AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #1 Skrevet 2. mars 2014 Barne mine på 8 og 6 får godteri de kan velge selv når i helgen de skal spise. 6 åringen spiste opp alt på fredagen mens 8 åringen sparte. På lørdag kveld spiste 8 åringen godteri, mens 6 åringen ikke hadde noe. Det syntes jeg var feil og sa at 8 åringen værsåsnill god måtte dele. Da åtteåringen nektet det sendte jeg hn på rommet og ga godterier til 6 åringen . Nå lurer jeg på hva jeg byrde gjort og om det jeg gjorde var feilAnonymous poster hash: b7bd7...6a4
Missy1 Skrevet 2. mars 2014 #2 Skrevet 2. mars 2014 Er du virkelig så dum at du ikke ser hva du gjorde feil her? Kan ikke tro noe annet enn at dette er trolling 32
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #3 Skrevet 2. mars 2014 Er du virkelig så dum at du ikke ser hva du gjorde feil her? Kan ikke tro noe annet enn at dette er trolling Jeg synes selv jeg gjorde riktig og har fått høre at dette var både bra og dårlig løsningAnonymous poster hash: b7bd7...6a4
Athene Skrevet 2. mars 2014 #4 Skrevet 2. mars 2014 Selvfølgelig ble dette helt feil. Du lærer 8 åringen din at det ikke lønner seg å spare, og 6 åringen at om man spiser alt på en gang gjør det ingenting for du får mer likevel. Også straffer du på toppen av det hele 8 åringen som har vært flink og spare. Stakkars barn... 33
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #5 Skrevet 2. mars 2014 jeg håper da virkelig du tuller? Jeg synes det du gjorde var slemt mot 8-åringen. Anonymous poster hash: aa563...d59 5
Havbris Skrevet 2. mars 2014 #8 Skrevet 2. mars 2014 (endret) Kan bare støtte de andre her på dette:- 8 åringen ble straffet fordi han valgte å spare godteriet sitt- 6 åringen lærte seg at hvis han bare stapper i seg alt på en gang så kommer det kanskje mer neste dag.Hvis dette er den seriøse strategien din så burde du kanskje klargjøre disse betingelsene for barna når de får godteriet? Endret 2. mars 2014 av Havbris 11
sullå Skrevet 2. mars 2014 #9 Skrevet 2. mars 2014 For 8-åringens del håper jeg virkelig at du tuller. Stakkars unge! 3
Gjest Linneah2013 Skrevet 2. mars 2014 #10 Skrevet 2. mars 2014 Barne mine på 8 og 6 får godteri de kan velge selv når i helgen de skal spise. 6 åringen spiste opp alt på fredagen mens 8 åringen sparte. På lørdag kveld spiste 8 åringen godteri, mens 6 åringen ikke hadde noe. Det syntes jeg var feil og sa at 8 åringen værsåsnill god måtte dele. Da åtteåringen nektet det sendte jeg hn på rommet og ga godterier til 6 åringen . Nå lurer jeg på hva jeg byrde gjort og om det jeg gjorde var feilAnonymous poster hash: b7bd7...6a4 Er helt enig med Missy1. Synes dette var utrolig stygt gjort av deg. Håper du tenker deg om en annen gang før du forskjellsbehandler dine barn som du her gjorde.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #11 Skrevet 2. mars 2014 Som de andre sier: håper du tuller! Dette er urettferdig for åtteåringen som sparte, seksåringen lærer ikke konsekvenser og du bidrar faktisk til å ødelegge forholdet mellom dem. Eldste kan bære nag til yngste for å bli staffet for yngste sine handlinger. Anonymous poster hash: f418a...40f 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #12 Skrevet 2. mars 2014 Om seksåringen absolutt skal få mer godteri på lørdagen til tross for å ha spist opp sitt burde du sørget for det forresten. Selv om jeg syns det er feil også, å bestemme selv når de får spise det vil ikke si å spise alt og få mer, det virker da helt mot sin hensikt.Anonymous poster hash: f418a...40f 1
bettsa Skrevet 2. mars 2014 #14 Skrevet 2. mars 2014 Håper dette er en tulletråd!!!! Du kan da ikke behandle barna dine sånn! 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #15 Skrevet 2. mars 2014 Du skulle heller ha spist opp alt godteriet selv. Barn har ikke godt av det. Anonymous poster hash: a1e01...339
Gjest Blondie65 Skrevet 2. mars 2014 #16 Skrevet 2. mars 2014 Alt i denne løsningen var feil: Man får godt om lørdagen. Man blir ikke belønnet for å sluke eget godteri ved at en da får mer. Det eneste man lærer da er å spise opp fort slik at en får mer. Man skal ikke straffes for å ha spart på godteriet - som er den eneste effekten 8-åringen ser. Du tror sikkert du har straffet han fordi han ikke delte, dette budskapet tviler jeg på når frem. Jeg synes dette var en helteit løsning.
Sylvari Skrevet 2. mars 2014 #18 Skrevet 2. mars 2014 Dette var trist for 8åringen, jeg syns du skal gå å si unnskyld til h*n. 4
bambus Skrevet 2. mars 2014 #19 Skrevet 2. mars 2014 (endret) Stakkars 8-åringen .... Har du først bestemt at de skal kunne få bestemme når de ønsker å spise LØRDAGSGODTET og 6 åringen spiser alt sitt på fredagen så skal da ikke 8 åringen straffes for å spare sitt til lørdag ved å måtte dele sitt.. Dette blir helt feil i mine øyne. Neste gang bør 6 åringen lære at om alt spises opp på fredagen så blir det ikke noe på lørdagen.. Ellers så må du kjøpe inn ekstra slik at ikke 8 åringen blir straffet... Eller det rette i mine øyne er at da sitter eventuelt 6 åringen uten noe på lørdagen .. Endret 2. mars 2014 av bambus 1
Gjest Violetta Skrevet 2. mars 2014 #20 Skrevet 2. mars 2014 Hva var egentlig poenget med å si at de kunne spise det når de ville når du likevel snur på reglene dagen etter? 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå