Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om jeg legger denne riktig, men prøver her.

Det har seg sånn at min mormor på 86 ble oppsøkt av teppeselgere her for litt om. en. Hun ble jo så klart lurt til å kjøpe ti tepper (skulle være persiske, men er jo selvsagt ikke det) til den nette sum av 6000 kr. Disse pengene er jo noe man kan anse som tapt.

Bare lurer på om det finnes noe forsikring mot slikt? Altså skjønner at å være naiv kanskje ikke inngår i noen forsikringer..

Har tlf nr som de ringte fra, registrert i England. Er det noe vits å ringe? Noe jeg kan gjøre for å hjelpe mormor? Hun er jo så lei seg for at hun ble lurt sånn..

Blir så sinna på folk som skal utnytte eldre mennesker til sin egen vinning med sånn svindel..

Anonymous poster hash: 7dc83...01a

Anonymous poster hash: be3ef...153

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat samme skjedde med mine besteforeldre, bare at de kjøpte tre tepper til 15 tusen...... Pengene er nok tapt :(

Anonymous poster hash: 28f6f...a02
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei æsj så kjedelig! :-( skjønner ikke at noen har samvittighet til å gjøre sånt..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei æsj så kjedelig! :-( skjønner ikke at noen har samvittighet til å gjøre sånt..

Og jeg skjønner ikke hvor naive nordmenn er. Ikke rart at utlendinger ler seg skakke av "de dumme nordmennene".

Anonymous poster hash: 6231a...5ec

Skrevet

Tror ikke slikt blir dekket av noen forsikring dessverre, men ville politianmeldt uansett. Syns ikke folk skal slippe unna å svindle eldre.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes jo en forbrukerkjøpslov, men dette er vel neppe snakk om et forbrukerkjøp.

Anonymous poster hash: fb5ba...0fc
Skrevet

Det finnes jo en forbrukerkjøpslov, men dette er vel neppe snakk om et forbrukerkjøp.

Anonymous poster hash: fb5ba...0fc

Det er jo opplagt et forbrukerkjøp. Problemet er bare å faktisk få tak i og stille til ansvar selgerne, noe som sikkert er praktisk nærmest umulig her.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...