Gå til innhold

Bilen min ble påkjørt av en som kjørte stjålet bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå oppdaget jeg nettopp at bilen min har fått utrolig store skader mens den har stått parkert. Hele førersiden er ødelagt, bulket og oppripet flere plasser. Vitner sier de så en kjøre inn i bilen i full fart på parkeringsplassen. Det viser seg at bilen han kjørte var stjålet og fyren var ruset. Kjenning av politiet tydeligvis.

Hvordan blir dette med forsikringen? De sier at hvis man vet hvem som har gjort det så har de en motpart men det er jo ikke eieren av den andre bilen sin skyld, og idioten som kjørte har hverken forsikring, lappen eller inntekt.

Må jeg betale egenandelen selv om vi (og politiet) vet hvem som står bak?

Reparasjonene kommer på over 50 000 ifølge verkstedet. Må jo ta det på forsikringen.

Anonymous poster hash: fff46...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som eier bilen som kjørte inn i bilen din har vel ansvarsforsikring? Slik jeg har forstått det dekker da denne forsikringen eventuelle skader en eiers bil gjør på andre. Det dekker vel da skadene selve bilen gjør, uavhengig av hvem som kjører den? Lurer veldig på denne problemstillingen selv. Hadde blitt glad for om du kunne skrevet hva som skjer her. :) Lykke til forresten

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har rett! Vært veldig fint å sluppet egenandel og bonustap på grunn av en ruset idiot!

Kan oppdatere når jeg vet mer :)

Anonymous poster hash: fff46...f36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ansvarsforsikringen som alle må ha skal dekke dette. Så kommer nok forsikringsselskapet til å kjøre regress mot fører av bilen.



Anonymous poster hash: b8782...382
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig leit, og for en kjedelig problemstilling! Vil forsikring også utbetale et mellomlegg for at bilen mister bruktverdi? Nå er den jo ikke "skadefri" lenger?

Krysser fingrene for at det ordner seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har rett! Vært veldig fint å sluppet egenandel og bonustap på grunn av en ruset idiot!

Kan oppdatere når jeg vet mer :)

Anonymous poster hash: fff46...f36

Ja det skjønner jeg veldig godt. Blir spennende å se hva som skjer. Tror alle som eier bil har plikt til å ha ansvarsforsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det skjønner jeg veldig godt. Blir spennende å se hva som skjer. Tror alle som eier bil har plikt til å ha ansvarsforsikring.

Alle må ha ansvarsforsikring, har du ikke det så blir bilen avskiltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et eget "selskap" som dekker skader av ukjente biler og biler som ikke har ansvarsforsikring. "Selskapet" drives / eies av alle forsikringsselskapene, og en liten del av det vi betaler i forsikringspremie går til dette selskapet. I TS tilfelle vet jeg ikke om det er bilens forsikringsselskap eller selskapet jeg nevner som betaler, men skadet blir dekket. Man får ikke dekket en teoretisk verdireduksjon på grunn av at bilen har vært skadet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...