Gå til innhold

Reagerer på gjeldsordning

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1974
Skrevet

Jeg er ganske så ny her inne, men har lest en hel del, og en tanke som slår meg er, hvorfor er mage folk så hissige når man skriver råd om gjeldsordningen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste er vel opprørt over at noen har levd i sus og dus, gir blaffen og slipper å betale tilbake noe.

Det blir jo på en måte utettferdig om noen kan oppnå 2 mill i forbruksgjeld, fester det bort og slipper gjelden med et pennestrøk.

Forøvrig er det ikke lett å få gjeldsordning, da...

Anonymous poster hash: 6201b...d2b
  • Liker 5
Skrevet

det er mange grunner til at folk har kommet i den situasjonen og syns selv at det er en del hissige mennesker som snakker om det temaet. det er faktisk ikke alle som har lært hvordan økonomi fungerer. ta meg, jeg er 22 år og ikke før NÅ har jeg lært meg til å ha en lønning frem til neste lønning uten å sulte. jeg brukte opp hele sparekontoen så fort jeg ble 18 på fyll og shopping, har ingenting igjen for det så jeg fikk meg en virkelighets smell da.

moren min har innsett det og er mye flinkere med mine småsøsken når det kommer til å lære dem om god økonomi da hun selv har blitt flinkere også.

folk burde gå noen mil i sånne menneskers sko før de begynner å belære andre. for det er ikke alle som har hatt det lett og er ferdig med utdannelsen før de kan gå omtrent for å dra det litt langt.

Anonymous poster hash: d4a2b...b11
  • Liker 1
Skrevet

Har selv gjeldsordning, og det morer meg å se hvor folk hisser seg opp for det. Til ingen verdens nytte.

Jeg har hatt my "share of fun". Desverre ble alt betalt med kort og forbrukslån...

Skrevet

Mange blir nok opprørt fordi de tror at alle som får gjeldsordning, har levd i sus og dus og tatt opp massevis av lån bare for å leve livet. Sannheten er at det er mange forskjellige grunner til at man får gjeld, og ikke alle har levd i luksus.

Dessuten er det nok dette med å låne penger for så å ikke betale dem tilbake - det er ikke noe som blir ansett som positivt.

• Liker 2
Skrevet

Så kommer den sure kløe. De må leve på minimum i 5. år. Ikke noe som frister selv om jeg kan leve som en konge i 10.

Anonymous poster hash: e4f2a...58a
  • Liker 1
Skrevet

Mange blir nok opprørt fordi de tror at alle som får gjeldsordning, har levd i sus og dus og tatt opp massevis av lån bare for å leve livet. Sannheten er at det er mange forskjellige grunner til at man får gjeld, og ikke alle har levd i luksus.

Dessuten er det nok dette med å låne penger for så å ikke betale dem tilbake - det er ikke noe som blir ansett som positivt.

Vi blir opprørt fordi det ofte stemmer.

Trenger ikke lenger enn til kommentaren over deg for et godt eksempel.

• Liker 2
Skrevet

Har ikke noe sinne overfor de i gjeldsordning...det er jo en dritt-situasjon.

Anonymous poster hash: 3e695...730
Skrevet

Har ikke noe sinne overfor de i gjeldsordning...det er jo en dritt-situasjon.

Anonymous poster hash: 3e695...730

Vel...man kan ha rimelig god råd under gjeldsordning også. Bare livsoppholdet for en enslig er 10715. Boligutgifter kommer i tillegg. Barneutgifter er det tillegg på. Bil kan man også ha. Da kommer alle de utgiftene også i tillegg. Pluss evn medisiner en måtte trenge. Også i tillegg.

Slik sett er det ikke noe prob å beholde sikkert opp mot 25000 pr mnd. Når da også gjelden blir sanert på 60 mndr totalt, kan det jo bli et formidabelt beløp i mnd:-) Og så er man gjeldsfri:-):-)

• Liker 2
Skrevet

Vi blir opprørt fordi det ofte stemmer.

Trenger ikke lenger enn til kommentaren over deg for et godt eksempel.

Og mange ganger stemmer det ikke. Så ingen grunn til å bli opprørt av gjeldsordning generelt.

Vel...man kan ha rimelig god råd under gjeldsordning også. Bare livsoppholdet for en enslig er 10715. Boligutgifter kommer i tillegg. Barneutgifter er det tillegg på. Bil kan man også ha. Da kommer alle de utgiftene også i tillegg. Pluss evn medisiner en måtte trenge. Også i tillegg.

Slik sett er det ikke noe prob å beholde sikkert opp mot 25000 pr mnd. Når da også gjelden blir sanert på 60 mndr totalt, kan det jo bli et formidabelt beløp i mnd:-) Og så er man gjeldsfri:-):-)

Det blir for enkelt. Man må ha en god grunn til å få bilutgifter dekket - min samboer er syk og kommer seg egentlig ikke rundt uten bil, men han får ikke utgiftene dekket, det går av livsoppholdet. Medisiner får han heller ikke dekket.

Men jeg er enig i at det slett ikke er lite man får beholde under gjeldsordning, det går fint å leve nøkternt på det. Det er en fantastisk ordning som gjør at man får en sjanse til. Da gjelder det å ikke kaste den sjansen vekk, for flere sjanser får man vanligvis ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...