Gå til innhold

Hoppeslottet


Jerle

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Glympse er en kart-app, når du sender en Glympse så kan jeg se hvor vedkommende er på kartet, hvor fort man kjører etc i en gitt periode av den som sender appen. :) Greit når gubben kjører så langt på en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har konfirmant i år, noe som ikke er helt kjempebillig. Så derfor har familien-AS(meg altså) bestemt å bremse ned litt på reisingen dette året. Det er jammen det lettere sagt enn gjort. Jeg har tatt en (velfortjent) pause her jeg sitter på jobb og sitter nå og drømmer om alle reisene jeg vil på. :hjerte:

Føste reise som er bestilt er sommerferien, da er jo konfirmasjonen ferdig så sånn sett er vi jo i rute. Men det er jo så leeeeenge til slutten av juli. Så her sitter jeg og drømmer om både Dubai, Gran Canaria, Florida, Barcelona osv. Ja, ja det holder kanskje hardt, men fornuften seirer nok. (stort sett i alle fall :roll: )

I 2019 må vi reise masse, for i 2020 har vi kanskje konfirmant igjen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså - sommerferien er bestilt og dere har allerede vært på en utenlandstur i år. Fortell meg gjerne akkurat hvor du bremser så mye...? *ikke veldig medlidende* :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Daria skrev:

Men altså - sommerferien er bestilt og dere har allerede vært på en utenlandstur i år. Fortell meg gjerne akkurat hvor du bremser så mye...? *ikke veldig medlidende* :fnise: 

:ler: Jeg er jo kjempe flink som bremser både påskeferie og langhelg-tur i mai. Og så kan det være jeg har bestemt/bestilt en høstferie også, men det er jo så lenge til at jeg ikke trenger å snakke om det. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Jerle skrev:

:ler: Jeg er jo kjempe flink som bremser både påskeferie og langhelg-tur i mai. Og så kan det være jeg har bestemt/bestilt en høstferie også, men det er jo så lenge til at jeg ikke trenger å snakke om det. :fnise: 

Skikkelig smalhans og sparing altså... :ironi:

 

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Roadrunner skrev:

Skikkelig smalhans og sparing altså... :ironi:

 

:fnise:

:fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Roadrunner skrev:

Skikkelig smalhans og sparing altså... :ironi:

 

:fnise:

Ja jeg er kjempeflink. :Nikke::fnise:

Jeg har en regel om at jeg alltid skal ha betalt alt og spart opp nok lommepenger til turen når den står for døren, slik at vi aldri er bakpå etter en tur. Og den hadde jeg nok brutt hvis jeg hadde kjøpt noen turer nå i nær framtid. For det koster litt med bunad og div. utstyr. Jeg har til og med fått sydd ut min egen bunad, den har i grunn ikke passet siden tidlig på 2000-tallet(før kids og alle kosekilo). Mamma fuske-fikset den til dåpen til minstejenta, så det har gått på en måte. Men å skulle være konfirmantmor med alt det innebærer med selskap osv, det orket jeg rett og slett ikke. Å holde pusten noen få timer er en ting hvis man kan holde seg i ro, men å holde pusten en hel dag og i tillegg måtte fikse alt mulig med mat og kaker + alt annet, det var utelukket. Så nå har jeg betalt minst en Romareise for å få den tilpasset ei tykk, gammel kjærring som er 172 cm høy og ikke en 14-åring på 50 kg som den gang var 165 cm høy :ler:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

:ler:

Lykke til med konfirmasjon! 
Her håper vi å få til en reise ila. hele året. Så jeg skal ikke si så mye om sparingen din. :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.4.2018 den 17.43, loffen skrev:

:ler:

Lykke til med konfirmasjon! 
Her håper vi å få til en reise ila. hele året. Så jeg skal ikke si så mye om sparingen din. :rolleyes: 

Takk, men det er en stund til enda, er ikke før 02. juni. til helgen skal en stk. nevø konfirmeres, så da får vi luftet bunadene litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Konfirmasjon på lørdag. :bond:

