pakke opp bryllupsgavene og skrive ned hvem som gir hva. :jepp: Og deleger bort alle andre oppgaver, så dere slipper å løfte en finger på den store dagen! :danse: Skal dere danse brudevals?

Endret av My84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiai, ikke lenge igjen nå nei! Masse lykke til på den store dagen, håper dagen blir som dere har ønsket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er dagen!! :strix: Herregud!! Noe så sykt nervepirrende! Vi har planlagt dette i så mange måneder, og nå er dagen nesten endelig her :rodmer:

Jeg skal gifte meg med den fine mannen min i morgen jeg :rodmer::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...