Gå til innhold

Får jeg bot, mister jeg førerkortet ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På tirsdagkveld ble jeg tatt i fotoboksen i 50 sonen. Jeg viste at jeg kjørte for fort men jeg hadde det travelt og det var ingen biler i nærheten, så jeg la meg over i motsatt kjørefelt fordi jeg ikke trodde den målte på den siden av veien. Den jorde d å lyste blinket. Det jeg lurer på nå er om de har godt nok bilde når jeg er på den siden til å gi meg bot og hvor fort må jeg ha kjørt for å miste lappen (jeg er fremdeles i prøveperioden)

På forhånd takk for svar :)

Anonymous poster hash: c906b...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke helt men kan tenke meg at jeg lå i 70 km/t.

Dette var på tirsdag å jeg har ikke hørt noe enda, hvor lang tid går det? :)

Anonymous poster hash: c906b...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvor lang tid det tar dessverre, men du får nok både bot og prikk. Se her for prikk-informasjon:

http://www.vegvesen.no/Forerkort/Om+forerkort/Diverse+krav+til+forerkort/Prikkbelastning

Og her for bøter:

http://no.wikipedia.org/wiki/Fartsgrenser_i_Norge

Om du kjørte i 70 i 50-sone får du 6 prikker, (dobbelt opp for prøveperiode) så nå bør du vel være litt ekstra forsiktig fremover :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.domstol.no/no/Enkelt-domstol/Asker-og-Barum-tingrett/Straffesak/Sakstyper/Forerkortbeslag/

I 50-sone, må du ha kjørt i 76 km/t for å miste førerkortet. Og bare for å legge deg i motsatt felt, synes jeg du skal miste kortet.

Bildet er godt nok, selv på andre siden av veien, og om du mister lappen eller bare får dobbelt med prikker, kommer an på hvor fort du kjørte.

Neste gang bruker du ikke barnslige unnskyldninger som at du hadde det travelt og ingen biler i nærheten for å trø på gassen. Det er ikke bare biler som er farlig i trafikken.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der blir rundt 4200 kr og tre prikker. Iom. at 50 km/t i indikerer at det er et tettbebygd strøk synes jeg og 20 kilometers overtredelse og idiotkjøring betyr at du fortjener å bli rævkjørt med en piggtrådkledd ananas mens du sier unnskyld til alle som bor i området, men desverre er denslags imot menneskerettighetene eller noe sånt.

Anonymous poster hash: f6380...375

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh... Du fortjener iallefall en klekkelig bot når du aktivt velger å kjøre altfor fort OG på feil side av veien, og til og med i en 50-sone, der farta er lav fordi det er stor risiko for å treffe folk, unger og husdyr. Lærte du ingenting på kjøreskolen?

Man har det aldri så travelt at det er greit å risikere andres liv, med mindre du var på tur til sykehuset med din døende mor i baksetet.

Anonymous poster hash: 1c9dc...47e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der blir rundt 4200 kr og tre prikker. Iom. at 50 km/t i indikerer at det er et tettbebygd strøk synes jeg og 20 kilometers overtredelse og idiotkjøring betyr at du fortjener å bli rævkjørt med en piggtrådkledd ananas mens du sier unnskyld til alle som bor i området, men desverre er denslags imot menneskerettighetene eller noe sånt.

Anonymous poster hash: f6380...375

Korreksjon: det blir vel trolig dobbelt med prikker.

Anonymous poster hash: f6380...375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neppe, med mindre du var oppe i 76 km/t, men det er jo lov å håpe.



Anonymous poster hash: c33d5...cfe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"tar ikke bilde i motsatt kjørefelt" - Sorry TS, men hvor var tankegangen din denne dagen? Det er jo tilogmed hvite striper i begge kjørefelt nettopp for å ta de som prøver seg på dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 6 prikker. Nå må du holde deg grådig godt i skinnet så du ikke mister lappen.



Anonymous poster hash: 897a6...944
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke helt men kan tenke meg at jeg lå i 70 km/t.

Dette var på tirsdag å jeg har ikke hørt noe enda, hvor lang tid går det? :)

Anonymous poster hash: c906b...3f1

Jeg tror det kan ta opp imot 1 mnd før du får et brev i posten.

Jeg ville også begynt å tenke på hvordan du skal komme deg rundt uten lappen.

For jeg tipper de slår hardt ned at du t.o.m. kjørte i motsatt kjøreretning for å unngå fotoboksen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig bot for fartsovertredelsen, fratatt førerkort for å kjøre i feil felt.

Idiot!

Anonymous poster hash: b153f...676

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper virkelig du mister lappen og ikke får den igjen på en god stund. Du er et perfekt eksempel på en som ikke bør få førerkort før du har blitt 10 ganger mer moden. Ellers kan det ta noen uker før du får brev fra politiet ja.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, du vokser vel opp en gang du også, ts. Håper du mister førerkortet ditt. Kanskje du da lærer..



Anonymous poster hash: 58859...c3e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bruker å ta lang tid. En venn av meg fikk bot etter å ha kjørt litt for fort i en eller annen sone hvor det var fotoboks, og det tok en del uker før han fikk boten. Varierer vell kanskje etter hvor stort lovbruddet er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg skjønner ikke hvorfor alle reagerer sånn på at ts kjørte i feil felt.. Som skrevet så var det ingen andre biler der og da er det ikke ulovlig å legge seg over i motsatt kjørefelt, med mindre det var heltrukket sperrelinje.



Anonymous poster hash: a5dbe...405
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...