Gå til innhold

Bioingeniør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 1.4.2014 den 17.50, Guybrush skrev:

 

Jeg tenker først og fremst på kvaliteten på studentene som er ferdigeksaminerte som igjen gjenspeiler i stor grad kvaliteten på undervisningen og undervisningspersonellet.

 

Norske høygskoler har svært få variasjoner og baserer seg i alt for stor grad på enkeltpersoners pedagogiske og faglige evner. Du kan være heldig et semester og få en engasjert kunnskapsrik foreleser, og neste semester får du en som knapt kan engelsk/norsk, kommer for seint til forelesningene, nekter å legge ut forelesningsnotater og er i kronisk dårlig humør samt har labre faglige kvaliteter (jeg jobbet med saker ved en høgskole opp mot forelesere som hadde uttallige klager fra studenter så jeg kjenner litt til det på innsiden også).

 

I mange andre land vet man at en skole er svært god som igjen skaper konkurranse som igjen tiltrekker de beste studentene. Da vil man i langt større grad kunne snakke om kvalitetsforskjell på skolene og de har da et incentiv for å opprettholde denne kvaliteten. Noe et fritt marked sikrer. Slik har man ikke med de norske høgskolene.

Du har nok et poeng, men hva skal man gjøre da? La være å utdanne seg og gå på NAV i frykt for å få dårlig foreleser? ved universitetene jeg har studert i Norge tidligere er det samme problemet som ved høgskolene, hva gjelder enkelte forferdelige forelesere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...