Gå til innhold

Hva slags far er du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hører veldig mye om mødrene på dette forumet, til tross for at det er en god del menn her. Tenke at det er på tide at vi hører litt fra fedrene her også.

Her er noen spørsmål:

- Hvordan så du for deg farsrollen før du ble far?

- Hvordan var det å bli far?

- Har det forandret deg?

- Angrer du? Hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: aee79...f62
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 2 stk, 5 og 2 år.

Hvordan så du for deg farsrollen før du ble far?

Jeg visste ikke helt hva jeg gikk til. Jeg var på ene siden bekymret over ansvaret, men både jeg og konen er ressurssterke mennesker, og når jeg ser på alle andre som får barn visste jeg at dette ville være noe vi var skikket til og klare for.

Hvordan var det å bli far?

Vanskelig å svare på dette. Man har dagen det skjer og ukene etter. Da går man som i en boble. Man er stolt, redd og alt på en gang. Deretter går det gjennom faser, det er hele tiden noe nytt som kommer til og noe som forsvinner.

Jeg har ofte tenkt at "jeg skulle ønske hun kunne være så gammel som hun er nå i flere år, det er så kjekt", men så kommer det en ny fase med nye gleder og nye utfordringer. Det er første smil, første ord, første steg, første tann, første bokstav, første tann mistet, første skoledag osv. Og det er det samme med nr 2. Det går veldig fort, plutselig er de store.

Har det forandret deg?

Det har det helt sikkert, men vanskelig å sette fingeren på noe. Det reduserer tiden man har tilgjengelig og tiden en har til seg selv. Man må gi opp fritid som tidligere ble brukt på venner og moro. Man må prioritere annerledes, man har noe som tar mye tid som ikke kan prioriteres bort.

Angrer du? Hvorfor/hvorfor ikke?

Nei, og det tror jeg svært få gjør eller vil innrømme at de gjør, med mindre de har andre problemer i forholdet. Jeg synes det er kjempekjekt, selv om det er utfordringer som ikke er bare moro. Trass, sykdom, tidsklemme etc. Men det blekner i forhold til gledene med å ha en liten person som du er glad i og som er glad i deg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...