Gå til innhold

Juballongen


Aldrisur

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Jøsses ja den hagen har mange blomster :overrasket: 

ss_1043358676.jpg

Miracle_DJI_0198-HDR-011.jpg?itok=gfd7CE

 

Så merkelig med et blomsterfly :ler: Får en sånn hybrid-Disneyfølelse av dette, var sikkert gøy å tusle rundt! 

Jaaaa! Det var helt utrolig fantastisk! Det var en A380 - (Fra Emirates) som var laget av blomster i den hagen. Det som overrasket meg var at alle blomstene var de samme som de vi planter her om sommeren. Ingen eksotiske liljer eller orkideer, bare hengepetunia, pelargonium og litt margeritter og sånt. 

Men når jeg tenker meg om er det jo ørkentemperaturer i Dubai. Dvs. varmt om dagen og ganske så kjølig natterstid. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Rumle skrev:

Godt å ha deg hjemme igjen! 

Skal google mirakelhagen jeg også! :jepp:

Jaaaaa! :strix: Du får nok ta deg en tur også. Du og Frøkna vår. :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Aldrisur skrev:

Ja, og det var et strålende vårvær som møtte oss. Totalt overraskende etter det regnværet vi ventet oss. 

Det beste med å komme hjem er at det er her vi BOR. Her har vi tingene våre, familien vår, senga, frisk luft og rent vann i springen. Og ikke minst vaskemaskin! Det hadde vært flaut å bli stoppet på Gardemoen for så å måtte åpne kofferten. Synes det lukter gammel mugg av alt som ligger oppi der. :hoho:Og det gjør det vel også. 

:ler: Mye mulig, kjekt å ikke måtte pakke ut offentlig uansett synes nå jeg! 

Jeg bedrev jo et mini-håndvaskeri når jeg var i Italia i fire uker, fikk bare reist til en vaskeautomat én gang :hoho: Fant ut at det ikke lønner seg å dele slik info med andre gjorde jeg også, men bedre det enn å skremme dem vekk med stank! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

:ler: Mye mulig, kjekt å ikke måtte pakke ut offentlig uansett synes nå jeg! 

Jeg bedrev jo et mini-håndvaskeri når jeg var i Italia i fire uker, fikk bare reist til en vaskeautomat én gang :hoho: Fant ut at det ikke lønner seg å dele slik info med andre gjorde jeg også, men bedre det enn å skremme dem vekk med stank! 

Ja, ha-ha.. Etter to uker på en tropisk øy ble vi møtt at en butler i Bankok som lurte på om han skulle pakke ut kofferten for meg. No thank you, det gjør jeg helst sjæl! :ler:

Nå har jeg vasket to maskiner og skal gå ned å legge den siste i tørketrommelen. :vinke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Aldrisur skrev:

Jaaaa! Det var helt utrolig fantastisk! Det var en A380 - (Fra Emirates) som var laget av blomster i den hagen. Det som overrasket meg var at alle blomstene var de samme som de vi planter her om sommeren. Ingen eksotiske liljer eller orkideer, bare hengepetunia, pelargonium og litt margeritter og sånt. 

Men når jeg tenker meg om er det jo ørkentemperaturer i Dubai. Dvs. varmt om dagen og ganske så kjølig natterstid. 

Må ha vært nydelig å være omgitt av så mange blomster nå :ninuskapus: Da ville jeg nok knapt tenkt over det flyet :ler: 

Ja du har rett i det med klimaet, orkidéer og mange andre eksotiske planter vil jo ha høy luftfuktighet. :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aldrisur skrev:

Ja, ha-ha.. Etter to uker på en tropisk øy ble vi møtt at en butler i Bankok som lurte på om han skulle pakke ut kofferten for meg. No thank you, det gjør jeg helst sjæl! :ler:

Nå har jeg vasket to maskiner og skal gå ned å legge den siste i tørketrommelen. :vinke:

:laugh: 

Snakkes fine aldrisure snuppeline! :vinke: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Tenker vi skal sjekke med vår gode venn @Beeblebrox fra musikktråden om den der tenkehetten virker. Ikke sant, @Rumle

Tror den markedsførte effekten av økt antall tenke-krefter er sterkt overdrevet (mulig bruker avhengig), men det er jo en slik "dual-purpose"-hjelm, og den funker utmerket som juicepresse i det minste.

Kan anbefales om man er glad i hodeplagg med muligheter til diske opp med nypresset jus hvor enn man måtte befinne seg :opplyser:

Løp og kjøp; I think :fnise:

Spoiler

tenor.gif?itemid=3555401

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aldrisur skrev:

Tusen takk for alle hyggelige "velkommen hjem"- meldinger! :klemmer: Det er alltid så koselig å komme inn i ballongen å se hva dere skriver/har skrevet.

