Gå til innhold

Er det OK at jeg slår til innpåslitne damer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mener, mange kvinner har jo ikke noe problem med å slå, sparke eller på andre måter mishandle menn i skrittet om de opplever mannen som innpåsliten, frekk, eller at han på andre måter "fortjener det". Det er liksom girl power eller noe..

Bare les i tråder som denne: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=809196

Jeg er mann, og synes dette er veldig rart. Jeg har også opplevd at kvinner har vært innpåslitne og oppført seg dårlig. En gang hadde jeg ei halvgammel gift dame med skjørtet oppunder navlen hengende etter meg på et utested hele kvelden, hun gikk og kløyp meg i rumpa og maste og tok ikke nei for et svar siden jeg var så "ung og kjekk".

Med logikken flere kvinner lever etter så burde jeg gjerne ha smelt til henne i brystene, der det gjør mest vondt, slik at hun gråtende og ydmyket forlot stedet? Gjerne måtte ha vondt i brystene i timesvis etterpå? Det hadde vært kult, eller?

Jeg gjorde selvsagt ikke det. Jeg bruker ikke vold slik. Jeg sa ifra til de ansatte på stedet, som heldigvis heiv dama ut med en advarsel. Hadde de ikke gjort noe, hadde jeg selv forlatt stedet og ikke brukt mer penger der, men sendt inn en klage til eierne i etterkant.

Jeg mener ikke at vold alltid er galt. Er man direkte truet, blir forfulgt i en mørk bakgate og lignende, skal man selvsagt forsvare seg fysisk. Men det virker som mange kvinner har langt lavere terskel enn det for når vold er akseptabelt, til og med beundret. Hva tenker dere?



Anonymous poster hash: 62b5e...de3
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg vært kvinne hadde jeg nok vært den største drittsekken i verden for jeg hadde ikke trengt å være redd for å få en på trynet....

Og ja, kvinner har mye lavere terskel for å benytte seg av vold en menn, rett og slett fordi de ikke blir fortalt at det ikke er greit like ofte som menn. (i vårt samfunn i alle fall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du er så ilt plaget med innpåslitne kvinner du, vennen. :icon_lol:

Saklig og nyttig svar fra deg, som vanlig. Jeg har aldri sagt at jeg er hyppig plaget, men det har skjedd, og jeg har observert at det har skjedd med andre menn også.

Har bl.a. opplevd en kompis som en periode ble trakassert, kalt stygge ting og fikk drinker kastet over seg av en utrolig bitter jente og venninnene hennes, fordi hun ikke taklet at han ikke ville date henne lengre og hadde møtt en annen. Det var en lidelse å havne på samme utested som henne. En gang prøvde han å snakke rolig med henne og slutte en slags fred, men hun klasket til ham og hev drinken i fleisen på ham. Regner med han burde dratt til henne så det sang?

TS

Anonymous poster hash: 62b5e...de3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært kvinne hadde jeg nok vært den største drittsekken i verden for jeg hadde ikke trengt å være redd for å få en på trynet....

Og ja, kvinner har mye lavere terskel for å benytte seg av vold en menn, rett og slett fordi de ikke blir fortalt at det ikke er greit like ofte som menn. (i vårt samfunn i alle fall)

Har du statisikk på at kvinner er jevnt over mer voldelig enn menn?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du statisikk på at kvinner er jevnt over mer voldelig enn menn?

Til hans forsvar så tviler jeg på at det finnes realistiske statistikker over vold mot menn av kvinner. I mindre grad enn hva det finnes mot kvinner, i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hans forsvar så tviler jeg på at det finnes realistiske statistikker over vold mot menn av kvinner. I mindre grad enn hva det finnes mot kvinner, i hvert fall.

Godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du statisikk på at kvinner er jevnt over mer voldelig enn menn?

Nei, men jeg har vært utenfor døren min de siste årene.

Til hans forsvar så tviler jeg på at det finnes realistiske statistikker over vold mot menn av kvinner. I mindre grad enn hva det finnes mot kvinner, i hvert fall.

Ikke nødvendigvis vold fra kvinner mot menn, men vold fra kvinner generelt. Skjeldent du får se det i avisene, og det skyldes jo at det er "mildere" vold. Men terskelen, og ikke minst samfunnets reaksjon på vold fra kvinner er mye lavere enn for menn. og det kan du se på statistikk Gjest. Se på hva damer blir dømt til for vold mot hva menn før som straff.

Kvinner vet at hvis de slår en mann og han slår igjen er det han som får skylden, og folk i mot seg. Og det gjør at terskelen deres er lavere, slik jeg opplever det iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hans forsvar så tviler jeg på at det finnes realistiske statistikker over vold mot menn av kvinner. I mindre grad enn hva det finnes mot kvinner, i hvert fall.

