Gå til innhold

Det banker på døren.. åpner du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Makemeloveit

Nei, jeg blir livredd. Åpner så og si aldri hvis ikke jeg får en lyd først om at noen kommer. Hvis min samboer er hjemme så er det noe annet, ellers åpner jeg ikke om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herremann, selvom det ringer uanmeldt på døren og dere ikke har rukket å ta på dere leppestiften trenger dere vel ikke nødvendigvis på død og liv ikke åpne døra. Trenger ikke oppføre seg som noen gjengrodde nisser heller!

Anonymous poster hash: f2659...8b0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremann, selvom det ringer uanmeldt på døren og dere ikke har rukket å ta på dere leppestiften trenger dere vel ikke nødvendigvis på død og liv ikke åpne døra. Trenger ikke oppføre seg som noen gjengrodde nisser heller!

Anonymous poster hash: f2659...8b0

JO! Slik du reagerer, tydeligvis.

Anonymous poster hash: 6d572...bf6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på. Jeg er en ekstremt privat person og kan sprenge en pakning om folk ikke respekterer privatlivet mitt. Og grensen for mitt privatliv er nok større enn hos de fleste(inntrykket jeg sitter igjen med i alle fall) Ikke liker jeg uanmeldt besøk, spesielt sent på kvelden. Og har jeg lyst til å være alene åpner jeg heller ikke(er ikke mulig å se om noen er hjemme eller ei her). På dagen åpner jeg derimot med mindre jeg sitter i en skitten pysj med fettete hår og tomatsaus flekker på buksa eller det er ekstremt rotete. Folk må gjerne komme på besøk, men si i fra dagen i forveien takk:P

Anonymous poster hash: 7194e...415
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt åpner jeg, etter å ha spurt i porttelefonen hvem det er.

Anonymous poster hash: 424f3...40a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt usikker på om flertallet her som velger å ikke åpne, gjør det av redsel?

Jeg trodde jeg var eksepsjonelt sær:

Jeg liker ikke uanmeldte besøk, og de jeg kjenner ville heller ikke komme uanmeldt. Som regel er det selger, vaktmester, naboens håndtverker, eller lignende som jeg ikke ønsker å snakke med der og da. Liker ikke påtrengning inn til min private sfære. En gang for mange år siden fikk jeg styreformannen som hadde et praktisk ærend, og han trengte seg næmest inn. Etter det har jeg blitt enda mer negativ til å åpne.

I vår tidsalder, i urbane miljøer, med mulighet til å kommunisere når som helst og hvor som helst, syns jeg det er frekt å komme uanmeldt. Og man får gjerne inntrykk av at de syns det er urimelig å ikke åpne.

Men jeg får nå inntrykk av at jeg ikke er helt alene om dette?

Anonymous poster hash: f4a9f...b4a
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg åpner nesten aldri døren. Jeg kan ikke fordra frekkinger som kommer på uønsket og uventet besøk. Jeg har kikkhull og noen ganger titter jeg helt åpenlyst ut av et vindu. Jeg driter i om frekkingene blir fornærmet, det et de som har forstyrret meg.

Anonymous poster hash: 75077...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner aldri. Jeg bare krabber bort til døra også bjeffer jeg og knurrer om hverandre til de har gått.

vennene mine vet jo jeg ikke har hund ,så da kan de bare si Miss debbie slipp meg inn :Nikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke her hvor jeg bor med samboer, men hjemme hos mamma og pappa kikker jeg ut igjennom vinduet, dersom jeg ser det er en nabo som "mobbet" søstern min til å flytte, åpner jeg. Er han frekk, får han moralpreken og fingern i ansiktet. Ellers nei, da gidder jeg ikke med mindre noen har ringt/smset i forveien.

I´m a bitch i know.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Gjorde det før, men av en eller annen grunn har jeg bare sluttet med det. Sjekker alltid hvem det er i kikkehullet, og er det noen jeg ikke kjenner åpner jeg ikke opp. Har vært en del frekke selgere i området den siste tiden, som har nektet å gått, så det gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner aldri. Jeg bare krabber bort til døra også bjeffer jeg og knurrer om hverandre til de har gått.

vennene mine vet jo jeg ikke har hund ,så da kan de bare si Miss debbie slipp meg inn :Nikke:

Denne likte jeg!

Anonymous poster hash: f2f49...2ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig åpner jeg... Med mindre det hadde stått en øst-europeisk varebil i gårdsplassen da :P

Ingen ved sine fulle 5 prøver å kødde med noen som har hund som "klikker" når det ringer på!

Sant! Jeg har hatt noen mest sannsynlig tvilsomme østeuropeere på døra og de forsvinner ganske kjapt - spesielt de "døvstumme".
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ALDRI venner og familie noensinne har besøkt meg uanmeldt. De som ringer på er for det meste selgere eller nabobarn som vil "gå tur med hunden".

Eller politiet som vil ha tak i han som bodde her før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Santa Barbara

Usikker. Kommer helt an på om jeg hadde hatt lyst på besøk eller ikke. Har som regel ikke det. Har aller mest lyst til å slappe av i sofaen å se på tv når sønnen er lagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville nok åpnet, har opplevd det mange ganger. Ofte når det ringer på er det bare naboen som har glemt nøkkelen til blokka. Men har opplevd at det ringte på halv 7 om morgenen og midt på natta, da åpnet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Corto Maltese

Om noen banker på døren så ville jeg ikke hørt det.

Men om noen ringer på så trenger jeg ikke gå ned til døra jeg kan bare bruke telefonen som henger på veggen og spør hvem det er. Noe jeg nok hadde gjort om det hadde ringt på sent på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg har tenkt meg om engang, det er liksom bare en refleks - det banker på, jeg går og åpner :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...