AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #1 Skrevet 28. februar 2014 Mottok en merkelig samtale fra nummeret +46850101345. Jeg tok telefonen, men ingen svarte. Googlet nummeret, og der fant jeg ut at det er Vendator AB som ligger i Stockholm. Men er det ikke litt merkelig at de ringer meg i Norge? Hva kan dette være? Anonymous poster hash: ba311...df0
missdior Skrevet 28. februar 2014 #2 Skrevet 28. februar 2014 De har ring meg også! Sikkert ti ganger det siste døgnet. Regner med det er telefonselgere 2
Shira Skrevet 28. februar 2014 #3 Skrevet 28. februar 2014 Det er bare callingsenter som ringer rundt og sjekker linjer eller noe piss. bare ignorer
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #4 Skrevet 28. februar 2014 De har ring meg også! Sikkert ti ganger det siste døgnet. Regner med det er telefonselgere "Bra" å høre at det er andre som opplever dette. Anonymous poster hash: ba311...df0
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #5 Skrevet 28. februar 2014 Jeg ignorerer alle fra utlandet som ringer. En gang for noen år siden så ringte det en fyr fra Brazil flere ganger og spurte etter Pablo. El dvs han kunne ikke engelsk men sa Pablo mange ganger. Trur det var bare feil nr. Men det er nok mange svindlere der ute. En gang fikk jeg sms om at jeg har vunnet 20 millioner i et lotteri jeg aldri har deltatt i. Den var på dårlig norsk og sendt fra England, garantert svindel. El så har jeg gått glipp av 20 millioner Ei venninne fikk den samme smsen.Anonymous poster hash: 8f8e9...37e 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #6 Skrevet 28. februar 2014 Men dette kan da ikke være annet enn et svensk firma? Anonymous poster hash: ba311...df0
Gjest Silverstream Skrevet 28. februar 2014 #7 Skrevet 28. februar 2014 Ikke meningen å kuppe tråden men .... er det forsøk på svindel ellerno om noen ringer deg gjentatte ganger og snakker på kinesisk eller et annet uforståelig språk? Eller bare er stille i den andre enden hver gang? Kan umulig tenke meg at den personen har ringt feil når han/hun hører at jeg er norsk .... Kan det være at de prøver å dra ut tiden når jeg tar opp telefonen, at de får penger ellerno mens "samtalen" pågår?
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #8 Skrevet 28. februar 2014 Ikke meningen å kuppe tråden men .... er det forsøk på svindel ellerno om noen ringer deg gjentatte ganger og snakker på kinesisk eller et annet uforståelig språk? Eller bare er stille i den andre enden hver gang? Kan umulig tenke meg at den personen har ringt feil når han/hun hører at jeg er norsk .... Kan det være at de prøver å dra ut tiden når jeg tar opp telefonen, at de får penger ellerno mens "samtalen" pågår? Nummeret har kun ringt hos meg én gang. Var helt stille. Anonymous poster hash: ba311...df0
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #9 Skrevet 28. februar 2014 Slikt må dere rapportere. Google nummeret og dere finner garantert en webside der nummeret er rapportert som spam. Det disse gjør er å ringe deg, snakke i vei, og så tømmer de telefonen din for informasjon og penger. De kan også sende sms med med linker, og disse må dere ikke klikke på. Opplevde en del av dette da jeg bodde noen måneder i Tyskland. Anonymous poster hash: f45a1...b19 2
Gjest Silverstream Skrevet 28. februar 2014 #10 Skrevet 28. februar 2014 Slikt må dere rapportere. Google nummeret og dere finner garantert en webside der nummeret er rapportert som spam. Det disse gjør er å ringe deg, snakke i vei, og så tømmer de telefonen din for informasjon og penger. De kan også sende sms med med linker, og disse må dere ikke klikke på. Opplevde en del av dette da jeg bodde noen måneder i Tyskland. Anonymous poster hash: f45a1...b19 Seriøst? Ja, var vel noe i den duren jeg tenkte det kunne være ....
Gjest Skrevet 28. februar 2014 #11 Skrevet 28. februar 2014 Før dere får helt hetta her: Eniro.se gir en grei oversikt over svenske nummer. Om man slår opp det som er oppgitt, så får man som følger: Företag som bedriver telefonförsäljning, insamling eller marknadsundersökningar Altså ingen grunn til umiddelbar panikk, virus-alert og hysteri. 2
Gjest Wei Wei Skrevet 1. mars 2014 #12 Skrevet 1. mars 2014 Hæ? Merkelig. De har ringt meg to ganger hver dag den siste uka. Jeg tok ike telefon. Hvor stor er sannsynligheten for at så mange av oss på KG ble oppringt? Har dere også deltatt på noen av KGs undersøkelser her? Er det mulig at KGs opplysningssystem lekker eller er det bare tilfeldig? (i så fall må de ha ringt til flere titusener i Norge for å finne oss her på KG).
Nysjerriggutt Skrevet 1. mars 2014 #13 Skrevet 1. mars 2014 Er ikke det norsk tipping sitt nummer egentlig?
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #14 Skrevet 1. mars 2014 Mottok en merkelig samtale fra nummeret +46850101345. Jeg tok telefonen, men ingen svarte. Googlet nummeret, og der fant jeg ut at det er Vendator AB som ligger i Stockholm. Men er det ikke litt merkelig at de ringer meg i Norge? Hva kan dette være? Anonymous poster hash: ba311...df0 Det er kanskje forsøk på salg, eller at de har ringt feil. Jeg får telefoner fra nummer rundt i hele verden, men jeg svarer aldri på disse av sikkerhetsmessige årsaker. Anonymous poster hash: 0dceb...a90
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #15 Skrevet 1. mars 2014 Slikt må dere rapportere. Google nummeret og dere finner garantert en webside der nummeret er rapportert som spam. Det disse gjør er å ringe deg, snakke i vei, og så tømmer de telefonen din for informasjon og penger. De kan også sende sms med med linker, og disse må dere ikke klikke på. Opplevde en del av dette da jeg bodde noen måneder i Tyskland. Anonymous poster hash: f45a1...b19 Søk på www.telefonterror.no. Der kan du også se om andre har blitt plaget med telefoner fra dette nummeret og hva de eventuelt skriver om det. Anonymous poster hash: 0dceb...a90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå