Gå til innhold

Folk som gasser på mens de blir forbikjørt...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder enten farten eller slakker litt av når noen kjører forbi meg, kunne aldri falt meg inn å øke farten. Det er jo ikke bare den som kjører forbi det kan skape farlige situasjoner for. Angående det med busslommer: om jeg kjører på en vei med 80-sone hvor det er glatt, det er mørkt og det er i skogen med elgfare - da kjører jeg heller i 70, altså, enn å dure på i 80 for å ikke lage kø. Hvis jeg ser at det kommer noen opp bak meg, så svinger jeg av og slipper dem forbi om det ikke er mulighet for dem bak å kjøre forbi. Spesielt om det er store trailere - synes det er kjempeskummelt å ha dem bak meg på glatta, ofte ligger de alt for nærme bak og jeg kommer garantert til å bli most om jeg må bråbremse for en elg.

Jeg bare lurer litt på denne. Er det såpeglatt og du har andre biler bak deg må du bremse kraftig ned for å kunne kjøre inn på en busslomme. Det vil slik jeg ser det skape unødvendlig oppbremsing for sjåføren som kjører bak deg, potensielt farligere situasjon enn om du holder et jevnt tempo og lar sjåføren bak avgjøre om h*n vil forbi eller ikke. For å unngå ¨å ha biler bak deg må du jo også være på utkikk etter busslommer hver gang du har biler bak deg. Vil ikke dette ta fokuset vekk fra kjøringen dersom man kjører på slike krevende forhold som du skisserer?

Ellers er jeg enig, det er noe dritt å ha trailere liggende oppi støtfangeren og jeg ser helst at de kommer forbi meg. Men under forhold hvor det faktisk ligger til rette for forbikjøring. Da kan jeg til og med slippe opp gassen litt slik at de kommer lettere forbi.

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest anobano

Bortsett fra at om man stadig vekk belønner idiotforbikjøringer ved å gjøre det lettere for dem, så finner de ut at dette var jo jammen ikke noe problem, og så fortsetter de bare å foreta usikre forbikjøringer. Flere forbikjøringer, flere ulykkessjanser. Enkel matematikk. Man skal ikke kjøre forbi dersom man er avhengig av at den som blir forbikjørt slakker ned. Da bør man heller levere inn førerkortet.

Anonymous poster hash: ce0d3...66f

Så du velger å potensielt straffe uskyldige fordi du mener forbikjøreren er en idiot. Kanskje du og burde miste lappen?

Uskyldig??? Det er de som kjører forbi som utgjør størst risiko. Det er forbikjørerens eget ansvar om h*n vil risikere livet sitt + andre USKYLDIGE menneskers liv ved å forbikjøre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...