Gå til innhold

Er det mulig få hytte på fjellet til maks 1,5 mill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lyst å kjøpe hytte på fjellet, men til maks 1,5 mill. Tenker østlandet, ca 2-3 timer fra Oslo i vest/nordvest/sørvest retning. Er dette i det hele tatt mulig å finne? :)

Anonymous poster hash: eb32a...74f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare tipper men jeg tviler på at du får noe mer enn en spiker i veggen til den prisen.

Skrevet

Dette finner du da superenkelt ut av ved å gjøre et søk på fylker på Fritidseiendommer på Finn.

Anonymous poster hash: 270c2...b99

• Liker 8
Skrevet

Det er masse hytter innenfor 1,5 mill, såfremt du ikke må ha hytte med innlagt strøm og vann rett ved en alpinbakke.

• Liker 2
Skrevet

Det er masse hytter innenfor 1,5 mill, såfremt du ikke må ha hytte med innlagt strøm og vann rett ved en alpinbakke.

Strøm og vann er egentlig et must :sjenert:

Skrevet

Strøm og vann er egentlig et must :sjenert:

Da begrenses utvalget vesentlig.

Hvorfor er innlagt strøm et must? Får mye bra solcellepaneler og aggregater.

Man trenger heller ikke innlagt vann, så lenge vannkilden er nærme hytta. Man kan fint dusje uten innlagt vann. Man bruker mye mindre vann enn man tror.

Skrevet

Jada, så lenge det ikke ligger i de altfor populære turistgrytene, og du ikke forventer overdådig luksus. Buskerud og Telemark har plenty.

Skrevet

Er ganske sikker på at dere kan finne noe om dere ikke er avhengig av å være i nærheten av de mest kjente ski- og in-stedene. Det finnes masse små og koselige hytter som ikke ligger nær noe sentrum eller skibakke (eller andre populære aktiviteter). Mange er nok hytter.. noe som gjerne betyr at det ikke er innlagt strøm, begrenset med vann og kanskje utedo. Nå er det vel dette som er "hytte" for meg, men det finnes også de som har strøm/vann/toalett.

Enig i at det beste stedet å starte er finn.no og fritidseiendommer. Men kanskje en landsdekkende megler også kan hjelpe til? Slike eiendommer er gjerne ikke av de mest lettsolgte og det er ikke sikkert de står annonsert i evigheter på nett. Godt mulig at det har noe sånt som "vurderes solgt" i en skuff. Prøv feks meglere tilknyttet banker.

Skrevet

Det er vanskelig for oss å svare på dette.

Dette er det vel ganske enkelt å undersøke nærmere? Bruk finn.no eller lignende sider? :)

Anonymous poster hash: dfab3...600
  • Liker 2
Skrevet

Prøv f.eks Golsfjellet.. der skal det være en god del i denne prisklassen og det er ikke langt til flere skibakker.. det er også masse skiløyper utenfor døra, men det er ellers relativt øde. Ganske fint også på sommertid.

Skrevet

Selvfølgelig er det mulig! Har du ikke hørt om finn.no? Mange gode forslag over her, man får også mye for pengene i Østerdalen.

Anonymous poster hash: a28f3...274
  • Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig er det mulig! Har du ikke hørt om finn.no? Mange gode forslag over her, man får også mye for pengene i Østerdalen.

Hvem vil vel ha hytte på en så nitrist plass som Østerdalen da...

Skrevet

Hvem vil vel ha hytte på en så nitrist plass som Østerdalen da...

Østerdalen er mer enn rv 3. Det er ikke alle som har behov for å drite seg ut på afterski, vet du.

Blefjell er også et område som ikke er alt for dyrt og ligger ganske nærme Oslo.

• Liker 1
Skrevet

Har selv hatt familie med hytte i Østerdalen og vært der mange ganger. For et utrolig stusselig og kjipt sted. Da ville jeg heller brukt pengene mine på noe annet enn en hytte, evt. fortsatt og spare til jeg hadde råd til noe ordentlig på en bra plass.

Anonymous poster hash: 11205...0e7
  • Liker 2
Skrevet

Har selv hatt familie med hytte i Østerdalen og vært der mange ganger. For et utrolig stusselig og kjipt sted. Da ville jeg heller brukt pengene mine på noe annet enn en hytte, evt. fortsatt og spare til jeg hadde råd til noe ordentlig på en bra plass.

Litt rart at du har vært der mange ganger og tror at Østerdalen er et sted. Det er et stort område.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Østerdalen er mer enn rv 3. Det er ikke alle som har behov for å drite seg ut på afterski, vet du.

Blefjell er også et område som ikke er alt for dyrt og ligger ganske nærme Oslo.

Fullstendig klar over det, men Østerdalen er fortsatt en nitrist dal. Ville heller kjørt over fjellet og skaffet meg hytte i Gudbrandsdalen :)

Endret av Infinite
Skrevet

Fullstendig klar over det, men Østerdalen er fortsatt en nitrist dal. Ville heller kjørt over fjellet og skaffet meg hytte i Gudbrandsdalen :)

Jo, det kan man jo selvfølgelig mene, men det var bare et tips. Hyttene i Gudbrandsdalen har en mye høyere snittpris.

Skrevet

Litt rart at du har vært der mange ganger og tror at Østerdalen er et sted. Det er et stort område.

Jeg vet da at det er et større område.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...