Gå til innhold

Nordmenns spisevaner

129 stemmer

1. 1. Hva spiser du mest på fredagskvelder?

• Hamburger
      2
    • Pizza
      24
    • Taco
      34
    • Fisk
      9
    • Kebab
      2
    • Pasta
      4
    • Biff
      8
    • Annet
      46

Fremhevede innlegg

Skrevet

Oi, mange som spiser sushi her gitt!

Hjemmelaget eller kjøpt på butikken? Synes de på butikken er veldig dyre ....

Hjemmelaget eller fra restaurant/takeaway. Det du kjøper på butikken smaker jo helt forjævlig og er en fornærmelse mot alt som kan kalles sushi.

Anonymous poster hash: 6bbfc...54d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Chlorophyll
Skrevet

Jeg spiser ikke noe av dette sølet her til vanlig.

Skrevet

Man kunne jo bare ha hatt et alternativ som var "vegetar/vegan" rett og slett. Trenger ikke liste opp alle slags vegetarretter for at vegetarianere/veganere skal føle seg inkludert også.

Det er da svært mye som ikke er listet opp i denne uhøytidelige avstemmingen, og flere av rettene som nevnes kan lages som vegetarretter. Så det er vel i så fall andre som har mer grunn til å ikke føle seg inkludert enn vegetarianerne.

• Liker 2
Gjest Crazycatlady
Skrevet

Det er da svært mye som ikke er listet opp i denne uhøytidelige avstemmingen, og flere av rettene som nevnes kan lages som vegetarretter. Så det er vel i så fall andre som har mer grunn til å ikke føle seg inkludert enn vegetarianerne.

Det er jo greit nok. Kun et forslag til hvordan det kunne løses uten å måtte liste opp mange retter.

Men man kan jo ikke ta med alt folk spiser. Vil jo påstå at det som er listet opp er vanlige retter nordmenn spiser på fredager,men nok om det :)

Skrevet

Spiser som oftest vanlig middag på fredager. Lørdag eller søndag blir det taco, hamburger, pizza, biff etc. :)

Skrevet

Fredag er dagen for å prøve noe nytt å spennende! :)

Skrevet

hva vil du med denne tråden? hva man spiser fredagkveld sier da fint lite om hva man spiser resten av uken?

Anonymous poster hash: c707b...917
Skrevet

hva vil du med denne tråden? hva man spiser fredagkveld sier da fint lite om hva man spiser resten av uken?

Anonymous poster hash: c707b...917

Og hva får deg til å automatisk anta at TS vil trekke konklusjoner om hva folk spiser resten av uken når tråden spør om hva man spiser om fredagene? :klo:

Anonymous poster hash: 967d7...30c

• Liker 2
Skrevet

Jeg er pescetarianer (og hedning, hehe) og spiser mye fisk. Derfor blir det ofte deilig ovnsbakt laks på fredager. Noen ganger sushi eller reker. Baccalao er også en favoritt her i huset.

Skrevet

Spiser ikke det samme hver fredag.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg spiser ikke noe av dette sølet her til vanlig.

Ska vedde på at det du dytter nedpå er enda mere kvalmt og grisete enn kebab!

Gjest Chlorophyll
Skrevet

Ska vedde på at det du dytter nedpå er enda mere kvalmt og grisete enn kebab!

Det jeg mente var at ingenting av dette her er bra for kroppen. Bortsett fra fisk, med mindre den er sånn oppdrett dritt da.

Skrevet (endret)

For en generalisering. Når jeg lager meg taco, lager jeg den ofte veldig sunn. Du kan jo ha hva du vil i den, det er vel derfor det er såpass populært. Dropper du ost, og bruker kesam, f.eks, har du fjerna mye usunt fett. Og pasta trenger ikke være usunt bare fordi det er mye karbohydrater. Hamburger går det også an å gjøre til er sunt måltid, alt etter valg av tilbehør og brød. Vi har iblant spist burgere i salatblad, for eksempel. Kjempebra og blir ikke så oppblåst som når vi spiser masse brød. Ingenting av dette trenger å være dårlig for kroppen i moderate mengder . Og det går an å servere fisk med hollandaisesaus og friterte poteter - vips er ikke det et sunt måltid.

Endret av chikako
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...