Selv om noen av dere skriver om strevsomme dager, elendige leger og oppkast og problemer dere har, føler jeg at vi som vanker  i ballongen nettopp kan skrive om sånt fordi vi har så stor tillit til hverandre. Jeg opplever i hvert fall at det er slik det er. :hjerte:

Nå har vi reist og reist i tre uker, det har blitt lange flyturer og mange møter med folkeslag fra hele verden. Jeg synes jeg lærer noe nytt hver dag på disse reisene. Denne gangen har vi også hatt en hel uke i Thailand sammen med herr Aldri sin bror og hans kone. Det var utrolig koselig og ikke minst morsomt.

Har tenkt på deg @Mynona. Jeg synes disse lange flyturene og tidsforskjellen til tider tapper meg for energi - og du/dere har til og med en ekstra liten kropp å ta vare på. Det er jammenimeg godt gjort. :blomst:

Vi har møtt så mange hyggelige og vennlige mennesker og fått sett de underligste ting. I går var vi i Miracle Garden i Dubai. Dit burde @Rumle og @Frøkensinareist på tur sammen. Der var et helt overveldende blomsterhav.  Jeg klarer som sagt ikke å legge ut bilder her lenger, men google det om dere er interessert.

Koselig å få dagens rose av vår nydelige humørspreder @Hoppetaujenta. Hjerte, hjerte, klem. klem. 

Ellers håper jeg jo at @FruN har funnet ut av dette soveproblemet sitt. :klemmer:

Takk for at dere holder liv i ballongen alle dere andre også. :kghjerte:

 

De første døgnene etter vi kommer frem er litt slitsomme, men det går. Var ikke så ille på vei til, men når vi kom hjem var døgnet veldig snudd. Da stod vi opp kl 4 og sånn :P Og jeg må si jeg var totalt utslitt etter hjemreisen vår. 

1 time siden, Frøkensina skrev:

Jøsses ja den hagen har mange blomster :overrasket: 

ss_1043358676.jpg

Miracle_DJI_0198-HDR-011.jpg?itok=gfd7CE

 

Så merkelig med et blomsterfly :ler: Får en sånn hybrid-Disneyfølelse av dette, var sikkert gøy å tusle rundt! 

Wow! Har du sett! :sjokkert:

59 minutter siden, Aldrisur skrev:

Ja, og det var et strålende vårvær som møtte oss. Totalt overraskende etter det regnværet vi ventet oss. 

Det beste med å komme hjem er at det er her vi BOR. Her har vi tingene våre, familien vår, senga, frisk luft og rent vann i springen. Og ikke minst vaskemaskin! Det hadde vært flaut å bli stoppet på Gardemoen for så å måtte åpne kofferten. Synes det lukter gammel mugg av alt som ligger oppi der. :hoho:Og det gjør det vel også. 

Det er mitt mareritt på reise. At noen skal måtte gå gjennom bagasjen min med skitne truser og svette t-skjorter.. Grøss! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Beeblebrox skrev:

Tror den markedsførte effekten av økt antall tenke-krefter er sterkt overdrevet (mulig bruker avhengig), men det er jo en slik "dual-purpose"-hjelm, og den funker utmerket som juicepresse i det minste.

Kan anbefales om man er glad i hodeplagg med muligheter til diske opp med nypresset jus hvor enn man måtte befinne seg :opplyser:

Løp og kjøp; I think :fnise:

  Vis skjult innhold

tenor.gif?itemid=3555401

 

 

:ler:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rumle skrev:

En tenkehatt? Det kunne jeg trengt :ler:

 

Jeg har en sitronpresse, kan jo begynne å øve med den :ler: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Jeg har en sitronpresse, kan jo begynne å øve med den :ler: 

Litt skeptisk, men skal prøve å presse grensene litt :jepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Mynona skrev:

De første døgnene etter vi kommer frem er litt slitsomme, men det går. Var ikke så ille på vei til, men når vi kom hjem var døgnet veldig snudd. Da stod vi opp kl 4 og sånn :P Og jeg må si jeg var totalt utslitt etter hjemreisen vår. 

Wow! Har du sett! :sjokkert:

Det er mitt mareritt på reise. At noen skal måtte gå gjennom bagasjen min med skitne truser og svette t-skjorter.. Grøss! 

Skjedde med meg for et og halvt år siden, da jeg ble sendt europa rundt på ett døgn på vei hjem fra Roma og knapt klarte å tenke lenger, DA skulle jeg bli stoppet i sikkerhetssjekken. Det verste var egentlig ikke skittentøy forsåvidt :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rumle skrev:

Litt skeptisk, men skal prøve å presse grensene litt :jepp:

:fnise: Jeg tenkte på meg selv forsåvidt!

