Gå til innhold

Brystimplantater, anatomiske proteser - Redusert sensasjon


Sara_85

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

Jeg var på konsultasjon hos Pål Schistad på Fornebuklinikken. Hørte gode rykter om han så jeg valgte han.

Hovedårsaken til brystforstørrelse er manglende utvikling, og en fasong/utseende som er lite appellerende. Så var det selve konsultasjonen da. Jeg kunne nesten ikke få "lov" til å snakke, noe som jeg syns var litt drøyt. Men mannen var jo så selvsikker!

Jeg er 28 år, 167 høy og veier ca. 68 kg. (brede hofter og skulder)

Han tok en titt på meg og mente at jeg ville passet anatomiske proteser (dråpeformede), over muskelen. Grunnen til han insisterte på anatomiske var fordi jeg har mindre pupp under brystene mine. Men jeg har en fin kløft sa han !

Det som skremmer meg, som er mitt første spørsmål:

1. Har noen av dere fått implantater over muskelen? Hvis ja, hva slags utfordringer har dere hatt? Ulemper? Misnøye? Vil det se unaturlig ut når faktisk dråpeformede skal gi naturlig utseende?

Schistad nevnte at den ene ulempen med sånne proteser er at de kan ha en tendens til å rotere seg. Meningen er at protesene skal være porøse, slik at den vokser fast i vevet. Sjansene for at de roterer er 2%! Og var jeg uheldig så ville han legge inn runde proteser istedenfor. (til da vil vevet under brystet mitt ha ekspandert og runde proteser vil kunne passe)

Videre fortalte jeg han at jeg ønsker mindre enn 350 cc (c-cup) Han tok mål, så i brosjyren sin og fant ut at det vil passe med 335 cc i det ene brystet og 295 i det andre. (min høyre pupp er noe mindre enn venstre) Nå har jeg plutselig lyst på noen gram til. Men hvilken størrelse som kler kroppen min kan jeg diskuterer med han etterhvert.

Neste spørsmål, som er det viktigste spørsmålet:

2. Har noen av dere opplevd redusert sensasjon? Mindre følelse rundt vortene?

Hvis jeg er uheldig og følelsene minsker, kommer jeg aldri til å få det tilbake. Kvinnene mister ikke følelsene helt, sa han. Men hvis kirurgen klarer å kutte noen av nervene mine under operasjonen så minskes følelsen. Jeg mener at han sa at det er 2 % sjanse til noe sånt skulle forekomme. Han forklarte at hans kona har også brystimplantater, og har mindre følelse i den ene vorten i forhold til den andre. Dette er min største frykt. Ingen kvinne ønsker reduksjon i følelser rundt vortene.

Takk for forhånd :)

Sara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er individuelt, men sjansen for redusert sensasjon er langt storre enn 2%. De fleste mister ikke folelsen helt, men det er veldig vanlig at den blir redusert. Litt paafallende at alle odds for diverse problemer er 2% med denne fyren.

Du har ingen garantier, saa det er i bunn og grunn et vurderingssporsmaal.



Anonymous poster hash: 4db60...6fb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det betyr endringer i følelse i både brystene og brystvortens område. (mer brukt i internasjonal sammenheng)

Det kan godt hende at sjansene er mye høyere enn 2 %, ja..

Er i vurderingsmodus.. Men trenger litt innspill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Kalles det virkelig sensasjon?

Anonymous poster hash: 74926...d6a

Nei, det gjør det ikke. Det er engelsk, sensation. Det brukes om kroppslige følelser, fornemmelser. Sensasjon på norsk betyr noe oppsiktsvekkende o.l.

Endret av Arabella
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å lese Ceecee's dagbok på kvinneguiden. Der kan mennesker som har tatt silikon komme med tips og erfaringer. :) Jeg er selv en av de som er ofte innom dagboka der. Har tatt anatomiske proteser under muskel.



Anonymous poster hash: d3377...b97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mistet følelsen på noen plasser etter operasjon. Ikke brystvorten da, men rundt arret og litt oppover.

Er litt kjipt, men mest fordi det føles rart når jeg eller mannen min tar der. Jeg tror også at det er mye mer enn 2% sjangse for å miste følelse

Anonymous poster hash: e4a8b...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det betyr endringer i følelse i både brystene og brystvortens område. (mer brukt i internasjonal sammenheng)

Det kan godt hende at sjansene er mye høyere enn 2 %, ja..

Er i vurderingsmodus.. Men trenger litt innspill

Høres rart ut. Ang. sensasjon altså, siden det betyr noe helt annet. Men de har sikkert adoptert det fra utlandet. For å svare på spørsmålet så ville jeg forhørt meg med flere klinikker. Men at du vil miste noe følelse er jo ganske så naturlig.

