Jump to content
Jerle

Hoppeslottet

Recommended Posts

Daria

Jeg er jo bundet av skoleferien - fordelen er at jeg får fire uker i juli uten spørsmål, ulempen er at jeg ikke har så mye fleksibilitet ellers i året.

Fortsetter under...

Roadrunner
Akkurat nå, Jerle skrev:

En konsert eller to hos deg kan jo bety så mangt :nigo:

Ikke i år..

Stort sett lokale, mindre konserter, og en impulsbestilt konsert nær hovedstaden. Ikke så mye å skrive hjem om i forhold til tidligere festligheter :opplyser:

Jerle
9 minutter siden, Daria skrev:

Vi er i grunnen ganske fleksible på det meste, både nå det gjelder destinasjon , varighet og budsjett :Nikke: 

Var det ikke snakk og England og/eller Skottland? Jeg tenker allerede på sommerferien i 2020 som jeg tenker bør gå dit. :ler:

Skravla
Akkurat nå, Daria skrev:

Jeg er jo bundet av skoleferien - fordelen er at jeg får fire uker i juli uten spørsmål, ulempen er at jeg ikke har så mye fleksibilitet ellers i året.

Og jeg pleier å si på jobb at jeg MÅ ha minst en uke i juli... og det går som oftest greit. :fnise: 

Daria
Posted (edited)
8 minutter siden, Jerle skrev:

Var det ikke snakk og England og/eller Skottland? Jeg tenker allerede på sommerferien i 2020 som jeg tenker bør gå dit. :ler:

Akkurat nå ligger det an til å bli Danmark, men ingenting er juo bestilt, så... :ler: 

8 minutter siden, Skravla skrev:

Og jeg pleier å si på jobb at jeg MÅ ha minst en uke i juli... og det går som oftest greit. :fnise: 

Du har jo også reisefølge å samordne med - det er ikke bare familier som vil reise sammen...

Edited by Daria

Jerle
1 minutt siden, Skravla skrev:

Jeg bruker å si at andre kan ta 3 første i juli og sa ta en uke i juli og to i august. Synes juli er en veldig grei måned å jobbe mest mulig, slik jeg får jobbet når alle andre har fri. Utrolig hva man får gjort da.

Annonse

Daria

Jeg kan melde fra facebooks minneoversikt at i 2015 var dette dagen sommerferien ble bestilt...

Jerle
18 timer siden, Daria skrev:

Du har jo også reisefølge å samordne med - det er ikke bare familier som vil reise sammen...

Dette er faktisk viktig, det er ikke alltid de med barn som skal ha viljen sin. Men flott om man får til at alle får det litt som man ønsker.

50 minutter siden, Daria skrev:

Jeg kan melde fra facebooks minneoversikt at i 2015 var dette dagen sommerferien ble bestilt...

Ho, ho på tide å lande årets snart da kanskje?

Daria

Et annet år bestilte vi første mai - det er da ingenting som haster... :ler:

Vi var i Roma i påsken et år mens jeg gikk på videregående - tror turen ble bestemt, planlagt og bestilt under en måned i forkant, så det er mulig jeg er litt arvelig belastet. 

Daria
På 4.4.2019 den 9.48, Jerle skrev:

Ho, ho på tide å lande årets snart da kanskje?

Nå er den bestilt - og det er fortsatt april, så jeg føler vi var ute i relativt god tid... :fnise: 

Jerle

Her er jeg ikke så ofte om dagen, er inne i den mest hektiske perioden vår. Pga kommunesammenslåing i 2020, så er det så mye som må fikses i år. Så da framskyndet vi en fakturering sånn 5-6 mnd, og slikt blir det bråk av. Så da går det i ett hele dagen og så er jeg helt kake når jeg kommer hjem + at pcn må frem på kvelden også for å se på alt jeg ikke rakk på dagen.

Når vi la oss i går så foreslo jeg at vi skulle ta et par ukers ferie, der vi sov minst 10-12 t i døgnet og så på TV resten av tiden, mannen mente visst at det hørtes kjedelig ut, merkelig nok. Mens det eneste jeg tenker på er å få sove mer. 💤 😴