Gå til innhold

Herr og Fru den 2. August!


Gray

Anbefalte innlegg

Tullsjor :ler: Jeg har nok med A jeg, enn så lenge ;)

Nå er det under en måned igjen, My!! Fortell :strix:

Hihi, bare et forslag! ;)

Huff, så leit at det skar seg med restaurantøren da!! :( Skal dere gå tilbake til han som opprinnelig skulle fikse maten da eller? Kjipt med sånt stress rett før. :klem: Kjolen din kommer til å sitte som et skudd, det er jeg sikker på. :kose: Kjolen min har ankommet brudesalongen nå, så jeg skal dra og prøve den snart. :strix: Ellers er antrekk til mannen og lillejenta i boks, og vi har vært og pratet med presten, så det meste rundt vielsen er i orden. En bekjent av meg skal lage brudebuketten, jeg skal ha peoner, roser, brudeslør +++ :rodmer: Før festen skal vi ha rebus i hagen rundt festlokalet, med spørsmål omoss og hjemstedet vårt. Må finne på en morsom premie til beste lag. ;) Har bestemt oss for å ta et par privattimer for å lære brudevals nå i siste lita. :fnise: Naboene våre, et hyggelig par med to barn, skal passe lillemor etter vielsen. Litt spent på det, hååååper det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi, bare et forslag! ;)

Huff, så leit at det skar seg med restaurantøren da!! :( Skal dere gå tilbake til han som opprinnelig skulle fikse maten da eller? Kjipt med sånt stress rett før. :klem: Kjolen din kommer til å sitte som et skudd, det er jeg sikker på. :kose: Kjolen min har ankommet brudesalongen nå, så jeg skal dra og prøve den snart. :strix: Ellers er antrekk til mannen og lillejenta i boks, og vi har vært og pratet med presten, så det meste rundt vielsen er i orden. En bekjent av meg skal lage brudebuketten, jeg skal ha peoner, roser, brudeslør +++ :rodmer: Før festen skal vi ha rebus i hagen rundt festlokalet, med spørsmål omoss og hjemstedet vårt. Må finne på en morsom premie til beste lag. ;) Har bestemt oss for å ta et par privattimer for å lære brudevals nå i siste lita. :fnise: Naboene våre, et hyggelig par med to barn, skal passe lillemor etter vielsen. Litt spent på det, hååååper det går bra!

Åh, flott.. Vi har hentet inn prisoverslag på den andre resturanten vi hadde tenkt oss nå, og de viser seg å være svindyre! 15-20 000 mer enn det vi hadde regnet med :daane:

Og siden kommunen som leier ut lokalet helt plutselig har satt andre premiser på utleie, så vil 15-20 000 ekstra hos denne resturantøren være det billigste alternativet :bond: hva i hel.... Det betyr at vi ender opp rundt 120 000 kr, ca 50 000 over budsjett :ler: det skjer jo ikke!

Snakket med en annen utleier nå da, det er er lokale som er ledig (som er helt ok) dett vi får legge alle føringene selv. Både mat, alkohol, servering osv bestiller vi uten innblanding fra dem. Det er vel bedre, men jeg kjenner jeg har helt mistet piffen.. Ingenting blir jo som jeg hadde ønsket eller tenkt! :grine:

Jeg er skikkelig fortvilet nå..

Den brudebuketten din hørtes jo nydelig ut! :rodmer: Noe sånn jeg vil ha også, men peoner er ikke i sesong når jeg skal gifte meg! :P

Regner med det er ikke ok å avlyse nå? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg sitter meg litt like tanker som deg for tiden, avlyse hele greia og bare ta det på tinghuset av ulike grunner, skjønner deg godt jeg. De som hevder at planlegging bare er rosa og søtt - ikke enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter meg litt like tanker som deg for tiden, avlyse hele greia og bare ta det på tinghuset av ulike grunner, skjønner deg godt jeg. De som hevder at planlegging bare er rosa og søtt - ikke enig :)

Bra det ikke bare er meg! I alle bryllupsmagasiner og blogger (jeg bør vite bedre..) forteller deg jo hele tiden at du må nyyyyte denne tiden, tiden går så fort og dette skal du jo kun gjøre en gang så du må huske å nyyyyte det, nyyyyt.

BLÆH er mitt svar til det. Magasiner og blogger kan virkelig ta feil de å :fnise:

Jeg og mannen vurderte å ha bryllupet i Paris, London eller Barcelona, men vi trodde jo at det ville bli billigere å gjøre det her. Der tok vi feil gitt! Såe. Nå er det 2 mnd igjen og vi er tilbake på null, så det er bare å sette på meg tiaraen å begynne planleggingen, igjen.