Uansett så er jo ikke poenget mitt at kvinner utøver vold oftere enn menn. Men heller aksepten rundt det når det skjer. Du finner jo ikke tråder kalt "hva er det styggeste du har gjort mot en kvinne" hvor brukere under fullt brukernavn forteller at de slo til en kvinne "fordi hun fortjente det", fordi kvinnen var klåfingret etc. Det er jo bare ikke akseptert.

Jeg ønsker ikke at menn skal kunne slå til kvinner heller, men jeg forundres over hvor inkonsekvent fordømmelsen av vold er. Bare et random eksempel, jeg så en eller annen mainstream serie her om dagen hvor en av de kvinnelige karakterene skryter av at hun ga den utro kjæresten "a kick in the nuts". Venninnene hennes gratulerer henne og high-fiver. Skulle likt å se reaksjonene hvis en mann skrøt av det samme..

Anonymous poster hash: 62b5e...de3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inferno

Slå til henne, du.

I mellomtiden kan du tenke litt på denne: Når den gjengse kvinne går på en blinddate, er hennes største frykt å bli voldtatt og drept. For menn er imidlertid den største bekymringen at de skal bli ledd av.

Og nei, at kvinner overreagerer er ikke et gyldig svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå til henne, du.

I mellomtiden kan du tenke litt på denne: Når den gjengse kvinne går på en blinddate, er hennes største frykt å bli voldtatt og drept. For menn er imidlertid den største bekymringen at de skal bli ledd av.

Og nei, at kvinner overreagerer er ikke et gyldig svar.

Og hva er poenget ditt?

Jeg har jo presisert at i situasjoner som handler om nødvendig selvforsvar så er vold akseptabelt.

Jeg mener IKKE at kvinner ikke kan ha grunn til å føle seg truet eller redde. Blir en kvinne angrepet og forfulgt, slå i vei! Gjør det du kan for å komme deg unna. Dette gjelder både kvinner og menn.

Men det er jo ikke slike situasjoner jeg snakker om. Jeg snakker om mindre ekstreme situasjoner. Å bli kløpet i rumpa på utesteder er ubehagelig, irriterende og plagsomt. At noen kaller deg nedsettende ord ("hore", f.eks.), er dårlig gjort. Også at typen puler venninna di bak din rygg. Men bør dette bety at man som kvinne kan ta seg friheten å slå, sparke/klype mannen i skrittet og lignende?

Som mann er det ihvertfall ikke akseptabelt å slå en dame som beføler deg, fornærmer deg eller er utro. Man er forventet å løse situasjonen med kommunikasjon, eller å melde personen til stedets ansatte eller i ytterste konsekvens politiet. Man skal ikke slå noen fordi man er sint og frustrert eller for å "straffe" dem, man skal roe seg ned og finne løsninger som ikke involverer bruk av vold.

Må ikke dette gjelde kvinner også?

TS

Anonymous poster hash: 62b5e...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inferno

Og hva er poenget ditt?

Jeg har jo presisert at i situasjoner som handler om nødvendig selvforsvar så er vold akseptabelt.

Jeg mener IKKE at kvinner ikke kan ha grunn til å føle seg truet eller redde. Blir en kvinne angrepet og forfulgt, slå i vei! Gjør det du kan for å komme deg unna. Dette gjelder både kvinner og menn.

Men det er jo ikke slike situasjoner jeg snakker om. Jeg snakker om mindre ekstreme situasjoner. Å bli kløpet i rumpa på utesteder er ubehagelig, irriterende og plagsomt. At noen kaller deg nedsettende ord ("hore", f.eks.), er dårlig gjort. Også at typen puler venninna di bak din rygg. Men bør dette bety at man som kvinne kan ta seg friheten å slå, sparke/klype mannen i skrittet og lignende?

Som mann er det ihvertfall ikke akseptabelt å slå en dame som beføler deg, fornærmer deg eller er utro. Man er forventet å løse situasjonen med kommunikasjon, eller å melde personen til stedets ansatte eller i ytterste konsekvens politiet. Man skal ikke slå noen fordi man er sint og frustrert eller for å "straffe" dem, man skal roe seg ned og finne løsninger som ikke involverer bruk av vold.

Må ikke dette gjelde kvinner også?

TS

Anonymous poster hash: 62b5e...de3

Det er en forskjell på menn og kvinners stilling i samfunnet i forhold til fysisk makt - det var poenget mitt med det første innlegget.

Personlig er jeg ikke så veldig moralsk anlagt; jeg har både fått og gitt min andel av vold som er såpass grov at et klask i trynet som straff for et klyp i rumpa ikke er noe jeg gidder å engasjere meg i.