Har heldigvis fri i morgen, men har ikke kontroll for å si det slik. Og det er aaaalt for varmt til bunad, men det er i grunn det eneste jeg gruer meg til. :fnise:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Den siste uken har vært... tja... interessant? Dagen etter konfirmasjonen skulle vi ha etterselskap med gode venner... Alt stress var over og vi skulle bare kose oss. Det ringer på døren og barna springer for å åpne. Så hører vi et høyt dunk, så et skrik fra storesøster. Hun skriker at lillesøster falt i trappen. Jeg slepper alt jeg har i hendene og springer etter. Jeg er på vei ned trappen og ser hun ligge ved enden av trappen med problemer å puste. Mer husker jeg ikke før jeg også har rast ned hele trappen og ligger på gulvet sammen med henne.

Gjestene kommer inn, vi får kontroll på situasjonen. Lillesøster har slått seg bare litt, men fikk pusten slått ut av seg så det tok litt tid før vi hørte hva som hadde skjedd. Ingen fare med henne, med mor derimot... Jeg har slått foten og kjenner jeg er vond i ryggen. Vi går opp og har gjester de neste 4 timene, jeg sitter stort sett stille og blir vartet opp med ispose på ventre ankel.

Når alle har reist mener mannen at jeg må til legevakten, så vi reiser dit og det konstateres at ei sene nede i ankelen er blitt litt skadd og legen er redd for brudd. Mange røntgenbilder senere får vi beskjed om å reise hjem og ta det med ro. Ingen brudd, men jeg er stygt forslått og skal derfor ta det med ro et par dager.

Så våkner jeg dagen etterpå og har en del mer vondt enn kvelden før. For å gjøre en lang historie kort; Jeg har brukket halebenet, det er ganske så vondt og anbefales ikke. Vi har også begynt med ferieavikling på jobb, så jeg er nødt å være på jobb denne uken. Ikke det beste det heller, når jobben min er å sitte på rompa hele dagen. Nå sitter jeg å gleder meg tilkl 15. Da skal jeg hjem til der jeg tilbringer all tid hjemme, nemlig i sengen min. Den er heldigvis elektrisk og kan stilles inn slik jeg slipper å ha så vondt.

 

Så kløna har slått til igjen, jeg må vel snart blir litt bedre på å ikke skade meg? :vetikke:

 

Endret av Jerle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å skade halebeinet er vondt, har jeg hørt... :troest: I tillegg  (som Skravla så elegant demonstrerte :fnise: ) så kommer man jo ikke unna at det er en skade det er veldig lett å le litt av. Insult to injury...

Men du, det er faktisk ikke noe som heter "må være på jobben" når man er syk eller skadet. Ditt behov for sykemelding henger ikke sammen med jobbens ferieavvikling. Som legen min ubekymret sa en gang i fjor da jeg snakket om arbeidsoppgaver det egentlig bare var jeg som kunne og burde gjøre -"Da får jobben finne en annen løsning, for du kan ikke ta ansvar for det nå.".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:troest:

God bedring! 

Har bekjente som har brukket halebeinet og forstått at det absolutt ikke er noe å trakte etter. Skikkelig au! Ta godt vare på deg selv, Jerle! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg skjønner dere ler. Jeg ler litt selv også, og sjefen går rundt hele tide og sier at "XX har så vondt i raua, skjønner du" :fnise::roll:

Er litt bekymret for ferie om under 3 uker, men jeg velger å ikke tenke på det. Enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AUDA! Jeg har også hørt det er fryktelig vondt å brekke halebeinet... 

God bedring. :klem: Håper du blir bra til ferien. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Så er hverdagen her igjen, jobbstart i går. Skulle hatt 3 uker til, minst!! Halen er heller ikke bra enda, så jeg burde nok fått noen uker til fri. Kansje jeg skal spørre sjefen pent? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...