Er det mye rot i planleggingen hos dere også om dagen eller? Hva er datoen deres igjen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Bra det ikke bare er meg! I alle bryllupsmagasiner og blogger (jeg bør vite bedre..) forteller deg jo hele tiden at du må nyyyyte denne tiden, tiden går så fort og dette skal du jo kun gjøre en gang så du må huske å nyyyyte det, nyyyyt.

BLÆH er mitt svar til det. Magasiner og blogger kan virkelig ta feil de å :fnise:

Jeg og mannen vurderte å ha bryllupet i Paris, London eller Barcelona, men vi trodde jo at det ville bli billigere å gjøre det her. Der tok vi feil gitt! Såe. Nå er det 2 mnd igjen og vi er tilbake på null, så det er bare å sette på meg tiaraen å begynne planleggingen, igjen.

Er det mye rot i planleggingen hos dere også om dagen eller? Hva er datoen deres igjen? :)

Helt enig. Nyte det? Jeg planlegger å nyte selve dagen, og det å være gift, må innrømme at jeg ikke koser meg med planleggingen nei :P Men jeg har aldri vært en detaljplanlegger på denne måten.

Gifter oss i høst!

Problemer vårt er vel vigselsform rett og slett. Masse krøll, dyrt, upraktisk osv. Godt mulig det blir to dager for oss, en for vielse og en for festen. Tenke tenke :P

Er så kjedelig når man står på bar bakke, håper virkelig det ordner seg for dere! Hadde dere skrevet kontrakt på lokalet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Nyte det? Jeg planlegger å nyte selve dagen, og det å være gift, må innrømme at jeg ikke koser meg med planleggingen nei :P Men jeg har aldri vært en detaljplanlegger på denne måten.

Gifter oss i høst!

Problemer vårt er vel vigselsform rett og slett. Masse krøll, dyrt, upraktisk osv. Godt mulig det blir to dager for oss, en for vielse og en for festen. Tenke tenke :P

Er så kjedelig når man står på bar bakke, håper virkelig det ordner seg for dere! Hadde dere skrevet kontrakt på lokalet?

Ser i Bruder 2014 tråden at dere har funnet en løsning på vigselproblemene deres! :) så deilig å finne en løsning og komme dere videre da :Nikke:

Nei, ingen kontrakt, jeg tenkte at det holdt med mailkorrspondansen vår, men den gang ei.

Så nå har jeg fått booket nytt lokale, snakket med ny kokk og han skulle sette opp et menyforslag til oss. Mamma ble superglad over nytt lokale, så hun skal gjøre alt for meg ifht dekking og pynt tydeligvis :fnise: og hun har planer om å tvinge med svigermoren min på det hele. Så lenge jeg slipper så er jeg happy ;)

Nå gjenstår det bare å sende sms/Mail til ALLE å fortelle at vi har byttet lokale. *gruer meg* Hva skal vi skrive der?

Æsj æsj æsj. Jeg liker ikke at ting ikke går etter planen, liker å ha kontroll nemlig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Si det som det er, at pga bla bla må dere bytte lokale, beklageligvis, men at dere tror det blir mye bedre! :) Skjønner det er tiltak å si ifra, men greit å vite litt på forhånd :)

