Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet fram til i fjor sommer, og da sluttet jeg fordi jeg skulle studere.

I juli i fjor fikk jeg min siste lønning og sluttoppgjør. Har ikke jobbet noe etter det.

Kommer jeg til å få feriepenger dette året? Eller var det det som var sluttoppgjøret?

Anonymous poster hash: 8fe2d...080
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

oops, denne skulle kanskje vært i forbruker, jus og økonomi...

Gjest Naria
Skrevet

Opptjente feriepenger skal utbetales når arbeidsforholdet opphører, så ja du har nok allerede fått feriepengene dine.

Skrevet

Jeg tror du har fått dem. Googlet litt, svaret jeg får er at ved sluttoppgjør får du utbetalt oppsparte feriepenger.

Skrevet

Jeg jobbet fram til i fjor sommer, og da sluttet jeg fordi jeg skulle studere.

I juli i fjor fikk jeg min siste lønning og sluttoppgjør. Har ikke jobbet noe etter det.

Kommer jeg til å få feriepenger dette året? Eller var det det som var sluttoppgjøret?

Det skal stå på den siste lønnsslippen du fikk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du har fått dem. Googlet litt, svaret jeg får er at ved sluttoppgjør får du utbetalt oppsparte feriepenger.

Jeg har alltid fått mine i juni året etter :)

Anonymous poster hash: c1249...dc9

Gjest Naria
Skrevet

Jeg har alltid fått mine i juni året etter :)

Anonymous poster hash: c1249...dc9

Det strider i så fall mot ferieloven:

(3) (Utbetaling ved opphør av arbeidsforhold)

Opphører arbeidsforholdet, skal alle opptjente feriepenger utbetales siste vanlige lønningsdag før fratreden.

Lovdata.

Skrevet

I kommune/stat får man ofte velge om man vil ha de med en gang eller utbetalt året etter.. Jeg har byttet jobb mellom nabokommuner og krysset av på et skjema da jeg da opp at jeg ville ha de utbetalt året etter.

Men det bør jo stå på den siste lønnslippen om du alt har fått de

Gjest Naria
Skrevet

I kommune/stat får man ofte velge om man vil ha de med en gang eller utbetalt året etter.. Jeg har byttet jobb mellom nabokommuner og krysset av på et skjema da jeg da opp at jeg ville ha de utbetalt året etter.

Men det bør jo stå på den siste lønnslippen om du alt har fått de

Jeg har avsluttet flere arbeidsforhold både i kommune og stat og aldri fått et slikt valg. Jeg har alltid fått feriepengene på siste lønning.

Skrevet

Hos oss så er det slik at du kan velge. Om du venter med å få feriepenger til "alle" får de i Juni, så går ting som normalt, om du velger å ta de ut samme år som de er opptjent ved avslutting av arbeidsforhold eller andre grunner så må du skatte 10% av hele summen.

AnonymBruker
Skrevet

Da var det vel feriepengene jeg fikk med sluttoppgjøret:(

Visste ikke at det var feriepengene jeg fikk, siden det heter sluttoppgjør... Gledet meg derfor til feriepenger i juni. Æsj:(

-TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...