Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2014


Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Takk millevanilje og gratulerer lilleløvetann!

Aner ikke hva hcg min er, men kan ikke forstå at høy hcg skulle være noe negativt. Ved forrige graviditet utviklet min hcg seg sakte, og det betydde ikke noe bra hvertfall.

Kunne du tenkt deg tvillinger? Jeg har en venninne som venter to, og jeg tenker det kanskje egentlig hadde vært greit, selv om jeg også har hørt tvillingforeldre si at de ikke hadde ønsket det for sine verste fiender...

Jeg har faktisk alltid hatt lyst på tvillinger! Så jeg klager ikke om det er to inne i magen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Squill

Hehe, tvillinger, ja... Ser for meg at det er veldig slitsomt til å begynne med, og en STOR glede etter hvert, når de har hverandre å leke med! Jeg vet jo alt at det bare er én der inne hos meg, blir spennende å høre om dere andre.

Da har jeg lagt inn foreløpig terminliste i første post, si fra om endringer eller om dere vil ut fra eller inn i lista! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på tidlig ul i morgen for å kartlegge termin. Veeldig spent! jeg er utrolig kvalm om dagen. Trøtt og kvalm. Satser på at det betyr at lille spire har det bra :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forløpig terminliste:

02. november: Squill

08. november: studentprøver

17. november: Meloni

18. november: Millevanilje

20. november: Stjerna3

01. desember: Essie

06. desember: Lilleløvetann

(Opprinnelig post:)

Det er vel bare meg her hittil, jeg testet i dag endelig positivt 9dpo etter et års prøving! :D Termin har jeg regnet meg fram til blir rundt 02. november. Kjempehyggelig om det kommer flere etter hvert!

Min foreløbige termin er ca 15. november :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forløpig terminliste:

02. november: Squill

08. november: studentprøver

17. november: Meloni

18. november: Millevanilje

20. november: Stjerna3

01. desember: Essie

06. desember: Lilleløvetann

(Opprinnelig post:)

Det er vel bare meg her hittil, jeg testet i dag endelig positivt 9dpo etter et års prøving! :D Termin har jeg regnet meg fram til blir rundt 02. november. Kjempehyggelig om det kommer flere etter hvert!

Min foreløbige termin er ca 15. november :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min foreløbige termin er ca 15. november :hjerte: :hjerte:

fikk du se et bankende hjerte på ul i dag?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fikk du se et bankende hjerte på ul i dag? :)

jaaaa :hjerte: hjertet banket fint. Alt så veldig bra ut. så jeg krysser alt jeg har for at alt går bra nå :hjerte: er jo fortsatt ingen garanti, men magefølelsen min ble forsterket :) Det var en helt fantastisk følelse..herlighet så merkelig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er notert! Hvordan gikk det i dag?

Det gikk veldig fint, hjertet banket fint og alt så bra ut :hjerte: Så da er det bare å fortsette å spre masse kjærlighet inn til lillegull, og fortsette å stole på den gode magefølelsen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så koselig Løvsol :hjerte: Vi skal på første UL om 2 uker :)

Forresten dere, terminen min var sikkert feil.. Hvis jeg regner ut termin sånn som St. Olavs gjør det (gikk til fertilitetsbehandling hos dem) har jeg termin 6 desember, men de fleste klinikker regner ut fra uthenting, og ikke innsett som St. Olavs gjør. Så jeg har nå valgt å regne ut termin ut fra uthentingsdato, og da er terminen min 4 desember - og ikke 6 som jeg først trodde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så koselig Løvsol :hjerte: Vi skal på første UL om 2 uker :)

Forresten dere, terminen min var sikkert feil.. Hvis jeg regner ut termin sånn som St. Olavs gjør det (gikk til fertilitetsbehandling hos dem) har jeg termin 6 desember, men de fleste klinikker regner ut fra uthenting, og ikke innsett som St. Olavs gjør. Så jeg har nå valgt å regne ut termin ut fra uthentingsdato, og da er terminen min 4 desember - og ikke 6 som jeg først trodde :)

ååh - det var veldig spesielt. Var min første UL med bebis eller peanøtt eller hva man skal kalle den lille nå :fnise: Det var veldig spesielt å se hjerte pumpe :hjerte:

Gled deg til deres tur :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har regnet meg frem til termin 24 november! Blir en fin førjulsgave :tree:

