Gå til innhold

Hvorfor er ordet "massiv" plutselig så populært?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg registrert en kraftig økning i bruken av ordet "massiv". Hvorfor?

Anonymous poster hash: 303cb...1e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si hvorfor ord blir populære, slikt går jo i bølger. Likevel er det sannsynlig at man har blitt påvirket av det engelske ordet "massive", som brukes oftere og gjerne i andre sammenhenger enn ordet "massiv" brukes på norsk. Mange unge bruker altså trolig "massiv" i sammenhenger man ville sagt "massive" i det engelske språk.



Anonymous poster hash: deb40...28f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikt skjer. Nå om dagen synes jeg at alt er fantastisk. Dvs. det er ikke jeg som synes det, men jeg hører det hele tiden. Det har kanskje med OL å gjøre, men jeg mistenker Jan Fredrik Karlsen for å ha hatt en finger med i spillet også.



Anonymous poster hash: 8decb...51f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet massiv, skrevet ikke uttalt pga ulik trykkfordeling, får meg til å tenke på geologi.

Hvorfor det har blitt et moteord å bruke i andre sammenhenger har jeg ingen bedre idéer om enn de som allerede er fremsatt av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På slutten av åttitallet var det "mega" som var kult. Megakult var det!



Anonymous poster hash: e9cfd...0d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette ordet blir ikke uttalt som før heller, med trykket på siste stavelse. Nå blir det uttalt massiv

Som trønder merker jeg ikke den forskjellen, her har det alltid vært uttalt sånn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...