Gå til innhold

Frihetens strikkekurv


Libertas

Anbefalte innlegg

Er nok veldig vanskelig for mange å se på seg selv som noe annet enn gjennomsnittlig, og da har vanskelig å tro på at andre syns en er pen. Så jeg synes det er viktig å få bygget opp en selvtillit slik at man kan utstråle vakkerhet. Føler man seg bra innvendig, så vises det utenpå og man får en spesiell utstråling. :)

På mitt speil står det blant annet; "Du betyr noe" "Du er elsket" "Le" "Smil" osv. Og jeg må si at det har hjupet veldig på. På mine tyngste dager så leser jeg disse lappene høyt, da blir jeg tvunget til å se på meg selv og gi meg selv komplimenter. Jeg synes det hjelper veldig :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg hørte et sted at "det man misliker hos seg selv, er akkurat det som andre som liker veldig godt". Tror det er sant. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gikk og la oss klokka 22.00. Vel, han sluknet rimelig kjapt, mens jeg lå og tenkte. Jeg tenker mye. I all tankesuset, fant jeg frem en god tanke- jeg må strikke en matchende lue til jakka/kåpa jeg har laget meg. Hoppet opp fra senga klokka 00.00 og satte igang. Vel, jeg er ikke ferdig, men jeg er snart halvveis.

Har funnet en fin nettside, med fint islandsk garn. Har så mange idéer, m-e-n først må jeg gjøre ferdig de kjedlige sokkene. Hva er det med sokker? En er morro å strikke, men så må det pinadø være en til. Godt jeg kan magic loop. Denne gangen er det 2 par, litt små kjedlige sokker jeg skal strikke. På ene paret skal det bare være helt vanlig sokk, hvor navnet på han som skal ha skal strikkes inn. Og andre paret skal ha en VW logo på.

Hadde jeg vært smart hadde jeg tegnet opp mønster nå, men jeg tar det i morgen. Null stress. Jeg vil strikke flere islandske jakker!

Hurra hei og hopp, ha en god natt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke quick knit nei, men 1m rundpinne, hvor jeg strikker 2 sokker samtidig :) Aldri prøvd quick knit faktisk, måtte faktisk Google det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Skal ikke være lett.

Nå er jeg glad jeg ikke har penger, for da hadde jeg jammen meg bestilt garn. Av og til er det greit å være blakk :icon_lol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var jo en oppfinnsom måte å fikse et plagg på da.

Forstår ikke helt hvordan sokker kan lages på den, men du er kunnskapsrik og flittig.

Nå er det natta her. Sov godt og hvil fingrene til i morgen. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, var litt tull i begynnelsen når jeg prøvde, men så fant jeg en fin instruksjonsvideo. Nå er det ingen problem, bortsett fra om det skal være flere farger, nøstene bare parrer seg :fnise:

Har vært flink idag, selv om jeg sto opp klokka 13.30, har vasket opp, vasket klær og har nå brøddeig til heving :)

Håper du får en superduper god helg, Hoppe :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med luen. Heklet en blomst og sydde i en gammel knapp som jeg fant i syskrinet som har tilhørt bestemor. Kanskje den bringer lykke? :lillesky: Skal legge ut bilde når jeg har fått knappene til jakken, så får du se de sammen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ferdig med de to par sokkene, så nå blir det lenge til neste gang jeg strikker det :fnise:

Nå er det genser som gjelder, genser til meg selv. Godt å forsyne seg selv med litt gensere!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ha ditt eget utsalgssted du! Vedder på at det hadde gått unna som.....varmt....eh...varme ullsokker! :jepp:

*har vært mye plaget med vond rygg og helga var ikke så ok, men nå går det litt bedre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, ja, etter denne genseren så skal jeg lage opp et lager til trekkhundløp neste år :)

Huff, ryggplager er noe herk! Godt det går bedre :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skulle tro at det fantes grenser på å bli imponert, men jeg blir bare mer og mer "wow!"

når det gjelder din innsats og håndarbeidsiver! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aww, takk, det varmer :blomst:

Strikker så stramt, så jeg var litt usikker på om genseren ville passe. Så i stedenfor å vente til den er ferdig, så presset jeg den likegreit på meg- og den skal passe! :danse:

Om noen timer kommer mamsen og papsen, de skal overnatte her til i morgen før de kjører videre til søster. Det blir koslig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...