Gå til innhold

Hvor mye over fartsgrensa kjører du? Helt ærlig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter bilferie i Sverige og Danmark er det alltid en nedtur å komme tilbake til moderlandet.

Fra å suse avgårde i over 100 km/t må man humpe avgårde i 60´på fine lange strekninger. Da er det fristende å overse spedometeret og trykke på

gasspedalen.

Med automatgir så skjer det nesten av seg selv.

Så, hvor fort kjører du, på strekninger du kan i søvne og det "aldri" er kontroller på?



Anonymous poster hash: 7951a...985
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5-10, 5 der jeg vet det er kontroller i ny og ne ettersom speedometeret gjerne viser 5 for lite. 10 for å ikke miste lappen.

I tunneler kan jeg ende opp 30 over rett før en oppoverbakke fordi bilen min trenger å bli katapultisert avgårde..



Anonymous poster hash: 37211...112
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ytterst sjelden mer enn 10% over. Har sjelden stort å vinne på å kjøre for fort.

Anonymous poster hash: 500d9...8bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På motorvei med 90- og 100-sone kan jeg godt kjøre 20-25 over. I tettbygde strøk kjører jeg stort sett etter fartsgrensen.



Anonymous poster hash: 9af5f...a74
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 80-sone kjører jeg gjerne i 90, kanksje litt mer. I 30-sonen kjørte jeg i dag i 35 ca, og ble forbikjørt av en taxi som lå og presset i stumpen på meg leeenge. Sykt rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt lappen i en uke engang og siden det er prøvetid på to år og dobbel prikkbelastning om man blir tatt, så holder jeg meg til fartsgrensa når jeg kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke hatt lappen i en uke engang og siden det er prøvetid på to år og dobbel prikkbelastning om man blir tatt, så holder jeg meg til fartsgrensa når jeg kjører.

Om en måned er det over :ler: Eller, kanskje ikke, du har jo straks en baby! Jeg kjørte gjerne litt under fartsgrensa den første måneden jeg hadde lappen, og plutselig var jeg verdensmester og kjørte aldri under 100. Nå er jeg blitt flink igjen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører kun 5 over!

Men kun fordi jeg glemmer meg litt.

Skal jeg kjøre forbi noen, og det er fin, strak vei så blir det gjerne 10 over, men holder fartsgrensen etter å ha passert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 50 og 60-soner ligger jeg som regel på fartsgrensen. Det hender jeg er ukonsentrert og plutselig er litt over, men pleier å slå på cruisekontroll for å slippe å tenke på det.

I 80-sonen ligger jeg 80-100.

Er ingen unnskyldning, men grunnen er at motorveien jeg kjører på til/fra jobb har 2 felt. Høyrefeltet går i 70 eller tregere, er ofte kø store deler av veien her.

Samtidig, skal man ligge i venstrefeltet uten å konstant få folk opp i ræven må man ligge i 10-20 over fartsgrensen, så da gjør jeg det.

Har forresten på 16 år som sjåfør en fartsbot.

Midt på natten, ingen andre biler eller mennesker ute skulle jeg skyndte meg hjem. Ble knipset i 60 av en fotoboks (som jeg visste godt om) i en 50-sone.

Endret av ekkoet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Under 60 så holder jeg fartsgresen

Over 70 så blir det vel maks +10km

Mistet lappen en gang før så jeg har "lært" litt av det :P

Og jeg kjører ikke over grensen for å komme raskere fram.

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører stort sett fin landevei som har vært utsatt for ulykker pga ras og noen uheldige sjåfører under dårlige forhold. Derfor er fartsgrensen satt til 70 mange steder. Jeg ligger da stort sett i 100 overalt. Kjører veldig pent i nærområder dog. Forbi fotobokser og klassiske kontrollpkt ligger jeg i fartsgrense + 10km/t.

Anonymous poster hash: 1c18d...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I tettbygd strøk/bysentrum holder jeg stort sett fartsgrensen.

På fine, oversiktlige landeveier ligger jeg ofte 10-20 km/t over grensen.

På motorveien følger jeg trafikken, dvs. at jeg holder den farten flertallet av de andre bilene holder. Ofte er dette minst 10 km/t over grensa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 30/40/50 soner kjører jeg fartsgrensa eller litt under, vurderer det ut fra tid på døgnet, hvor oversiktlig det er, forkjørsvei eller ikke, osv.

60 og 70, ligger jeg sånn 5 over da jeg vet speedometeret viser for mye.

80 og over kan jeg fort ligge på 10-15 over.. Men igjen, jeg vurderer det ut fra punktene skrevet tidligere.. Jeg kjører sjelden så mye over når det er mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 80 ligger jeg i fartsgrensen uansett om jeg skaper kø eller ikke. Fra 80-100: 5-10 over. Og så er det værbetinget. Kjører for eksempel ikke over 80 hvis jeg kjenner at underlaget er glatt, eller hvis det er tykk tåke.

Kjører jeg med tilhenger uten bremser har jeg ikke lov til å ligge i mer enn 60, så da kjører jeg til siden hvis det blir for mye kø på landevei eller slikt. På motorveier regner jeg med at folk klarer å kjøre forbi meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel kanksje 5 over. Man vinner ikke SÅ mye på å kjøre i 80 framfor i 70 for eksempel. ;)

Nei, men jeg observerer en mye bedre flyt i trafikken når man ligger 5-10 over. Tror folk har en irritasjonsknapp som skrues på når de må ligge akkurat i fartsgrensen og gjerne tippe litt under i oppoverbakke fordi folk ikke klarer å tilpasse gassen.

Igår lå jeg bak brannvesenet i 70 sona, vi kjørte i 80.

Anonymous poster hash: 37211...112

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...