Gå til innhold

Gleder meg til sommeren, da får sykklistene bot for og sykle under fartsgrensen.


Skvaldersjura

Anbefalte innlegg

Irriterende at de som ikke engang betaler veiavgift skal få legge beslag på så mye av veien når de sykler to og tre i bredden, over en strekning lenger enn et vogntog! :jolie:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

... Hvordan vet du at de ikke har betalt veiavgift? Jeg sykler til jobb, har betalt avgiften jeg. Kjører bil mange av syklistene også vettu.

Anonymous poster hash: 30ab8...f25

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var vel heller at mange syklister sinker trafikken, og slipper ikke bilister forbi! Værre enn og ligge bak en traktor, spør du meg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må de faktisk det? Det er jo en kjempenyhet! :D



Anonymous poster hash: 08ae4...18c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En syklist har krav på hele veibanen. Ikke hiss deg opp så går det nok fint.

Anonymous poster hash: fa523...a34

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt lei av enda en tråd der en hissigpropp skal runke over syklister. Hva med å ta seg sammen, og akseptere at du ikke eier veien? Til tross for at syklisten muligens ikke har betalt "veiavgiften" din.

Anonymous poster hash: 32c15...9d0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva med høflighet i trafikken? Traktoren bruker etter det jeg har erfart, første mulighet til og slippe trafikken forbi seg. Har til gode og oppleve at en sykklist gjør det. Dooh.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under fartsgrensen? Forstår jeg nnlegget ditt rett nå? Jajaj....hjem tilmeg er det 70 sone...oppoverbakke. Så jeg skal få bot om jeg ikke sykler i 70? Mye rart en skal se hher inne. Flire mæhjæl



Anonymous poster hash: 57aaa...57c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykler ikke selv, men dette er jo tragisk. Alle har ikke råd til bil, og å sykle til der en skal er både bra for miljøet og helsa.

Anonymous poster hash: 2bf4c...7d6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under fartsgrensen? Forstår jeg nnlegget ditt rett nå? Jajaj....hjem tilmeg er det 70 sone...oppoverbakke. Så jeg skal få bot om jeg ikke sykler i 70? Mye rart en skal se hher inne. Flire mæhjæl

Anonymous poster hash: 57aaa...57c

Hvis du sykler i veibanen skal du følge samme regelverk som bilistene, og der er du pålagt å gi mulighet for forbikjøring hvis du sinker trafikken, altså du må stoppe ved første og beste mulighet for å slippe de som ligger bak deg forbi hvis det ikke er mulig å foreta forbikjøring ellers. Biler kan bli bøtelagt hvis de ikke gjør dette, og TS håper tydeligvis at syklistene også skal gjøre dette.

Det som er synd er at selv om mange syklister også er bilister så glemmer de det når de sykler. Selv syklet jeg til jobb en god periode for et par år siden, og jeg HATET de andre syklistene da også. Takket være deres uvitenhet var det farlig for meg å sykle. Bilistene blir så forvirret av sykler nå at selv om jeg sykler som om jeg var en bil (altså stopper for vikeplikt osv) så tror alle bilistene at jeg ikke gjør det, så de også stopper og ser dumt på meg, så må jeg stresse av gårde igjen etter å ha stopper opp, og de blir sure for jeg bruker så lang tid, men de skulle jo bare kjørt. faen altså. (dette ble bare rot, never mind)

Det burde ikke vært lov å sykle på veien uten å ha tatt (minst) teoriprøven. Syklister som ikke kan/bryr seg om veitrafikkloven ødelegger for alle andre.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Skvaldersjura, beklager om jeg må rote med traktorromantikken din, men jeg blir ofte stengt inne bak traktorer som gir f. Det er spesielt en idiot i Arna/Bergen som kjører traktoren sin gjennom den 2-3km lange Arnanipatunnelen, istdf å kjøre utenom. Takket være trekkspilleffekten kan det være kø i tunnelen også timer etter at han er ferdig med sine shenanigans.

Anonymous poster hash: 32c15...9d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sykler i veibanen skal du følge samme regelverk som bilistene, og der er du pålagt å gi mulighet for forbikjøring hvis du sinker trafikken, altså du må stoppe ved første og beste mulighet for å slippe de som ligger bak deg forbi hvis det ikke er mulig å foreta forbikjøring ellers. Biler kan bli bøtelagt hvis de ikke gjør dette, og TS håper tydeligvis at syklistene også skal gjøre dette.

