Gå til innhold

hvor ofte følges du opp av fastlege (spiseforstyrrelser)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor ofte bør man gå til fastlege når man sliter med spiseforstyrrelser? Hvor ofte går du til legen og hvilken type spiseforstyrrelse har du? Og hva gjør du hos legen? Snakker dere bare om hvordan det går og tar vekt og blodprøver?

Jeg går annenhver uke, har ganske stabil vekt (BMI 16) og bra blodprøver. Gjør ikke stort annet enn å snakke om hvordan det går, veier meg innimellom men ikke alltid og tar blodprøver en gang i mnd. Trenger jeg å gå så ofte til fastlege når alt er så stabilt medisinsk? Sliter med bulimi og i perioder kaster jeg opp mange ganger daglig. Ellers sliter jeg med at jeg overtrener, men i de periodene jeg ikke kaster opp så spiser jeg ganske greit.

Anonymous poster hash: 5c9e5...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blomst83

Det der er så induviduelt.Og ingen her kan svare på om du trenger å gå så ofte,eller om man bør gå ofte.Det er det legen din som kan. Selv sliter jeg med anoreksi,og går ukentlig. Veiing er selvfølgelig en del av prossesen ,måling av puls,bt og oppfølgning av bp. Ellers så prater vi om alt og ingenting egentlig. Jeg har en helt fantastisk lege,og jeg vet seriøst ikke hva jeg skulle ha gjort uten henne.

edit.gikk litt fort i svingene så kom med en skrivefeil

Endret av Blomst83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fanden, kor morosame de som skriv tullesvar er, då. Ler meg halvt ihjel her eg sit.

TS: Eg går til legedama ein gong i måneden, berre. Då tek me vekta og blodprøver. Elles hev eg folk rundt meg som fylgjer meg med haukeblikk og gjer rapport ved kvart minste teikn til tvangstankar. Kor ofte ein bør gå er individuelt - kjipt svar, eg veit - og noko du må avklåre med legen din og dei du hev rundt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Men nå må det sies at jeg kanskje er der oftere en gjennomsnittet,men det er fordi min vekt ikke holder seg stabil,og helsetilstanden er kritisk. Jeg har hatt små perioder innimellom hvor ting går noe "bedre" og da har hyppigheten redusert noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har atypisk anoreksi, og har ingen oppfølging fra fastlege i det hele tatt på den fronten. Er der ofte på grunn av annen sykdom, men har aldri blitt veid eller tatt blodprøver pga spiseforstyrrelsen.



Anonymous poster hash: 2583e...06d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hos fastlegen ca en gang i måneden og tar blodprøver. Har anoreksi med bulimiske tendenser, BMI 15,4. Veier meg aldri der, men hun spør av og til hva jeg veier hvis hun syns jeg ser tynnere ut. Føler kanskje at jeg burde ha litt tettere oppfølging, spesielt siden vekten stadig går nedover. Men blodprøvene er ganske fine så hun mener at jeg ikke trenger det. Venter forøvrig på svar fra dps der jeg forhåpentlig skal få hjelp med sfen og min sosiale angst.

Anonymous poster hash: 1ac4c...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes vel ikke noe fasitsvar på hvor ofte man bør gå, men med en spiseforstyrrelse er det viktig med jevnlig oppfølging. Hvor ofte akkurat du trenger gå til legen vil du nok få et bedre svar om fra legen din selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...