Gå til innhold

Folk som gasser på mens de blir forbikjørt...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så du velger å potensielt straffe uskyldige fordi du mener forbikjøreren er en idiot. Kanskje du og burde miste lappen?

Hvor mange ganger har du tenkt å gjenta deg selv?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må si jeg blir irritert når jeg kjører 8-10 km over fartsgrensen og blir forbikjørt, da slakker jeg faktisk ikke ned. Men gasser gjerne ikke opp heller da.

Anonymous poster hash: 74b01...153

Samme her i gården.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gurimalla, har Norge tapt noe i OL eller hva? Det var da ikke meningen å legge opp til den slags skitkasting. Innser at jeg begynte med en slags utblåsing selv, men ordet "idiot" er litt for hyppig brukt i denne tråden.

Ingen sa at den som blir forbikjørt skal slakke av på farten. Alle forbikjøringer jeg foretar mener jeg er rimelige, basert på en god situasjonsforståelse. Men poenget er at denne endrer seg straks en annen trafikant gjør noe helt uforutsett.

Hun som slipper forbi trafikk fordi hun har kontroll på trafikken rundt seg fortjener applaus, ikke deng.

Anonymous poster hash: 17c40...2ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å kjøre opp nå. Lærer sier at vi ikke skal slakke farten i det hele tatt, da den som ønsker å forbikjøre skal ha muligheten til å "angre seg" og komme inn bak igjen hvis det ikke er klart likevel. Hvis man sakker ned da, blir det påkjørsel bakfra i relativt stor fart. Man skal ha samme fart hele veien, og når han først har kommet opp på siden skal man slakke litt av.

Vet ikke hvem jeg skal tro jeg? KG eller kjørelærer..?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder enten farten eller slakker litt av når noen kjører forbi meg, kunne aldri falt meg inn å øke farten. Det er jo ikke bare den som kjører forbi det kan skape farlige situasjoner for. Angående det med busslommer: om jeg kjører på en vei med 80-sone hvor det er glatt, det er mørkt og det er i skogen med elgfare - da kjører jeg heller i 70, altså, enn å dure på i 80 for å ikke lage kø. Hvis jeg ser at det kommer noen opp bak meg, så svinger jeg av og slipper dem forbi om det ikke er mulighet for dem bak å kjøre forbi. Spesielt om det er store trailere - synes det er kjempeskummelt å ha dem bak meg på glatta, ofte ligger de alt for nærme bak og jeg kommer garantert til å bli most om jeg må bråbremse for en elg.

Endret av magicpie
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

De tenker:

For en idiot, dust. Han har liten tiss! Pøver å forbi kjøre MEG? Jeg som kjører perfekt, gjør alt riktig hele tiden, hvorfor hater de meg? Hvorfor prøver han å nedverdige meg? Er jeg mindre verdt? Nei, det er jeg ikke. *gasse på*

Mange ser på det som en frekkhet og måte å hevde seg selv på å forbikjøre andre.

De blander nok sammen forbikjøring npr det er snakk om oppførsel utenfor trafikken og forbikjøring i trafikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg holder på å kjøre opp nå. Lærer sier at vi ikke skal slakke farten i det hele tatt, da den som ønsker å forbikjøre skal ha muligheten til å "angre seg" og komme inn bak igjen hvis det ikke er klart likevel. Hvis man sakker ned da, blir det påkjørsel bakfra i relativt stor fart. Man skal ha samme fart hele veien, og når han først har kommet opp på siden skal man slakke litt av.

Vet ikke hvem jeg skal tro jeg? KG eller kjørelærer..?

Man skal helst ikke slakke før den som kjører forbi har kommet forbi "point of no return", nei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arrrrg! Det er irriterende!

Og spesielt hvis det er en som allerede ligger 10km under fartsgrensen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å kjøre opp nå. Lærer sier at vi ikke skal slakke farten i det hele tatt, da den som ønsker å forbikjøre skal ha muligheten til å "angre seg" og komme inn bak igjen hvis det ikke er klart likevel. Hvis man sakker ned da, blir det påkjørsel bakfra i relativt stor fart. Man skal ha samme fart hele veien, og når han først har kommet opp på siden skal man slakke litt av.

Vet ikke hvem jeg skal tro jeg? KG eller kjørelærer..?

Min kjørelærer sa at når man oppdager at en skal kjøre forbi, så slipper man gasspedalen litt. Trenger ikke bremse noe særlig da. Og at man skal slakke, slik at den som kjører forbi holder fartgrensen, og ikke må kjøre feks. 10 over for å klare å komme forbi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd flere ganger at noen ligger under fartsgrensen på vanlig vei, og når jeg skal kjøre forbi i krabbefelt så gasser de på slik at jeg nesten ikke kommer forbi. De gangene jeg ikke kommer forbi ligger de plutselig under fartsgrensen igjen etter krabbefeltet er opphørt.

Forferdelig irriterende, jeg blir rett og slett forbannet på slike idioter, snakk om å gjøre seg vanskelig!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen sa at den som blir forbikjørt skal slakke av på farten.

Anonymous poster hash: 17c40...2ea

Jo :) Men ikke du. Den diskusjonen startet fordi Akiko mente første AB burde slakke ned når h*n ble forbikjørt.

Anonymous poster hash: ce0d3...66f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, det er sant - men det var vel bare en provokasjon? Rart at folk gikk på den i hopetall.

Anonymous poster hash: 17c40...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så da ofrer du gjerne et potensielt liv i irritasjon? Smrt.

Bare for å få det klart; forventer du at folk skal slakke ned for at du skal få gjennomført forbinkjøringen din sikrest mulig? Eller bare at de ikke skal gaze på? Hvis førstnevnte; du er på jordet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg lærte av denne tråden:

Hvis du foretar forbikjøringer: Du fortjener å msite lappen

Hvis du blir forbikjørt av og til: Du fortjener å miste lappen

Du slakker av på farten for å hjelpe forbikjøreren: Du fortjener å miste lappen

Du slakker ikke av på farten: Du fortjener å miste lappen

Du gasser på mens du blir forbikjørt: Du fortjener å miste lappen, samt blir skutt ut i fjorden med en eller annen James Bond gadget.....

red: skremmende hvor få av dere som faktisk nevner at alt som gjelder ved forbikjøringer(og bilkjøring generelt) er en vurderingssak. Hvis en idiot prøver å kjøre forbi deg og du ser at det ikke er klart kan du:

a: Late som ingenting og holde jevn fart (håpe at idioten ser problemet før det er for sent)

b: Gi bånn gass for at han skal kunne legge seg inn igjen bak deg

c: Slakke/bremse slik at han klarer forbikjøringen

Og noen av dere vet sikker hva svaret er allerede. Mens vi andre som fortjener lappen vet at det ikke er et fasitsvar her. Begynner å lure på om dette er grunnen til at det er så mange dårlige sjåfører der ute, alle tror at de vet alt og det ikke finnes alternativer til det de tror.

Endret av Corvo
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjørelærer sa at når man oppdager at en skal kjøre forbi, så slipper man gasspedalen litt. Trenger ikke bremse noe særlig da. Og at man skal slakke, slik at den som kjører forbi holder fartgrensen, og ikke må kjøre feks. 10 over for å klare å komme forbi.

Man skal kjøre med aktsomhet i trafikken heter det seg. Men man har ikke ansvar for at bilen som kjører forbi holder fartsgrensa nei, absolutt ikke.

Nå er jeg som regel den bilen som kjører forbi, sjelden den som blir forbikjørt, og jeg forventer ikke annet enn at bilen ikke setter opp farta når jeg kjører forbi. Men selvfølgelig må man ta høyde for at folk kan gjøre det. Ikke minst fordi man oftest kjører forbi på rettstrekkene, og der er dårlige bilførere trygge nok i bilen til å kjøre fortere enn de gjør i svinger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På vei til jobb om morgenen blir jeg ofte forbikjørt, til tross for at jeg ligger 10-15 over på speedometeret. Spesielt på ett spesielt sted, der ei 60-sone går over til 80. Oversiktlig og greit å kjøre forbi, men ikke pokker om jeg venter med å gi på til ny tillatt hastighet fordi den bak ikke greier å vente til vi er langt nok inne i 80-sona til at man kan forventes å holde 80. Da jeg fikk lappen, lærte jeg at man skal gi på i det man passerer skiltet for høyere fartsgrense og slakke ned slik at man har riktig fart når man passerer skiltet for lavere fartsgrense.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg blir irritert når jeg kjører 8-10 km over fartsgrensen og blir forbikjørt, da slakker jeg faktisk ikke ned. Men gasser gjerne ikke opp heller da.

Anonymous poster hash: 74b01...153

Jeg ser at du har fått menge plusser, så derfor har jeg lyst til å spørre deg og de som har sagt seg enige: Hvorfor plager det dere å bli forbikjørt? Jeg har selv ligget på eller litt over fartsgrensen mange ganger og ristet på hodet og småledd litt av de som da velger å kjøre forbi, men det har aldri provosert meg at de gjør det.

Anonymous poster hash: 39421...7da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du har fått menge plusser, så derfor har jeg lyst til å spørre deg og de som har sagt seg enige: Hvorfor plager det dere å bli forbikjørt? Jeg har selv ligget på eller litt over fartsgrensen mange ganger og ristet på hodet og småledd litt av de som da velger å kjøre forbi, men det har aldri provosert meg at de gjør det. Anonymous poster hash: 39421...7da

Det er vel fordi strengt tatt så er det unødvendig å kjøre forbi noen som kjører fartsgrensa (eller fortere). Dessuten er det ulovlig, for det er ikke lov til å bryte fartsgrensa selv under en forbikjøring. Men hvorfor folk blir så innmari provosert, nei det vet jeg ikke :)

Anonymous poster hash: a3b21...447

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du har fått menge plusser, så derfor har jeg lyst til å spørre deg og de som har sagt seg enige: Hvorfor plager det dere å bli forbikjørt?

Anonymous poster hash: 39421...7da

Plager og plager. Råkjøring er irriterende fordi det er unødvendig, ulovlig og øker sjansen for ulykker. Det var ikke jeg som skrev innlegget, men jeg irriterer meg litt over sånne forbikjøringer, det er dog ikke sånn at jeg gremmes over det resten av dagen. Tenker en irritert tanke idet forbikjøringen skjer, og så glemmer jeg det (bortsett fra når jeg tar igjen idioten litt senere fordi han har kjørt så fort at han ikke greide å stoppe for elgen som kom vandrende over det skiltede elgtråkket, elgen ligger blødende på veien og bilen til idioten i grøfta...det har nemlig skjedd.)

Anonymous poster hash: ce0d3...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...