Nei, det gjør det ikke. Det er engelsk, sensation. Det brukes om kroppslige følelser, fornemmelser. Sensasjon på norsk betyr noe oppsiktsvekkende o.l.

Jeg vet det, det var derfor jeg spurte. Men de har vel adoptert ordet fra utlandet, selv om de betyr noe annet på norsk.

Anonymous poster hash: 74926...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mistet følelsen på noen plasser etter operasjon. Ikke brystvorten da, men rundt arret og litt oppover.

Er litt kjipt, men mest fordi det føles rart når jeg eller mannen min tar der. Jeg tror også at det er mye mer enn 2% sjangse for å miste følelse

Anonymous poster hash: e4a8b...acf

Takk for svar! :)

Fint å lese om din erfaring. Kan du fortelle meg om opplevelsen din, hvor lenge siden du tok operasjon, antall cc, hva du syns om resultat osv.? Jeg er redd for å miste følelse på vorten. Implanteten skal legges i folden under brystet. Så om jeg mister litt av følelsen rundt arret så går det fint tror jeg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig å miste følelsene i enkelte områder, men de kommer i de aller fleste tilfeller tilbake igjen! Men det kan ta flere måneder, opp til et år eller noe slikt, tror jeg. Det er mange endringer underveis i helingsprosessen, og det er nesten umulig å si hvordan din kropp vil reagere. :)

Rotering ved anatomiske kan også skje. Vær obs på at disse anatomiske kan passe bedre og se bedre ut, men tyngdekraften fungerer ikke like bra på de.. så når du ligger vil protesen fremdeles ligge dråpeformet, mens de runde vil "flyte" litt, sånn som normale pupper gjør.

og det er bare å overse Blanchefleur, denne personen går inn i alle emner som har med implantater kun for å kverrulere. :)



Anonymous poster hash: 3c4b6...333
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kassycat

Hvorfor i all verden skal du skaffe deg disse grusomme implantatene?

DEG igjen? du går jo alltid inn på sillikon-tråder for å erge deg..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Jeg var på konsultasjon hos Pål Schistad på Fornebuklinikken. Hørte gode rykter om han så jeg valgte han.

Hovedårsaken til brystforstørrelse er manglende utvikling, og en fasong/utseende som er lite appellerende. Så var det selve konsultasjonen da. Jeg kunne nesten ikke få "lov" til å snakke, noe som jeg syns var litt drøyt. Men mannen var jo så selvsikker!

Jeg er 28 år, 167 høy og veier ca. 68 kg. (brede hofter og skulder)

Han tok en titt på meg og mente at jeg ville passet anatomiske proteser (dråpeformede), over muskelen. Grunnen til han insisterte på anatomiske var fordi jeg har mindre pupp under brystene mine. Men jeg har en fin kløft sa han !

Det som skremmer meg, som er mitt første spørsmål:

1. Har noen av dere fått implantater over muskelen? Hvis ja, hva slags utfordringer har dere hatt? Ulemper? Misnøye? Vil det se unaturlig ut når faktisk dråpeformede skal gi naturlig utseende?

Schistad nevnte at den ene ulempen med sånne proteser er at de kan ha en tendens til å rotere seg. Meningen er at protesene skal være porøse, slik at den vokser fast i vevet. Sjansene for at de roterer er 2%! Og var jeg uheldig så ville han legge inn runde proteser istedenfor. (til da vil vevet under brystet mitt ha ekspandert og runde proteser vil kunne passe)

Videre fortalte jeg han at jeg ønsker mindre enn 350 cc (c-cup) Han tok mål, så i brosjyren sin og fant ut at det vil passe med 335 cc i det ene brystet og 295 i det andre. (min høyre pupp er noe mindre enn venstre) Nå har jeg plutselig lyst på noen gram til. Men hvilken størrelse som kler kroppen min kan jeg diskuterer med han etterhvert.

Neste spørsmål, som er det viktigste spørsmålet:

2. Har noen av dere opplevd redusert sensasjon? Mindre følelse rundt vortene?

Hvis jeg er uheldig og følelsene minsker, kommer jeg aldri til å få det tilbake. Kvinnene mister ikke følelsene helt, sa han. Men hvis kirurgen klarer å kutte noen av nervene mine under operasjonen så minskes følelsen. Jeg mener at han sa at det er 2 % sjanse til noe sånt skulle forekomme. Han forklarte at hans kona har også brystimplantater, og har mindre følelse i den ene vorten i forhold til den andre. Dette er min største frykt. Ingen kvinne ønsker reduksjon i følelser rundt vortene.

