Gå til innhold

Jeg skal reise fra barna mine.....


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg sitter her nå helt paralysert av tusen motstridende tanker midt i et virr-varr av rot både innvendig og utvendig... (prøver å pakke flyttelasset)

Jeg er alene om omsorgen for verdens herligste jenter på 12 og 7 år.

Har nettopp gjennomført et tøfft studie, og er på veg til andre siden av jordkloden for å fullføre verket med en master grad. :-?

Bransjen jeg er utdannet i er nå rammet av nedganstider og jeg hører stadig om oppsigelser og permiteringer. Dette er er en av hovedgrunnen til at jeg har valgt å gå videre. Men poenget er - som dere skjønner av tittelen - at jeg reiser alene. Barna skal bo hos sin far, som forøvrig er en GOD far det er ikke det...

Jentene både gleder og gruer seg, naturlig nok. Vi har snakket MASSE om dette, og de er innefortått med HVORFOR mamma skal dra avgårde for å gå på skole uten dem.

Åhh... Hjerte mitt brister når jeg tenker på at jeg ikke vil få muligheten til å kose og klemme på dem hver dag...

:cry:

Men som så mange sier til meg, et år går fort... Men, går det like fort for dem??? Og vil de bli veldig rotløs av denne flyttingen fram og tilbake?

Jeg har ikke lyst å reise akkurat nå... Er bare veldig trist...

Har satt igang "himmel og jord" for å få dette til, og alle - både barn, voksne, venner og slekt - er godt forberedt :(

Hva var det egentlig som fikk meg til å tro at dette skulle gå så bra???

Det er nå to uker til avreise og jeg er totalt handlingslammet....

Hjeeelp...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fialine

Hei,

dette går kjempebra !!! Du er utrolig tøff som drar avgårde :D Instruer barna dine i bruk av mail og telefon - kanskje dere kan skaffe dere et webcamera? Som du selv sier - 1 år går fort!! Har dere tenkt å møtes i en ferie eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar...

Ja, så klart skal vi sees i ferier! :D

Men, jeg ser dem ikke på et halvt år i første omgang, har retur til jul...

Vi har snakket om mamma på web ja... :lol:

Men pappan mener det bare kan være opprivende.. (???)

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprivende???

Nei, ikke i det hele tatt!!!

Skaff kameraer og ha koselige chattsessions online!

Det kommer til å gjøre godt å høre mamma si hun er glad i dem mens du hiver slengkyss gjennom eteren.

Kan ikke se noe negativt i det!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener tvert i mot at det vil være både fint og nødvendig å benytte seg av de hjelpemidler som finnes! Telefon, mail, bilder etc...

På denne måten kan dere ha tett og daglig kontakt, og jeg ser ikke hva som kan være mer opprivende enn å nekte barna nettopp det!

Dette kommer nok til å gå bra, men jeg forstår godt følelsen du sliter med akkurat nå. Jeg er selv mor til tre barn i alderen 8, 11 og 14 år, og vet at det hadde kostet å reise fra dem for et helt år.

Jeg er imidlertid sikker på at dere har lagt mye omtanke og energi ned i forberedelsene i forkant av dette, og er overbevist om at barna vil greie seg kjempefint sammen med sin flotte far og bli ivaretatt på beste måte! Antagelig er de nok ganske stolt av mammaen sin!

Ofte er det verre for oss mødre enn for barna med adskillelser. Barn takler ofte utfordringer på en utmerket måte, og har stor omstillingsevne. Tenk på det slik: Det er jo ikke noe endelig, dette er et midlertidig studieopphold, og du kommer tilbake!

Håper det går fint med dere alle sammen! Jeg tror året kommer til å gå fort!

Du kommer antagelig til å oppleve mye nytt og ha nok å gjøre!

Lykke til med studiene og alt som følger med!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Vil bare takke for støtte og gode kloke svar.

Tengte jeg burde registrere meg... :)

Ja, jeg er enig i at vi bør benytte oss av de hjelpemiddlene som faktisk finnes. Må bare gå en runde med pappan for å få han til å innse at det kan være veldig positivt for barna. Det er jo en markant tidsforskjell fra Norge til Australia så jeg har tengt at vi skal sette opp en fast mamma tid i forhold til norsk tid.

Jeg har også en hjemmeside hvor jeg skal legge ut bilder og tegninger som de sender.

Et lite felles sted på nettet liksom...

*svelg* Ja, et år går fohåpentligvis fort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:D Hjemmeside var en kjempeidé!

Da kan barna gå inn på hjemmesiden til mamma, uavhengig av tidsforskjeller og når du evt. måtte være tilgjengelig!

Dette går bra!

Fint at du har registrert deg, forresten!

Da får vi kanskje også følge litt med hvordan det går med deg/dere i året som kommer???

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.... Dette er jo et kjempefint forum. :)

Lover å holde dere underrettet om hvordan det går, kanskje trenger jeg flere kloke svar etterhvert som eventuelle sitvasjoner melder seg. :wink:

Nå må jeg fortsette pakkingen, skal rekke et tivolicruse med jentene også før jeg drar. (der de skal være "sjef"... :D )

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, KG er et kjempested, og det er fint at du trives her! :D

Håper tivolibesøket var vellykket!

Gleder meg til å høre hvordan det går med deg videre!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...