Det som er synd er at selv om mange syklister også er bilister så glemmer de det når de sykler. Selv syklet jeg til jobb en god periode for et par år siden, og jeg HATET de andre syklistene da også. Takket være deres uvitenhet var det farlig for meg å sykle. Bilistene blir så forvirret av sykler nå at selv om jeg sykler som om jeg var en bil (altså stopper for vikeplikt osv) så tror alle bilistene at jeg ikke gjør det, så de også stopper og ser dumt på meg, så må jeg stresse av gårde igjen etter å ha stopper opp, og de blir sure for jeg bruker så lang tid, men de skulle jo bare kjørt. faen altså. (dette ble bare rot, never mind)

Det burde ikke vært lov å sykle på veien uten å ha tatt (minst) teoriprøven. Syklister som ikke kan/bryr seg om veitrafikkloven ødelegger for alle andre.

Dette er musikk i mine ører hvertfall! Jeg er i samme situasjon og syklet endel for noen år siden, og er fortsatt rasende over de sykkelister som virket bevisstløse i trafikken. Skulle tro de var eierne av veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Skvaldersjura, beklager om jeg må rote med traktorromantikken din, men jeg blir ofte stengt inne bak traktorer som gir f. Det er spesielt en idiot i Arna/Bergen som kjører traktoren sin gjennom den 2-3km lange Arnanipatunnelen, istdf å kjøre utenom. Takket være trekkspilleffekten kan det være kø i tunnelen også timer etter at han er ferdig med sine shenanigans.

Anonymous poster hash: 32c15...9d0

Har aldri sagt at ALLE traktorførere gjør det, bare at jeg har tilgode og se en syklist gjøre det!!!! (ehhh...slippe trafikken forbi altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du gikk på den. Ville bare illustrere hva som skjer når man skjærer alle over en kam. Samboeren min og jeg slipper trafikken forbi og det samme gjør mesteparten av vennene mine. Menn i midtlivskrise med kondomdrakt og sykkel til 40000 har kanskje annet å tenke på, men jeg ville ikke utelukket at noen er med her.

Anonymous poster hash: 32c15...9d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du gikk på den. Ville bare illustrere hva som skjer når man skjærer alle over en kam. Samboeren min og jeg slipper trafikken forbi og det samme gjør mesteparten av vennene mine. Menn i midtlivskrise med kondomdrakt og sykkel til 40000 har kanskje annet å tenke på, men jeg ville ikke utelukket at noen er med her.

Anonymous poster hash: 32c15...9d0

At traktorførere slipper forbi trafikken skjer overalt hver dag i bygdenorge. At du og samboeren din og dine venner gjør det er et unntak som bekrefter regelen! Fastholder fortsatt: Har aldri opplevd at en sykkelist benytter busslomme eller annnen mulighet "What so ever" til å fremvise NOEN form for ridderlighet i trafikken. Stans i veigrøfta og slipp oss forbi!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva med syklister som kjører for fort,får de bot?

Lå bak en gjeng syklister for noen år siden,var oppover bakke,så gikk ikke særlig fort. Ingen problem , hadde det ikke travelt jeg :)

Så kom nedover bakken , dæven da fikk de fart på seg . Jeg lå i fartsgrensa,som var 60 kmt , mens disse sykkelutøverne freset fra meg , som om de skulle ha fanden i hælene!

Hadde vert gøy om det var kontroll den dagen , lurer på om de hadde blitt målt ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Stans i veigrøfta" - for en skrue! Noen kan man bare ikke snakke med.

Anonymous poster hash: 32c15...9d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med syklister som kjører for fort,får de bot?

Lå bak en gjeng syklister for noen år siden,var oppover bakke,så gikk ikke særlig fort. Ingen problem , hadde det ikke travelt jeg :)

Så kom nedover bakken , dæven da fikk de fart på seg . Jeg lå i fartsgrensa,som var 60 kmt , mens disse sykkelutøverne freset fra meg , som om de skulle ha fanden i hælene!

Hadde vert gøy om det var kontroll den dagen , lurer på om de hadde blitt målt ^^

Det er et veldig godt eksempel. For når de opptrer en og en, er det enda overkommelig, men flere sammen, gjerne to og tre i bredden, blir de fleste billister temmelig sure. Når de i tillegg ikke slipper deg forbi på toppen av bakken, men heller bare raser på, er det overbevisning mer enn nok om at de driter fullstendig i andre trafikkanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...