Takk for forhånd :)

Sara

Hei :):) jeg har 300runde over musklene og mine ser veldig naturlig ut. Jeg hadde lite "fyll" øverst i puppene , alt var nede under nippelen.. De er veldig fine nå :):) er 172cm og 63kg. Bruker 80d nå. Er ganske brei over brystkassen

Jeg har følelse i hele puppen utenom fra nippelen og ned mot arret. Niplene ble meeget sensitive etter operasjonen.. Tror ikke du skal være veldig redd for å miste følelsen i Niplene helt , hvis du legger implantatene under folden.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatt anatomiske proteser, og jeg har ikke mistet noe følelse vertfall. :)



Anonymous poster hash: d3377...b97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blanchefleur

DEG igjen? du går jo alltid inn på sillikon-tråder for å erge deg..

Dette er et debattforum, lev med det.

Silikonimplantater er selve manifestasjonen på kvinnelig idioti, det er helt avleggs og de fleste menn hater det. Det er altså ingen vits i å få seg plastpupper

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kassycat

Dette er et debattforum, lev med det.

Silikonimplantater er selve manifestasjonen på kvinnelig idioti, det er helt avleggs og de fleste menn hater det. Det er altså ingen vits i å få seg plastpupper

Har ikke sett deg med så mange argumenter på dette emnet, bare ei bestemt mening som går igjen.. og igjen.. Så det ER det altså? Jeg synes det er mange som får et fint og naturlig resultat, og skjønner at flere vil ha det spesielt etter fødsel og slikt kanskje. Tenker meg en størrelse opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er et debattforum, lev med det.

Silikonimplantater er selve manifestasjonen på kvinnelig idioti, det er helt avleggs og de fleste menn hater det. Det er altså ingen vits i å få seg plastpupper

De fleste menn? Tror du jeg tar det for menn? Jeg har silikon selv, og jeg kunne ikke brydd meg mindre...

Anonymous poster hash: 7b005...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjansen for at de roterer er ganske stor - igjen, jeg tror han er userios naar han sier 2%. Selv for mine runde kan jeg merke at de har flyttet paa seg - dog det utgjor ikke noen forskjell, ettersom de er runde.

Jeg vurderte ogsaa anatomiske ettersom jeg ville ha et naturlig resultat, men av flere grunner endte jeg opp med runde. Flere kirurger sa at det at de kan flytte paa seg er en reell negativ side ved anatomiske implantater, det skjer hele tiden og sjansen for det er langt hoyere enn "2%". Om de snur seg saapass mye at det merkes, er selvsagt en annen sak. Som regel er det ikke akkurat plass til at de snur seg 90 grader..

Hvor mange konsultasjoner har du vaert paa? Du skal snakke med mange for du bestemmer deg. Jeg bor i London og opererte mine her og jeg var innom og snakket med alle de beste foer jeg bestemte meg. Er klar over at markedet er mindre i Norge, men stusser over hvor mange som rett og slett bare gaar til EN kirurg og velger vedkommende. Du kan samle saa mange erfaringer du vil paa nett, men det er viktig at du har en god dialog med kirurgen og foeler deg trygg. Han skal gi oppriktig og aerlig informasjon, lytte til deg og iblant sette grenser etter erfaring (som f.eks. at veldig mange kvinner rett for operasjon vil opp en str selv om de tidligere har sagt at de vil ha et naturlig resultat og er blitt enige om str. Kirurger skal vaere erfarne nok til at de vet naar de skal sette foten ned).

Han du snakket med hores litt arrogant ut. For det forste, pga. tallene han gir deg, som faktisk ikke er korrekte. For det andre fordi han ikke lyttet, og det virker som han bare ha en standardisert respons for aa dytte deg i den riktige retningen.

Har selv opplevd det, f.eks. da jeg var hos min forste konsultasjon og spurte om implantater ift. amming. Naa er det sjelden et problem og de aller fleste med implantater kan amme, men jeg reagerte paa at han snakket seg litt "ut" av tema og bare repeterte at "noen kvinner kan jo ikke amme uansett saa det er ingen garantier.."

Gaa flere steder, i utlandet om du maa. Penger skal ikke vaere en begrensning - du skal ha god raad utover selve operasjonskostnaden i tilfelle det kommer ekstra kostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et debattforum, lev med det.

Siden du har evnen til å resonnere deg fram til det, bør du også ta steget et trinn videre og skjønne at denne tråden ikke handler om din mening om silikon.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensasjon var et dårlig ordvalg, trodde ut i fra overskriften at du mente at silikion ikke var like oppsiktsvekkende lenger =)



Anonymous poster hash: 7f9ce...7b7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...