Gå til innhold

Skikkelig hjertebank plutselig!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Satt i sofaen og så på film da hjertet plutselig begynte å banke mye hardere og fortere enn vanlig. Kunne nærmest fysisk kjenne at det pumpet mer blod! Det var ikke slik vanlig hjertebank at man bare hører hjertet dunke, det var mye mer intenst og jeg kunne kjenne det mye mer på kroppen, jeg kunne faktisk kjenne at hjertet slo mye hardere og fortere enn normalt. Har aldri opplevd det før, er verken gammel eller med hjerteproblemer.. De kjentes litt som når man står opp etter et altfor varmt bad i et kaldt rom, og kroppen plutselig ikke fungerer lenger.

Noen som vet hva det kan være? Er det farlig?



Anonymous poster hash: b763f...5a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplever slikt innimellom, oftest når jeg sitter helt i ro og er avslappet. Da er det akkurat som om jeg merker at hjertet hopper over et pump, før det plutselig går mye fortere og sterkere rett etter. Altså dt begynner å slå uregelmessig, men det går fort over da. Kjennes godt i hele kroppen egentlig.

Får da ikke håpe det er farlig, har ikke tenkt på å gå til lege selv enda :)



Anonymous poster hash: d514a...95e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Kommer nok ikke til å ringe legen selv, følte meg helt fin igjen etterpå, men skummelt var det... Var akkurat som om hjertet slo for fort for kroppen og jeg kunne kjenne at kroppen hang mer og mer etter for hvert slag. Ekkelt å ikke klare å puste tilstrekkelig.



Anonymous poster hash: b763f...5a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uregelmessig hjerterytme kan man ha uten at det er noe galt. Men hvis det vedvarer og du begynner å bli dårlig av det, så burde du kontakte legen og ta en EKG. Jeg slet med det siden jeg var på barneskolen, og når jeg først ble 20 år, ble jeg svært syk og de fant ut at jeg hadde et ekstra hjerteslag. De vet ikke grunnen enda etter et år med utredning. Men bare følg med det, om du får det hvis du er stresset, trener eller sitter i ro.



Anonymous poster hash: 7fdaf...5de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...