Gå til innhold

Juballongen


Aldrisur

Anbefalte innlegg

image.thumb.jpg.e908506f26fef2c88af716660a4f7a85.jpg

Sy, sy, sy :strix: Dette har jeg gledet meg til :nigo: Syr på bånd på ondestakken :rodmer: Elsker dette altså :hjerte: 

Sjekk forresten påskesokkene mamma har strikket til meg :nigo:

Håper folk har fine dager :sol: 

I dag har vi kost oss «hjemme» på formiddagen, besøkt min far, spist middag og besøkt venninna mi og dattera hennes. Der gikk vi til lekeplassen, og ungene STORkoste seg! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Mynona skrev:

Jeg fant ut at plantagen er åpent i påsken så jeg har kjøpt litt pynt til balkongen! Så nå har jeg pottet om tomatene, plantet stemorsblomstet og margeritter og satt frem en eucalyptus! Agurkspirene vokser kjempefort og. For 2 dager siden var det ingen spire, i dag er de 4cm høye! 

Så herlig! :strix:

Men du, fortell meg, hvordan får du eucalyptus til å overleve inne? Jeg får de ikke til inne! :sukk:

 

35 minutter siden, FruN skrev:

image.thumb.jpg.e908506f26fef2c88af716660a4f7a85.jpg

Sy, sy, sy :strix: Dette har jeg gledet meg til :nigo: Syr på bånd på ondestakken :rodmer: Elsker dette altså :hjerte: 

Sjekk forresten påskesokkene mamma har strikket til meg :nigo:

Håper folk har fine dager :sol: 

I dag har vi kost oss «hjemme» på formiddagen, besøkt min far, spist middag og besøkt venninna mi og dattera hennes. Der gikk vi til lekeplassen, og ungene STORkoste seg! 

😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Rumle skrev:

Så herlig! :strix:

Men du, fortell meg, hvordan får du eucalyptus til å overleve inne? Jeg får de ikke til inne! :sukk:

 

😍

Altså.. jeg har hatt eucalyptusplante i ca 5 timer nå... og den har overlevd hittil :ler:   Men damen i butikken sa MASSE LYS. Helst rett i sola. Og mye vann, må vannes hvertfall 2 ganger i uka. Og den trives i mange temperaturer, og helt ned til -10. Men min hadde en del nye skudd, så hun sa jeg burde ha den inne om natta til den har blitt litt mer robust. Eller til det ikke er minus ute.  Så jeg skal ha den på terrassen hadde jeg tenkt. Også må jeg flytte plantene inn og ut på morgen og kveld foreløpig da. Stemor kunne vel være ute allerede tror jeg hun sa?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Mynona skrev:

Altså.. jeg har hatt eucalyptusplante i ca 5 timer nå... og den har overlevd hittil :ler:   Men damen i butikken sa MASSE LYS. Helst rett i sola. Og mye vann, må vannes hvertfall 2 ganger i uka. Og den trives i mange temperaturer, og helt ned til -10. Men min hadde en del nye skudd, så hun sa jeg burde ha den inne om natta til den har blitt litt mer robust. Eller til det ikke er minus ute.  Så jeg skal ha den på terrassen hadde jeg tenkt. Også må jeg flytte plantene inn og ut på morgen og kveld foreløpig da. Stemor kunne vel være ute allerede tror jeg hun sa?

Ja, stemor klarer flere minusgrader :jepp: Knip masse blomster de første ukene, så får du ett hav av blomster til 17.mai :jepp:

Jeg har hatt Eucalyptus mange somre, og de vokser helt vanvittig ute på terrassen her, du kan bare potte den om i større krukke med en gang :jepp: Ikke uvanlig at de jeg har hatt har blitt mye høyere enn meg på en sesong, og da begynte de som ca. 30-40 cm. MEN, de må inn før frosten og det tåler de aldri, ikke her i alle fall :sukk: Håper du får det til! 

Du må følge med på røttene/jorden for de har en voldsom rotdannelse og er kjent for å "kvele" seg selv hvis det blir for mye røtter i en potte.

 

 

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Rumle skrev:

Ja, stemor klarer flere minusgrader :jepp: Knip masse blomster de første ukene, så får du ett hav av blomster til 17.mai :jepp:

Jeg har hatt Eucalyptus mange somre, og de vokser helt vanvittig ute på terrassen her, du kan bare potte den om i større krukke med en gang :jepp: Ikke uvanlig at de jeg har hatt har blitt mye høyere enn meg på en sesong, og da begynte de som ca. 30-40 cm. MEN, de må inn før frosten og det tåler de aldri, ikke her i alle fall :sukk: Håper du får det til! 

Du må følge med på røttene/jorden for de har en voldsom rotdannelse og er kjent for å "kvele" seg selv hvis det blir for mye røtter i en potte.

 

 

Åh. Takk for tips!!

dama i butikken hadde hatt sin ute hele vinteren her.... så rart...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mynona skrev:

Åh. Takk for tips!!

dama i butikken hadde hatt sin ute hele vinteren her.... så rart...

Virkelig? Da må du ha funnet en veldig hardfør sort? Vet du navnet på den?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhh. Flaks. Tok ikke med all søpla da jeg var ute i stad. Den heter eucalyptus gunnii azura

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mynona skrev:

Åhh. Flaks. Tok ikke med all søpla da jeg var ute i stad. Den heter eucalyptus gunnii azura

Oi, den ser både spennende og hardfør ut, en sånn skal jeg prøve å få tak i også - takk for navnet! :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rumle skrev:

Oi, den ser både spennende og hardfør ut, en sånn skal jeg prøve å få tak i også - takk for navnet! :blomst:

Bare hyggelig Rumlis! De hadde den på plantagen her hvertfall! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mynona skrev:

Bare hyggelig Rumlis! De hadde den på plantagen her hvertfall! 

Da sjekker jeg der! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da byr jeg på hjemmelagde halve påskeegg med kokos og pynt....og noen overraskelser også inni. :jepp: 
       easter_eggs_with_coconut.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synd at du er mett og forsynt, for her kommer en til fra forumkjøkkenet: sjokoladepai med italiensk marengs. :spise: 
chocolate_pie_with_Italian_meringue.jpg

                                                                              :lur: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...