Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2014

Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Vi er i full gang med oppussing, det vil si maling av nesten alle rom. Så da ble det stille fra denne kanten ;) Tenkte det var greit å starte nå som det var 25% på all maling fra Jotun hos Coop Extra Bygg. Nå er gjesterommet/barnerommet ferdig malt, og idag står gangen for tur, før det blir vårt soverom og til slutt stua og kjøkkenet. Blir noen lange dager mens malinga på stue/kjøkken skal herdes, for da bør jeg vel oppholde meg andre steder noen dager.. Blir vel en hel del på soverommet da, for jeg kan ikke sitte på stua i malingslukt i flere dager!

Forma er fortsatt dårlig her, men jeg klarte å bli med på malingsshopping! Maskerte nesten hele gjesterommet alene og malte 1 strøk på halve gjesterommet før sofaen måtte inntas for fult :fnise: Idag skal jeg prøve å rydde ut alt fra gangen og maskere hele gangen sånn at min kjære kan begynne å male. Frykter at det blir litt vanskelig da forma er veldig dårlig, men jeg håper det går greit :)

Skal si det er bomba her nå som alt fra gjesterommet er flytta inn på stua :sjokkert: Også må gangen tømmes også.. Men sånn er det vel bare når man bor i leilighet.. Herlighet som jeg gleder meg til den dagen vi skal kjøpe/bygge hus!! Jeg er såå lei av å bo i leilighet :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vært litt mye stress her i det siste, men alt står bra til!:) vi skal se på bil i dag, den må visst bli større ;)

Imorgen er det ultralyd og jeg gruer meg skikkelig!! Er så redd for at hjertet ikke slår mer! Krysser fingrene for babyen min <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har knøttet fått sitt første klesplagg! Blir nok ikke så mange flere før jeg skal på shoppingferie i sommer, men det var et lite ritual etter tidlig UL! ;) Ble liksom litt mer virkelig da!

Ellers har vi vært på visning på et litt større sted å bo, men er usikre på om vi flytter nå eller om 1,5 år. Enten får det bli mens mageboeren fremdeles er der inne og ikke er så altfor stor, eller når han/hun har blitt ett år.. Kunne godt trengt litt større plass. Spedbarn har jo så mange store ting de trenger som vogn, seng og stellebord! Likevel klarer vi oss med vår temmelig nyinnkjøpte og enda nyere oppussede leilighet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det eksamen i morgen, så tiden går til å prøve å lese. Hodet er fremdeles ikke på faget, og magen/blæren er ikke forenelig med en 5 timers eksamen!

En uke igjen til ferie og 12 uker, og da er det påtide å fortelle det til resten av nær familie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjerte til lille bebisen din slår :hjerte:

Vært litt mye stress her i det siste, men alt står bra til! :) vi skal se på bil i dag, den må visst bli større ;)

Imorgen er det ultralyd og jeg gruer meg skikkelig!! Er så redd for at hjertet ikke slår mer! Krysser fingrene for babyen min <3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i full gang med oppussing, det vil si maling av nesten alle rom. Så da ble det stille fra denne kanten ;) Tenkte det var greit å starte nå som det var 25% på all maling fra Jotun hos Coop Extra Bygg. Nå er gjesterommet/barnerommet ferdig malt, og idag står gangen for tur, før det blir vårt soverom og til slutt stua og kjøkkenet. Blir noen lange dager mens malinga på stue/kjøkken skal herdes, for da bør jeg vel oppholde meg andre steder noen dager.. Blir vel en hel del på soverommet da, for jeg kan ikke sitte på stua i malingslukt i flere dager!

Forma er fortsatt dårlig her, men jeg klarte å bli med på malingsshopping! Maskerte nesten hele gjesterommet alene og malte 1 strøk på halve gjesterommet før sofaen måtte inntas for fult :fnise: Idag skal jeg prøve å rydde ut alt fra gangen og maskere hele gangen sånn at min kjære kan begynne å male. Frykter at det blir litt vanskelig da forma er veldig dårlig, men jeg håper det går greit :)

Skal si det er bomba her nå som alt fra gjesterommet er flytta inn på stua :sjokkert: Også må gangen tømmes også.. Men sånn er det vel bare når man bor i leilighet.. Herlighet som jeg gleder meg til den dagen vi skal kjøpe/bygge hus!! Jeg er såå lei av å bo i leilighet :bond:

Hvordan er det egentlig med oss med bebis i magen og maling?

Vi skal pusse opp huset vi skal flytte inn i, i sommerferien. Kan jeg bidra med maling? Eller må jeg holde meg unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det egentlig med oss med bebis i magen og maling?

Vi skal pusse opp huset vi skal flytte inn i, i sommerferien. Kan jeg bidra med maling? Eller må jeg holde meg unna?