Nå skal jeg sette meg ned og starte på å lage invitasjoner, grøss og gru :ler: Vet ikke hva jeg liker selv engang, så blir nok noen timer på etsy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å Gray, jeg føler sånn med deg! :kose: Utrolig kjipt at dere må starte på scratch igjen med planleggingen! Håper det ordner seg med det nye lokalet og at dere får et pristilbud på mat dere kan leve med! Det er ihvertfall positivt at dere fikk booket et nytt lokale selvom det bare er 2 mnd igjen da! :jepp: Skjønner godt at du mista piffen nå. :klem: Og jeg er heeeeelt enig i at bryllupsplanlegging er noe herk!! Jeg er fed up selv, men vi har masse å gjøre de siste ukene. Bordpynt, bordkort, brudevals, spillelister, kaker, fotografering, taler, bordplassering, gjestebok, pynt på bord utenfor lokalet osv osv er bare noe av det som svirrer i hodet mitt. Jeg hater å ta avgjørelser, så jeg sliter! Og nå har de som skulle passe vesla trukket seg, så nå blir det å prøve å finne noen andre som kan trå til. Vielse på Tinghuset med påfølgende lunsj høres bedre ut akkurat nå. ;) Men det kommer til å bli såååå bra! Vær litt positiv nå da, My. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Å Gray, jeg føler sånn med deg! :kose: Utrolig kjipt at dere må starte på scratch igjen med planleggingen! Håper det ordner seg med det nye lokalet og at dere får et pristilbud på mat dere kan leve med! Det er ihvertfall positivt at dere fikk booket et nytt lokale selvom det bare er 2 mnd igjen da! :jepp: Skjønner godt at du mista piffen nå. :klem: Og jeg er heeeeelt enig i at bryllupsplanlegging er noe herk!! Jeg er fed up selv, men vi har masse å gjøre de siste ukene. Bordpynt, bordkort, brudevals, spillelister, kaker, fotografering, taler, bordplassering, gjestebok, pynt på bord utenfor lokalet osv osv er bare noe av det som svirrer i hodet mitt. Jeg hater å ta avgjørelser, så jeg sliter! Og nå har de som skulle passe vesla trukket seg, så nå blir det å prøve å finne noen andre som kan trå til. Vielse på Tinghuset med påfølgende lunsj høres bedre ut akkurat nå. ;) Men det kommer til å bli såååå bra! Vær litt positiv nå da, My. ;)

Hjelp som dagene går! Nå er det jo ikke lenge igjen til den store dagen deres My! :rodmer: under 2 uker jo :hoppe:

Puh! Nå er mye fikset. Ny kokk, ny meny, nytt lokale og nye ideer til pynt.

Menyen vår er helt sinnsyk kul og kokken er prisbelønt, så jeg håper at jeg slipper å tenke mer på dette nå. Totalprisen for maten blir 18 500 kr med kokk.

Lokalet er ikke helt det jeg hadde sett får meg, men vi skal leke oss litt med dekorasjonene, så hjelper det nok mye! 4500 kr for det, istedet for 11 000 for det gamle.

Men nå begynner jeg å bli litt stressa.. Vi har ikke barnevakt til mini enda.

Og en million andre ting jeg må fikse som jeg enda ikke har gjort. Satser på alt blir gjort på 10 dager når jeg drar hjem til bryllupet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Så bra med kokk og god meny! :) Hvor mange blir dere til middag? Du har sikkert skrevet det før da :)

Du blir ferdig med alt, og husk å stresse ned også da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med kokk og god meny! :) Hvor mange blir dere til middag? Du har sikkert skrevet det før da :)

Du blir ferdig med alt, og husk å stresse ned også da :ler:

Vi har invitert 58 til middag, men vi blir bare 42. Mannen sin slekt syntes ikke det var vært å ta turen vistnok..

Også kommer det 15 (eller fler?) til fest, så vi blir vel totalt neesten 60 :) Hvor mange blir dere?

Jeg vet liksom ikke helt hvor jeg skal begynne nå. Alle de Store tingene er jo gjort nå -igjen- :fnise: så hva er neste da? :klo: Føler jeg kommer til å sitte på gjerdet til midten av juli. Det er vel ikke så mye som haster sikkert?

Jeg burde hatt en erfaren brud som kunne fortalt meg hva neste steg er :ler:

Men! Jeg skal hjem å prøve kjolen den første uka i juli! :strix: Denne gangen i rett størrelse, ikke 4 nummer for stor. Så nå begynner jeg å bli spent! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Bordplasseringene kan med fordel tenkes på nå, tidsplan for dagen, og ikke minst kvelden! Hvem kjører og henter ting? Og når?

:plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bordplasseringene kan med fordel tenkes på nå, tidsplan for dagen, og ikke minst kvelden! Hvem kjører og henter ting? Og når?

:plystre:

Tekola to the rescue! :strix: Bordplan var en god idé ja, jeg har faktisk ikke tenkt på det et sekund engang. Takk :nigo:

Gikk dere for det standard oppsettet på hovedbordet? Jeg vet faktisk ikke hvor lyst jeg har til å sitte mellom mannen og pappa under en lang middag. Er det skikkelig frekt å bytte om på eller? Heller ha mødrene våre på hver vår side av oss og deretter fedrene, eller? Så usikker på dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daenerys

Bordplassering har vi også begynt å tenke på, kombinert med å få ferdig gjestelista :ler: Ser at kjøreplan også er lurt.

Har du gjort klart all bordpynt og slike småting?

