Gå til innhold

Riper på en mnd gammel bil :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg veldig lei meg og stresset. Kjøpte ny bil for en mnd siden, og så i dag at det er riper/skrapemerker fra bakhjulet og ca 20 cm bakover i høyde med toppen av hjulet. Det er riper og mørke flekker (hvit bil). Hva gjør jeg nå? Gubben kommer til å klikke.....

Råd/tips til hvordan fortelle dette, og hva det kan komme til å koste å fikse det? Det er nesten bare jeg som kjører bilen, så muligens er det min feil, men jeg vet ikke når det har skjedd....

:tristbla:

Anonymous poster hash: 8421f...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tuppesjura

Sikkert noen som har vært borti når du har parkert. Vil anta at det kommer til å koste rundt 20 lapper å fikse på verksted. Kjipt! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, 20 000 :overrasket: hadde virkelig ikke tenkt så mye. Sier det ikke til mannen!

Anonymous poster hash: 8421f...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nå først forsikret meg om det var noe som var min skyld. Eller noe andre.

Man vet jo sånn nesten om man er borti noe mens man kjører.

Ja, det er dyrt å rette slike skader på bilen, det er vel lakken som er dyrest.

Jeg ville nå også fortalt fyren din om hva som hadde skjedd. Alle kan gjøre feil om det var din eller noen andres skyld.

Men det spørs hva type forhold du har til din bedre halvdel.

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har skrapt borti med gummien på en støtfanger feks?

Kan hende det kan poleres bort om det er gummirester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg kan ha vært bortpå er eventuelt snøfonn. Kan det lage en slik skade?

Har et bra forhold til mannen, men han elsker bilen.

Anonymous poster hash: 8421f...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye rart i brøytesnø, hvis det var en slik. Uflaks, men husk at det bare er en bil. Fortell gubben at bilen som var borti deg eksploderte på vei ned skråningen til fjorden, hvor den ble slukt av en hval. Så er han glad at du er i live likevel.

Anonymous poster hash: ad964...b26

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tips om hvordan jeg skal si dette til mannen? Jeg gruer meg! Orket ikke å ta det i går kveld, men gjør det muligens i dag. Eller så bare venter jeg, og prøver å glemme det, så får han oppdage det selv, og jeg får late som jeg blir overrasket. Han bruker bilen nå, så muligens vet han det allerede. Men det var ikke store merkene, så ikke sikkert han ser det så lett. Jeg har sett det i noen dager/uker, men kun trodd det var skitt.

Jeg husker et tilfelle der jeg rygget for nært langs et gjerde med brøytekant foran. Jeg stoppet ved en butikk rett etterpå, for å sjekke bilen, men så ikke noe. Tror jeg så etter ved døren, men dette var altså lenger bak, så mulig jeg overså det. Kan det være årsaken? Da var det isåfall is/snø som laget ripene.....

:(

Anonymous poster hash: 8421f...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riper som går gjennom lakker er ikke svarte. Snø lager ikke svarte striper. Noen riper kan poleres bort, om de ikke er for dype. Slike riper er lett få på parkeringsplasser. Mange folk vrenger over alt for tidlig når de skal ut igjen, eller gnir støtfangeren sin inntil bilen i feltet ved siden av.

Nybilgaranti gjelder så klart ikke mot brukerfeil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riper som går gjennom lakker er ikke svarte. Snø lager ikke svarte striper. Noen riper kan poleres bort, om de ikke er for dype. Slike riper er lett få på parkeringsplasser. Mange folk vrenger over alt for tidlig når de skal ut igjen, eller gnir støtfangeren sin inntil bilen i feltet ved siden av.

Nybilgaranti gjelder så klart ikke mot brukerfeil!!

Helt enig.

Er det en ripe som går igjennom lakken så er hvit/gråhvit. Si det til mannen din så fort som mulig.

Jeg er bilgal men blir ikke sint på kona når hun forteller om slike uhell, ville bli skuffet hvis hvis

hun prøvde å lure meg. I dette tilfellet er du nok uskyldig, det noen som har vært borti bilen mens

den har vært parkert.

Edit: Hvis ripen er i plastdeler så vil den bli sort, men da er det ikke så farlig med siden plast ikke ruster.

Endret av Tba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...