På tide å lage meg noe mat i dag tror jeg, jeg blir jo ute av stand til å fjase meg forstått. Har begynt å bli redd for å spise siden det gjør vondt etterpå :unsure: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Frøkensina skrev:

:fnise: Jeg tenkte på meg selv forsåvidt!

På tide å lage meg noe mat i dag tror jeg, jeg blir jo ute av stand til å fjase meg forstått. Har begynt å bli redd for å spise siden det gjør vondt etterpå :unsure: 

Og jeg bare fjaste :fnise:

Huff, håper du får spist litt :klemmer:

Endret av Rumle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, Mynona skrev:

De første døgnene etter vi kommer frem er litt slitsomme, men det går. Var ikke så ille på vei til, men når vi kom hjem var døgnet veldig snudd. Da stod vi opp kl 4 og sånn :P Og jeg må si jeg var totalt utslitt etter hjemreisen vår. 

Wow! Har du sett! :sjokkert:

Det er mitt mareritt på reise. At noen skal måtte gå gjennom bagasjen min med skitne truser og svette t-skjorter.. Grøss! 

:daane: :fnise:

21 timer siden, Frøkensina skrev:

Skjedde med meg for et og halvt år siden, da jeg ble sendt europa rundt på ett døgn på vei hjem fra Roma og knapt klarte å tenke lenger, DA skulle jeg bli stoppet i sikkerhetssjekken. Det verste var egentlig ikke skittentøy forsåvidt :ler: 

Nå ble jeg nysgjerrig på hva som var "de verste"....?

 

:popcorn:

:ler:

21 timer siden, Frøkensina skrev:

:fnise: Jeg tenkte på meg selv forsåvidt!

På tide å lage meg noe mat i dag tror jeg, jeg blir jo ute av stand til å fjase meg forstått. Har begynt å bli redd for å spise siden det gjør vondt etterpå :unsure: 

Hvordan går det? Vondt i dag også? :hug:

---------------------------

I dag våknet jeg klokka halv fem! Kokte meg kaffe og to egg, var så sulten og kjølskapet var tomt. Eh - bortsett fra egg og noen gamle innskrumpa gulrøtter. :lol:

Man blir helt kokkeliko av denne tidsforskjellen de første dagene hjemme. Jeg klager ikke altså, det er jo en del av prisen å betale for å reise til andre siden av jordkloden. Er veldig takknemlig for å slippe å gå på jobb. Det er jo rene luksusen egentlig. :danser:

Håper dere har det bra i dag. 

Apropos tenkehatt, så tror jeg at jeg trenger det motsatte; altså en hatt som får meg til å tenke litt mindre. :Knegg: 

image.png.d5291143475efdad689cad7394c32ffa.png

Kanskje et kålblad og et par lekre solbriller hadde gjort susen? :strix:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aldrisur skrev:

:daane: :fnise:

Nå ble jeg nysgjerrig på hva som var "de verste"....?

 

:popcorn:

:ler:

Hvordan går det? Vondt i dag også? :hug:

---------------------------

I dag våknet jeg klokka halv fem! Kokte meg kaffe og to egg, var så sulten og kjølskapet var tomt. Eh - bortsett fra egg og noen gamle innskrumpa gulrøtter. :lol:

Man blir helt kokkeliko av denne tidsforskjellen de første dagene hjemme. Jeg klager ikke altså, det er jo en del av prisen å betale for å reise til andre siden av jordkloden. Er veldig takknemlig for å slippe å gå på jobb. Det er jo rene luksusen egentlig. :danser:

Håper dere har det bra i dag. 

Apropos tenkehatt, så tror jeg at jeg trenger det motsatte; altså en hatt som får meg til å tenke litt mindre. :Knegg: 

image.png.d5291143475efdad689cad7394c32ffa.png

Kanskje et kålblad og et par lekre solbriller hadde gjort susen? :strix:

Når du sier det så tror jeg jaggu jeg heller trenger et kålblad jeg og! 

Antigrublehatt :jepp:

Håper du har fått fylt opp kjøleskapet med mye godsaker nå! :)

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rumle skrev:

Når du sier det så tror jeg jaggu jeg heller trenger et kålblad jeg og! 

Antigrublehatt :jepp:

Håper du har fått fylt opp kjøleskapet med mye godsaker nå! :)

 

Ha-ha, du kan få et blad av meg, jeg har et helt nyinnkjøpt kålhue. :hoho:Og jeg har fått fylt opp kjøleskapet med ny gulost, tomater og grønnsaker, melk, pålegg og frukt . Gleder meg til i moren tidlig klokka halv fem! :fnise:

Hvordan går det Rumle. Har du fått orden på e-boka? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...