Man anbefaler jo helst Jotun Sens om man er gravid, og vi kjøpte dessverre ikke det.. Jeg turte ikke å begynne å male før jeg var sikker på at det var greit - så jeg kontaktet Jotun på Facebook for å høre om det var trygt for meg å male med den type maling vi hadde kjøpt :fnise: Fikk beskjed om at det skulle være helt ufarlig, men at jeg måtte lufte godt mens jeg holdt på. Så da ble det vindu på vidt gap og i tillegg brukte jeg ei slags maske over munn og nese fra Wurt (?) som min kjære fikk fra jobb. Kjente ikke en gang malingslukta mens jeg holdt på, men når veggene var ferdigmalt var lukta verre - så jeg er ikke mye inne der det er malt nå :) Det er også anbefalt å bruke vannbasert maling, den "gasser" ikke så mye mens du maler, men den gir dog fra seg endel avgasser når den begynner å herde. Det er heller ikke anbefalt å male før etter uke 12, og om man blir svimmel/får vondt i hodet bør man visst også holde seg unna. Viktig å rydde unna alt av tekstiler, bøker osv også - da de trekker til seg avgassene. Puh, mye å tenke på! Men kjøper du Jotun Sens skal du i teorien være safe i alle fall ;)

Vi begynner ikke med vårt soverom før gjesterommet er helt fri for malingslukt, for da kommer vi til å sove på gjesterommet noen netter til soverommet vårt er ferdiglufta ;) Jeg er forresten ikke misunnelig i det heeele tatt for at dere har hus...! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi ender opp med å kjøpe leilighet nå så må vi også i gang med seriøs malingsarbeid. Ikke mye lyst til å kjøpe Jotun Sens for dobbel pris (Alle flater skal jo males og veggene er tre meter høye...) av den malingen vi vanligvis bruker.. Er jo vannbasert maling, men hva skiller Jotun Sens fra andre malingsmerker egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi ender opp med å kjøpe leilighet nå så må vi også i gang med seriøs malingsarbeid. Ikke mye lyst til å kjøpe Jotun Sens for dobbel pris (Alle flater skal jo males og veggene er tre meter høye...) av den malingen vi vanligvis bruker.. Er jo vannbasert maling, men hva skiller Jotun Sens fra andre malingsmerker egentlig?

Jotun Sens skal vel ikke ha noen farlige avfallsgasser i seg, men det har vanlig vannbasert maling. Men det skal gå greit å bruke vannbasert maling om man lufter godt. Jeg brukte i tillegg en slags maske over munn og nese, så jeg kjente ikke malingslukta en gang :) Man burde også være i uke 13 eller mer når man maler ;)

Vi skal male huset utvendig, begynner til helgen.

Det hadde nok ikke jeg blitt med på.. Det er jo oljemaling, som har mange flere farlige avgasser enn vannbasert maling, i tillegg til at den gir fra seg mesteparten av avfallsgassene mens man maler - mens vannbasert maling gir fra seg mesteparten av gassen etter den har begynt å herde.. Vi malte utvendig i fjor, noe jeg er veldig glad for. Følte meg jo konstant rusa på maling, hodepine hele tiden.. Grusomt! Så det er nok ikke bra for deg nå som du er gravid :frown: Vi beisa platten for noen uker siden, og det ble ikke jeg med på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som er blitt plate med hodepine? Har hatt det ca 14 dager nå. begynner å bli irriterende :glare: Er 17 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som er blitt plate med hodepine? Har hatt det ca 14 dager nå. begynner å bli irriterende :glare: Er 17 uker

Jeg er mye plaget med hodepine, men jeg tror det er på grunn av Phenergan. Den gir meg hodepine i tillegg til at jeg blir ekstremt lys/lydømfintlig..

Håper hodepinen din gir seg snart! Det er ikke noe kjekt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet veldig med hodepine de første 10 ukene. For meg viste det seg at grunnen var at jeg hadde veldig lite jern. Så jeg begynte på jerntabeletter (etter anbefaling fra lege og jordmor) og nå føler jeg meg mye bedre :) Er i uke 13 :)

Endret av *håper*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yes! Da har jeg vært på tidlig ultralyd og alt så helt topp ut!:-) Er skikkelig lettet og gleder meg om mulig enda mer nå. Foreløpig termin er satt til 19.12:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke maling ute på meg, noen må ta seg av snuppa mens den andre (les: mannen) maler. Så her blir det litt barnetv nå før vi skal på vaskerommet og kose oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på ultralyd i dag! Fin liten gutt i magen 💙 :D ble flytta til 5. November :) så er 19+0 imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på ultralyd i dag! Fin liten gutt i magen :D ble flytta til 5. November :) så er 19+0 imorgen!

Gratulerer så mye med en liten gutt i magen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en liten gutt i magen :hjerte:

tusen takk, kjempestas 💜💜
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med gutt studenten :)

Godt å høre at alle har det fint. Jeg syns det er bra at tiden går fort - sjansen for at dette går vår vei blir større for hver dag :)

Nå har meg og samboer en uke ferie og skal til Kreta en tur, jippiii :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...