Gå til innhold

Får jeg bot, mister jeg førerkortet ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså, jeg skjønner ikke hvorfor alle reagerer sånn på at ts kjørte i feil felt.. Som skrevet så var det ingen andre biler der og da er det ikke ulovlig å legge seg over i motsatt kjørefelt, med mindre det var heltrukket sperrelinje.

Anonymous poster hash: a5dbe...405

Det er vel kanskje grunnen bak hvorfor han gjorde det som gjør ting verre. Uansett så er det vel heller ikke en grunn til å legge seg over i motsatt kjørefelt selv om det er ingen biler på veien.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, jeg skjønner ikke hvorfor alle reagerer sånn på at ts kjørte i feil felt.. Som skrevet så var det ingen andre biler der og da er det ikke ulovlig å legge seg over i motsatt kjørefelt, med mindre det var heltrukket sperrelinje.

Anonymous poster hash: a5dbe...405

Problemet er at det å legge seg over i motsatt kjørefelt var et bevisst valg TS gjorde i håp om ikke å bli tatt for å kjøre for fort. Det er ok å legge seg over i motsatt kjørefelt dersom man har en brukbar grunn for det, men ettersom det kan dukke opp trafikk fra sideveier el.l. som forventer at folk holder seg der de hører hjemme, så turer man ikke avgårde i motsatt kjørefelt i 70 km/t i en 50-sone bare fordi man vet at man kjører for fort.

Anonymous poster hash: 1c9dc...47e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier: Å kjøre for fort er én ting, dette har vi forenklet forelegg for. Å kjøre i motgående kjørefelt, i en 50-sone, for bevisst å unngå å bli tatt, det er helt andre boller. Det er grov uaktsomhet, det er et bevisst forsøk på å unngå registrering av en straffbar handling, og det er så sviende dumt - alle biler har tross alt et bremsepedal når man alt kjenner til fotoboksen - at bilføreren gjør det tydelig klart at han er uskikket for trafikken.

Anonymous poster hash: b153f...676

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at det å legge seg over i motsatt kjørefelt var et bevisst valg TS gjorde i håp om ikke å bli tatt for å kjøre for fort. Det er ok å legge seg over i motsatt kjørefelt dersom man har en brukbar grunn for det, men ettersom det kan dukke opp trafikk fra sideveier el.l. som forventer at folk holder seg der de hører hjemme, så turer man ikke avgårde i motsatt kjørefelt i 70 km/t i en 50-sone bare fordi man vet at man kjører for fort.

Anonymous poster hash: 1c9dc...47e

Nei, altså.. misforstå meg rett, jeg unnskylder ikke TS, og jeg tror ikke ts hadde tapt så utrolig mye ved å bare bremse for fotoboksen som AB #23 sa. Det var bare at sånn som mange ordla seg så virket det som om det var det at TS la seg over i motsatt felt var det aller verste..

Men når det er sagt; det blir slått ned på å bevisst gjøre sånne ting for å unngå bom- og fotoboks-utgifter..

Anonymous poster hash: a5dbe...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, altså.. misforstå meg rett, jeg unnskylder ikke TS, og jeg tror ikke ts hadde tapt så utrolig mye ved å bare bremse for fotoboksen som AB #23 sa. Det var bare at sånn som mange ordla seg så virket det som om det var det at TS la seg over i motsatt felt var det aller verste..

Men når det er sagt; det blir slått ned på å bevisst gjøre sånne ting for å unngå bom- og fotoboks-utgifter..

Anonymous poster hash: a5dbe...405

Jeg mener jeg leste en fyr som klagde på at han hadde blitt belastet dobbelt når han byttet felt akkurat ved "blinken".. Han visste veldig godt hva han prøvde på og burde ikke være sjokkert over at det ikke gikk og slo dobbelt tilbake.

Jeg hadde holdt kjeft og betalt framfor å gå til avisen med saken..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...