Gå til innhold

Det banker på døren.. åpner du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, jeg åpner ikke når det er kveld. Uansett ukedag.

Er eneste voksne i hus og man har jo hørt så mange skrekkhistorier. Dessuten liker jeg ikke uanmeldt besøk, så folk vet å gi beskjed på forhånd. Enkelte har opplevd å bli stående der ute :P Har ingen mulighet for å se hvem det er før jeg åpner. Men jeg åpner på dagtid, hvis jeg er påkledd.

Anonymous poster hash: fdb87...fa3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Har ei fast Jehovasdame som har vært her sikkert 10 ganger bare i år. Hun er ikke til å ta feil av for å si det sånn. Har et lite vindu i mellomgangen, og når jeg gløtter ut der så kjenner jeg henne igjen på bakhodet.

Slik å forstå. Kanskje hun er senil og ikke husker at hun har vært hos deg før. De pleier gjerne å gi seg hvis man sier ifra på en kontant måte at man ikke er interessert. Men for all del, det kan være morsomt å diskutere med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik å forstå. Kanskje hun er senil og ikke husker at hun har vært hos deg før. De pleier gjerne å gi seg hvis man sier ifra på en kontant måte at man ikke er interessert. Men for all del, det kan være morsomt å diskutere med dem.

Hun er ikke gammel, gjetter på ca 50, så tviler sterkt på at hun er senil. Har sagt fra til henne at jeg er i ei annen menighet, og har null interesse. Men tror det gikk inn ene øret og ut det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Nei, jeg åpner ikke når det er kveld. Uansett ukedag.

Er eneste voksne i hus og man har jo hørt så mange skrekkhistorier. Dessuten liker jeg ikke uanmeldt besøk, så folk vet å gi beskjed på forhånd. Enkelte har opplevd å bli stående der ute :P Har ingen mulighet for å se hvem det er før jeg åpner. Men jeg åpner på dagtid, hvis jeg er påkledd.

Anonymous poster hash: fdb87...fa3

Nå fikk jeg en smart idé. Hvis jeg åpner døren når jeg er naken, skremmer jeg vannet av folk, så de ikke tør komme tilbake. (Eller?)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sent på kvelden ser jeg ut av kjøkkenvinduet først, åpner i tilfelle bare for kjente...

Er det tidligere på kvelden kan hvem som helst i huset åpne. Da er det som regel foreldre som skal hente venner av barna våre, leieboeren som skal gi en beskjed, fader'n som trenger hjelp til datamaskinen sin eller noen unger som skal selge småkaker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det ringer på, så tar jeg alltid opp føret for å høre hvem det er. Hvis det er noen jeg kjenner, så åpner jeg. Men hvis det er noen fremmede som fks sier at de skal på besøk, har reklame å levere osv, så åpner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg satt lenge og tenkte på dette nå.. :P Jeg hadde faktisk snakket gjennom døren og hørt hvem det var først! Har ikke kikhull.

EDIT: bor i tillegg i et hus som ser ut som en enmannsbolig, mens det egentlig er oppdelt i tre leiligheter, og vi bor øverst, så er ikke sjangs til å forstå at her er en leilighet. Alle som kommer på besøk trenger hjelp til å finne døra våres, da det ser ut som døra inn til et mørkeloft bare..

Endret av strawberry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hun er ikke gammel, gjetter på ca 50, så tviler sterkt på at hun er senil. Har sagt fra til henne at jeg er i ei annen menighet, og har null interesse. Men tror det gikk inn ene øret og ut det andre.

Egentlig er denne misjoneringen deres tragisk. Menige medlemmer er nedlesset med oppgaver de må utføre i løpet av uken for få stjerne i boken av de høye herrer som sitter i Brooklyn og har overherredømme over virksomheten. Spesielt har jeg vondt av til og med små barn som må være med og lære hva som forventes.

Endret av Arabella
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også "faste" Jehovas damer på besøk ;) De kommer tålmodig tilbake gang på gang, selv om vi sier vi er ateister og medlem av Human-Etisk Forbund. Tror det ligger i læren deres, at man aldri skal gi opp forsøket på å omvende ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar opp tlf og hører hvem det er:) er mest sansynlig familie eller nabo som har ringt på feil, og da slepper jeg dem inn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpner alltid. Familie og venner er eksperter på uanmeldte besøk. Synes det er hyggelig :) Aldri opplevd å få noen skumle på døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd et par ganger og jeg har aldri åpnet. Har sosial angst og klarer ikke uanmeldt besøk, men det hindrer meg ikke å sitte resten av kvelden og lure på hvem det var.

Edit: Fjernet unødvendig smiley.

Endret av Stueloff
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raindrops

Åpner ikke om jeg ikke gidder å være sosial. Det vil si åpner ikke i 9 av 10 tilfeller.

Nå bor jeg slik at vinduet mitt er rett over døren, en del etasjer opp, og om noen ringer på så er det til hele kollektivet, så da gidder jeg garantert ikke å dra meg ned trappa for å åpne med mindre det står noen der nede jeg er glad i, og de vet at de burde sende en sms eller noe i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig åpner jeg... Med mindre det hadde stått en øst-europeisk varebil i gårdsplassen da :P

Ingen ved sine fulle 5 prøver å kødde med noen som har hund som "klikker" når det ringer på!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekker først vinduet i smug (innbiller meg selv at det er i smug hvertfall :fnise:)

Er det tydelig selgere (i alle aldre) eller noen ukjente, så åpner jeg uansett ikke.

Jeg åpner i grunn bare opp for kjentfolk når jeg tenker meg om. Ellers får mannen evt åpne, men har sluttet han også ettersom det alltid er selgere.

Endret av Lille Rosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Crazycatlady

Det spørs jo, men jeg gidder ofte ikke å åpne. Som regel er det noen som skal selge noe for folk vi kjenner pleier å gi beskjed først.

Dessuten hadde jeg vært veldig skeptisk om noen ringte på sent en søndagskveld og jeg var alene. Driter egentlig i om det er en eller annen nabo som kanskje skulle lånt noe. De får heller komme tilbake når det er lyst og ofte har jeg rett og slett ikke lyst på uanmeldt besøk.

Her har vi ingen mulighet til å se hvem som ringer på, men av erfaring så er det 9 av 10 ganger selgere som kommer her.

Endret av Crazycatlady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpner jeg? Tvilsomt

Hvem tror jeg det er: Leieboeren, han ringer på til alle døgnets tider

Hvis dataen min står på, så kan jeg se hvem det er, har et trådløst infrarødt webkamera i gangen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...