Min tommelfingerregel er imidlertid: Om noen plager deg, be dem slutte. Om de ikke slutter, ødelegg dem. Ja, plagiert fra de satanistiske erklæringer, og nei, man skal ikke ta ødeleggelsesdelen helt bokstavelig. Imidlertid er selvoppholdelse min første prioritet, mens plageånders følelser stiller betydelig lenger ned på lista. Jeg gir folk én sjanse til å slutte å plage meg. Om de velger å fortsette, gjør jeg det som trengs for å få dem til å slutte.

Men: En mann kan i en større grad fysisk holde en kvinne fra å plage ham, uten å måtte ty til slag. Det kan ikke kvinner. Joda, det er individuelle forskjeller, men om jeg griper en mann om håndleddene, ser ham inn i øynene og sier han skal slutte, er sjansen større for at han ler og grafser meg på puppene enn at han tar meg alvorlig overhodet. Han er ikke opplært til å anse meg som en fysisk trussel. Derfor må jeg i større grad imponere for å rokke ved denne forestillingen om at kvinner ikke er farlige. En kvinne, derimot, vil oftere reagere positivt på samme behandling, fordi vi er lært opp til å tenke at menn er sterkere enn kvinner og derfor også en større fysisk trussel.

See?

Igjen; personlig synes jeg du skal gjøre det som trengs for å få dem til å slutte. Men det er gjerne en forskjell i hva som trengs for å oppnå dette mellom menn og kvinner. Om det er et slag som kreves, kjør på. Men ikke kom her med den "Hvis vi har likestilling, kan vi slå kvinner da?" For menn slår alt kvinner. Det er det som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og synes hele "Du skal ikke slå jenter" greia er helt på trynet. Har jeg fortjent det, så syns jeg at jeg skal få meg en, for å si det sånn. Vi er ikke svake og kan godt slå tilbake. Det gjelder å gå etter knærne :opplyser:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Jeg synes ikke at en mann skal slå en kvinne, men det er mange som kunne hatt godt av en bitchslap. Synes ikke at kvinner skal slå menn heller. Vold generelt uten at det er i nødverge er ikke greit uansett kjønn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skremmende at du vil slå en person som plager deg på den måten og så hardt. Jeg hadde aldri slått en innpåsliten fyr på et utested. Hadde nok blitt ganske sint etterhvert, men hadde heller brukt munnen til å kjefte enn å slå.

Det virker kanskje ikke sånn for dere, men samfunnet lærer også jenter at man skal prøve alt før man tyr til vold. Selvfølgelig finnes det mennesker av begge kjønn som ikke følger den regelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå til henne, du.

I mellomtiden kan du tenke litt på denne: Når den gjengse kvinne går på en blinddate, er hennes største frykt å bli voldtatt og drept. For menn er imidlertid den største bekymringen at de skal bli ledd av.

Og nei, at kvinner overreagerer er ikke et gyldig svar.

Hvis en kvinne går ned en blindgate er hun temmelig dum. Hva skal hun der? Hun kommer jo ikke videre? Er frykten større for å bli voldtatt i en blindgate enn en vanlig gate? Og hvis du er i et område hvor frykten for voldtekt er reel (altså ikke bare overreaksjon) kan jeg garantere deg at vår største bekymring ikke er å bli ledd av.

Og hvordan henger dette sammen med at kvinner tyr til vold ovenfor menn som prøver seg på dem? I kontrollerte området som utesteder og fester? En ting er hvis en mann er ekkel i en blindgate uten vitner, noe helt annet når du har 50 personer som løper til og hjelper hvis han plutselig går i "rape-mode".

Skummelt å se hvordan kvinner drar det der "redd for å bli voldtatt, dere menn forstår ingenting"-kortet for å forklare alt slags mulig dritt dere driver på med.

Anonymous poster hash: 359c5...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en kvinne går ned en blindgate er hun temmelig dum. Hva skal hun der? Hun kommer jo ikke videre? Er frykten større for å bli voldtatt i en blindgate enn en vanlig gate? Og hvis du er i et område hvor frykten for voldtekt er reel (altså ikke bare overreaksjon) kan jeg garantere deg at vår største bekymring ikke er å bli ledd av.

Og hvordan henger dette sammen med at kvinner tyr til vold ovenfor menn som prøver seg på dem? I kontrollerte området som utesteder og fester? En ting er hvis en mann er ekkel i en blindgate uten vitner, noe helt annet når du har 50 personer som løper til og hjelper hvis han plutselig går i "rape-mode".

Skummelt å se hvordan kvinner drar det der "redd for å bli voldtatt, dere menn forstår ingenting"-kortet for å forklare alt slags mulig dritt dere driver på med.

Anonymous poster hash: 359c5...eb6

Hun mener en date, som i stevnemøte. To personer møtes for å spise middag, men har ikke sett hverandre på forhånd. Derfor sa hun blind-date.

Anonymous poster hash: e02f2...88b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på om det er lov å slå, men å røske i genitaliene er helt greit mot kåte innpåslitne personer av motsatt kjønn, noe antagelig de fleste vil si seg enige i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...