Vi inviterer mellom 50 og 60, så får vi se hvor mange som dukker opp :jepp: Håper jo på alle! Og prøve kjole! :hoppe: Min er visst ferdig, men skal hente noen mnd før jeg får den tilpasset i august :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Vi satt i E-form, tror vi hadde "standard" på oss og foreldrene våre, og så forloverne rett nedenfor på midterste E-en. :jepp:

Men komfort over tradisjon, spør du meg!

Kan sende deg vår kjøreplan, om du vil? :)

Det var sånt vi ønsket vi skulle tenkt på litt tidligere, derfor jeg nevnte det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satt i E-form, tror vi hadde "standard" på oss og foreldrene våre, og så forloverne rett nedenfor på midterste E-en. :jepp:

Men komfort over tradisjon, spør du meg!

Kan sende deg vår kjøreplan, om du vil? :)

Det var sånt vi ønsket vi skulle tenkt på litt tidligere, derfor jeg nevnte det :ler:

Kjørepla mottas med et stort takk! Så om du orker grave den fram på pcn så hadde det vært skikkelig fint :Nikke::takke:

Skal tvinge mannen til å hjelpe meg med bordplasserigen etterpå, få han revet bort fra økonomistudiene og over til noe viktigere ei stund :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Begynte på bordplanen i går, herregud så vanskelig det er! :ler: Vi fikk gjort ferdig ett forslag da, det tok 2 timer. Men jeg er veldig usikker på hvordan man skal plassere folk.

Vi skal ha E bord, og siden det ikke kommer noen fra mannens familie utenom mor, far og søsken, så klarer vi ikke få det slik at vi blander de "voksne" med de "unge" på alle bordene. Pr nå ser det ut til at den ene foten på Eén blir mine besteforeldre, tanter og onkler og de 2 andre bordene blir en blandig av vennenen våre og søskenbarn.

Alle er jo nesten 30 og oppover, men jeg er redd for at det skal bli litt vel partystemining på de bordene og litt mer høytidelig stemning på det siste bordet. Mulig jeg bare er litt sprø nå.. :fnise:

Dessuten har vi er liten språkbarriere å tenkte på (hjelp så gjennkjennelig jeg plutselig ble nå..) ifht at mannens familie og venner ikke er fra norge, men et naboland. Vi nordmenn skjønner de godt, men de skjønner ikke hva vi sier :ler:

Men jeg kan jo ikke sette bestemor Olga på 85 sammen med Trine på 30. Da vil Trine omkomme av kjedsomhet! Så tror dere jeg gjør rett i å sette det opp slik? De voksne/gamle på ett bord og blande resten av gjengen på de 2 andre? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver å få spikra bordplasseringa nå, men det er jammen ikke lett! Vi skal også ha E-bord, og jeg tror vi går for å ha forlovere på det midterste bordet, og andre venner og noen søskenbarn videre nedover. Så blir det en blanding av søsken, søskenbarn og venner på den ene sida, pg onkler, tanter og søskenbarn på den andre sida. Jeg ser ikke noe poeng i å blande gamle tanter og onkler med våre venner egentlig, tror ikke noen vil ha det så gøy da. Hvem har dere ytterst på hovedbordet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver å få spikra bordplasseringa nå, men det er jammen ikke lett! Vi skal også ha E-bord, og jeg tror vi går for å ha forlovere på det midterste bordet, og andre venner og noen søskenbarn videre nedover. Så blir det en blanding av søsken, søskenbarn og venner på den ene sida, pg onkler, tanter og søskenbarn på den andre sida. Jeg ser ikke noe poeng i å blande gamle tanter og onkler med våre venner egentlig, tror ikke noen vil ha det så gøy da. Hvem har dere ytterst på hovedbordet?

Liker at vi tenker helt likt! Forloverene våre sitter også øverst på det midterste bordet med søskenbarn og nære venner plassert nedover. Hvem har dere øverst på deres bord? Jeg fant ut at vi også måtte plassere søsken på bordet sammen med oss (i tilleg til foreldre) for å få til et E bord, da blir vi 10 på vårt bord og da får vi plass til en E istedet for en U :)

Ja, jeg ser ikke helt hvorfor jeg skulle ville blande eldre og yngre, de eldre syntes sikkert det er ok, men de yngre hadde vel blitt mindre begeistret :fnise: Nei, til tross for at "alle" etikettesider sier man bør blande alle gjestene så styrer vi unna den biten. Det blir bare feil :P

På hovedbordet så sitter søskene våre ytterst, som jeg skrev litt opp så "måtte" vi ha de der for å få til et E bord. Hvordan gjør dere det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...