Begynte på uke 7 i dag, og nå har kvalmen og svimmelheten kommet, hehe. Men er jo godt å kjenne at noe er på gang også. Første legetime neste uke, men blir ikke ultralyd før i midten av mai. Hører noen sier det kan være mulig å se kjønnet etter 12 uke? :omg: Er ca 12+2 på ultralydtimen tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ååh - det var veldig spesielt. Var min første UL med bebis eller peanøtt eller hva man skal kalle den lille nå :fnise: Det var veldig spesielt å se hjerte pumpe :hjerte:

Gled deg til deres tur :hjerte:

Ååh, gleder meg så utrolig mye :gravid:

Jeg kommer til å grine noe så sinnsykt når jeg hører det lille hjertet banke!!

Dette har vi venta lenge på :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, løvsol! Kjenner at jeg både gleder og gruer meg mer til tidlig UL når du beskriver følelsen. Håper så veldig på å få se et bankende hjerte!

Natt til i går våknet jeg flere ganger med veldige smerter i livmora. Roet seg etterhvert, men jeg var ganske skrekkslagen i går, og syns jeg kjente blodet strømme flere ganger. Heldigvis kom det ikke en dråpe, og jeg har i dag klart å roe meg en del, og tenker at det bare er livmor som utvider seg. Men smertene minnet om de jeg hadde når jeg hadde sa, men da hadde jeg jo allerede spottet i en-to uker. Så, vi krysser fingrene videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lulus: det er nok for tidlig å se noe da, mulighetene er større etter uke 15. :)

Skal på tidlig ul neste fredag, da er jeg 10+1. Gruer meg veldig og er litt redd for hva jeg ser eller ikke ser. Mannen kan ikke være med heller, så det er jo ekstra kjedelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååå, løvsol! Kjenner at jeg både gleder og gruer meg mer til tidlig UL når du beskriver følelsen. Håper så veldig på å få se et bankende hjerte!

Natt til i går våknet jeg flere ganger med veldige smerter i livmora. Roet seg etterhvert, men jeg var ganske skrekkslagen i går, og syns jeg kjente blodet strømme flere ganger. Heldigvis kom det ikke en dråpe, og jeg har i dag klart å roe meg en del, og tenker at det bare er livmor som utvider seg. Men smertene minnet om de jeg hadde når jeg hadde sa, men da hadde jeg jo allerede spottet i en-to uker. Så, vi krysser fingrene videre.

Jeg har av og til hatt krampeaktige følelser i livmoren og tenkt "åneeei..." Det kan være ganske "smertefult" eller hvertfall skummel følelse når ting skjer nedi der ;-) Satser på at det er livmora som utvider seg :-)

Sender deg masse positive og gode vibber :hjerte::hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, løvsol! Kjenner at jeg både gleder og gruer meg mer til tidlig UL når du beskriver følelsen. Håper så veldig på å få se et bankende hjerte!

Natt til i går våknet jeg flere ganger med veldige smerter i livmora. Roet seg etterhvert, men jeg var ganske skrekkslagen i går, og syns jeg kjente blodet strømme flere ganger. Heldigvis kom det ikke en dråpe, og jeg har i dag klart å roe meg en del, og tenker at det bare er livmor som utvider seg. Men smertene minnet om de jeg hadde når jeg hadde sa, men da hadde jeg jo allerede spottet i en-to uker. Så, vi krysser fingrene videre.

Jeg har av og til hatt krampeaktige følelser i livmoren og tenkt "åneeei..." Det kan være ganske "smertefult" eller hvertfall skummel følelse når ting skjer nedi der ;-) Satser på at det er livmora som utvider seg :-)

Sender deg masse positive og gode vibber :hjerte::hjertesmil:

Akkurat samme her også :) Tror nok at det bare er livmora som utvider seg, ja. Hvis man i tillegg er oppblåst og har forstoppelse / er løs i magen forsterkes disse smertene i livmora. Jeg synes det er verst om natta.. :)

Jeg tok forresten ny CB test med ukeindikator idag. Den 25/3 viste den 2-3 (=4-5 uker) og idag viste den 3+ (5 uker eller mer). Så her stiger i alle fall HCG'en! Tok også blodprøve idag for å vite nøyaktig hvor høy den er, men får ikke svar før imorgen :) Håper bare den ikke er FOR høy. Blir spennende fremmover :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som er usiiigelig trøtte om dagen? :)

DEN skriver jeg under på! Vært sånn i flere uker allerede :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...