AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #1 Skrevet 28. februar 2014 Da har jeg akkurat levert inn en søknad om et forbrukslån. Føler meg helt iskald, og selvsagt redd jeg ikke får det innvilget. Har tre ulike kredittkort, pluss handlekonto hos LaRedoute+HM, og gjeld hos Klarna. Utgjør til sammen ca 50 000. Har regnet på det, og ser at ved å samle gjelden kan jeg kvitte meg med "gammel morro" raskere enn ved å ha termingebyr og renter++ på de ulike stedene. Har lav inntekt, studerer fremdeles, men ser at jeg kan betale 5000 hver måned, pluss betale inn feriepenger (15000) i juni, og forventer nesten 10 000 tilbake på skatt. Har som mål å være ferdigi god tid før jul, selv om jeg har bedt om 3 år. Håper så inderlig jeg får det innvilget, det vil bety lavere rente. Skammer meg over å ha rotet bort penger og vært så uforsiktig, og sitter her med en stoor klump i magen. Flere i min situasjon? Anonymous poster hash: 0d374...5b6
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #2 Skrevet 28. februar 2014 Jada, det ordner seg. Men du må avslutte alle kontoene og kredittkortene... Anonymous poster hash: 90ece...185
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #3 Skrevet 28. februar 2014 Har klippet de i stykker, og regner med at kontoene vil avsluttes når jeg får betalt de ned? Gjenstår jo å se om jeg får innvilget forbukslån da... . Aldri mer kredittkort på meg! Anonymous poster hash: 0d374...5b6
Pengebingen Skrevet 28. februar 2014 #4 Skrevet 28. februar 2014 Du må si opp kontoene selv etter du har betalt ned. Det gjøres ikke automatisk. Du kan også be om å bli sperret for handling hos f.eks HM, slik at du ikke kan opprette ny konto hos dem. Hold deg til å handle i butikk hvis du er svak for netthandel. Kredittkortkontoene må også sies opp, hvis ikke får du nytt kort tilsendt om en stund, da det du klipte går ut på dato. Kontakt firmaene og si opp kontoen. Der kan du også be om å bli sperret for sikkerhets skyld.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #5 Skrevet 28. februar 2014 Da har jeg akkurat levert inn en søknad om et forbrukslån. Føler meg helt iskald, og selvsagt redd jeg ikke får det innvilget. Har tre ulike kredittkort, pluss handlekonto hos LaRedoute+HM, og gjeld hos Klarna. Utgjør til sammen ca 50 000. Har regnet på det, og ser at ved å samle gjelden kan jeg kvitte meg med "gammel morro" raskere enn ved å ha termingebyr og renter++ på de ulike stedene. Har lav inntekt, studerer fremdeles, men ser at jeg kan betale 5000 hver måned, pluss betale inn feriepenger (15000) i juni, og forventer nesten 10 000 tilbake på skatt. Har som mål å være ferdigi god tid før jul, selv om jeg har bedt om 3 år. Håper så inderlig jeg får det innvilget, det vil bety lavere rente. Skammer meg over å ha rotet bort penger og vært så uforsiktig, og sitter her med en stoor klump i magen. Flere i min situasjon? Anonymous poster hash: 0d374...5b6 Ganske mange, ja. Norske ungdommer har 1,1 milliarder i inkassogjeld. http://www.abcnyheter.no/penger/oekonomi/2012/05/13/norske-ungdommer-har-11-milliarder-i-inkassogjeld Anonymous poster hash: 463c5...11f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå