Gå til innhold

Juballongen


Aldrisur

Anbefalte innlegg

Stikker bare innom med middagsinvitasjon til ballongfarerne! 

chicken-vegetable-soup.jpg

Kylling-, og grønnsakssuppe i casa de Monstrum, velbekomme! :spise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 28.1.2019 den 16.30, Rumle skrev:

Hva skjer? :unsure: Håper du har det bedre i dag :klem:

 

 

Sliter for tiden, da kan kg forverre det dessverre. Det er ikke lett å vite når det er noen gode venner å leke med eller ha noen fin kontakt med her eller ikke, det føles tungt og mer ensomt å kikke etter det (noe jeg gjør når jeg er tilbake). Ofte virker kg som et tomt skall i forhold til før, men plutselig er det fint igjen en liten stund.

Har sovet 3,5 timer så vet jeg blir verre senere i dag, men fikk endelig tak i en legetime i morgen og det er i aller siste liten for legemelding til universitetet. Har prøvd siden før jul :rolleyes: Gruer meg skikkelig til både timen (har fått legeskrekk og jeg får ikke lov å ta opp andre behov enn meldingen selv om jeg synes det haster) og til å dra på universitetet. Håper bare jeg får det til selv om angsten blir svimlende sterk. 

:hug:  :kaffekopp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøkensina skrev:

Sliter for tiden, da kan kg forverre det dessverre. Det er ikke lett å vite når det er noen gode venner å leke med eller ha noen fin kontakt med her eller ikke, det føles tungt og mer ensomt å kikke etter det (noe jeg gjør når jeg er tilbake). Ofte virker kg som et tomt skall i forhold til før, men plutselig er det fint igjen en liten stund.

Har sovet 3,5 timer så vet jeg blir verre senere i dag, men fikk endelig tak i en legetime i morgen og det er i aller siste liten for legemelding til universitetet. Har prøvd siden før jul :rolleyes: Gruer meg skikkelig til både timen (har fått legeskrekk og jeg får ikke lov å ta opp andre behov enn meldingen selv om jeg synes det haster) og til å dra på universitetet. Håper bare jeg får det til selv om angsten blir svimlende sterk. 

:hug:  :kaffekopp: 

Tror jeg forstår hva du mener, det er litt sånn enten eller her inne. Men, det er nok bare sånn det blir med et forum.

Håper du kommer deg til legen i morgen og at timen går bra :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Frøkensina skrev:

Sliter for tiden, da kan kg forverre det dessverre. Det er ikke lett å vite når det er noen gode venner å leke med eller ha noen fin kontakt med her eller ikke, det føles tungt og mer ensomt å kikke etter det (noe jeg gjør når jeg er tilbake). Ofte virker kg som et tomt skall i forhold til før, men plutselig er det fint igjen en liten stund.

Har sovet 3,5 timer så vet jeg blir verre senere i dag, men fikk endelig tak i en legetime i morgen og det er i aller siste liten for legemelding til universitetet. Har prøvd siden før jul :rolleyes: Gruer meg skikkelig til både timen (har fått legeskrekk og jeg får ikke lov å ta opp andre behov enn meldingen selv om jeg synes det haster) og til å dra på universitetet. Håper bare jeg får det til selv om angsten blir svimlende sterk. 

:hug:  :kaffekopp: 

:klem: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Rumle skrev:

Åhnei :(

:klemmer:

 

:klemmer: Ny, ung, veldig nedlatende og rett og slett dum legeberte. Så kom meg ikke videre etterpå siden det er litt vanskelig når man svimmelt svømmer i tårer. Fikk ikke til å betale en gang siden de har fått en touchscreensak rett ved siden av der folk sitter.

Aner ikke om den meldingen hun skrev holder heller, for oppi all klagingen hennes over meg så sa hun flere ganger at hun ikke vet hva det skal stå i en sånn melding. Jeg skal levere den i morgen.

Endret av Frøkensina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Frøkensina skrev:

:klemmer: Ny, ung, veldig nedlatende og rett og slett dum legeberte. Så kom meg ikke videre etterpå siden det er litt vanskelig når man svimmelt svømmer i tårer. Fikk ikke til å betale en gang siden de har fått en touchscreensak rett ved siden av der folk sitter.

Aner ikke om den meldingen hun skrev holder heller, for oppi all klagingen hennes over meg så sa hun flere ganger at hun ikke vet hva det skal stå i en sånn melding. Jeg skal levere den i morgen.

:(

:klemmer:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøkensina skrev:

:klemmer: Ny, ung, veldig nedlatende og rett og slett dum legeberte. Så kom meg ikke videre etterpå siden det er litt vanskelig når man svimmelt svømmer i tårer. Fikk ikke til å betale en gang siden de har fått en touchscreensak rett ved siden av der folk sitter.

Aner ikke om den meldingen hun skrev holder heller, for oppi all klagingen hennes over meg så sa hun flere ganger at hun ikke vet hva det skal stå i en sånn melding. Jeg skal levere den i morgen.

:nei: Ikke greit.

:klem::klem: :klem: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FruN skrev:

:nei: Ikke greit.

:klem::klem: :klem: 

FruN! :klemmer: Nei, jeg har plagsomme tanker om det der nå. Får være måte på dustelege selv om de er stresset i fastlegeordningen, unnskylder ikke noe av det hun gjorde i dag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer tilbake til kjøkkenhagen din senere, hadde jo vært perfekt :ninuskapus: Rabarbra som ikke trenger noe bed er en fin start.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Frøkensina skrev:

:klemmer: Ny, ung, veldig nedlatende og rett og slett dum legeberte. Så kom meg ikke videre etterpå siden det er litt vanskelig når man svimmelt svømmer i tårer. Fikk ikke til å betale en gang siden de har fått en touchscreensak rett ved siden av der folk sitter.

Aner ikke om den meldingen hun skrev holder heller, for oppi all klagingen hennes over meg så sa hun flere ganger at hun ikke vet hva det skal stå i en sånn melding. Jeg skal levere den i morgen.

Kjenner jeg satt litt ekstra pris på egen fastlege nå. Dette var jo ikke greit. 

:klem:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Frøkensina skrev:

FruN! :klemmer: Nei, jeg har plagsomme tanker om det der nå. Får være måte på dustelege selv om de er stresset i fastlegeordningen, unnskylder ikke noe av det hun gjorde i dag. 

Hvis du orker, kan du jo ringe legekontoret morra og fortelle om opplevelsen, men skjønner om du ikke orker det :hjerte: Du kan ihvertfald ved en senere anledning si du ikke ønsker å snakke med ho. Har måttet gjøre det selv en gang tidligere, dustelege som delte kontor (og pasientlister tydeligvis) med fastlegen min. Hadde pusteproblemer ho mente bare var psykisk begrunnet. Og joda, i ettertid fant jeg ut at det var en del av det. Den andre delen var astma, jeg hadde bare ikke den diagnosen enda heller. Men det gidder man da ikke sjekke. 

Endelig godt det ikke var ho jeg kom inn til da jeg hadde blindtarmbetennelse - da hadde jeg nok blitt sendt hjem/på jobb, og endt opp med sprukken blindtarm...

2 minutter siden, Frøkensina skrev:

Kommer tilbake til kjøkkenhagen din senere, hadde jo vært perfekt :ninuskapus: Rabarbra som ikke trenger noe bed er en fin start.

 

Rabarbra er en grei plante på mange måter! Der kjøkkenhagen er/skal være, er jorda ganske fuktig og, så trenger nesten bare passe på at ingen spiser den opp :ler: Gleder meg til å komme igang, vet som sagt bare ikke når :ler: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar frøkna mi kastet opp i senga i kveld :( Håper det holder med den gangen (+ det lille som kom opp nesten som gulp i ettermiddag). Ho kaster veldig sjelden opp mer enn et par ganger når det kommer. Følte det lit bortkastet med sengeskift og bading tidligere i kveld, men det får nå bare være. Har vaskemaskin :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Kjenner jeg satt litt ekstra pris på egen fastlege nå. Dette var jo ikke greit. 

:klem:

Takk skal du ha :klem: Fint du har en god en! 

 

12 minutter siden, FruN skrev:

Hvis du orker, kan du jo ringe legekontoret morra og fortelle om opplevelsen, men skjønner om du ikke orker det :hjerte: Du kan ihvertfald ved en senere anledning si du ikke ønsker å snakke med ho. Har måttet gjøre det selv en gang tidligere, dustelege som delte kontor (og pasientlister tydeligvis) med fastlegen min. Hadde pusteproblemer ho mente bare var psykisk begrunnet. Og joda, i ettertid fant jeg ut at det var en del av det. Den andre delen var astma, jeg hadde bare ikke den diagnosen enda heller. Men det gidder man da ikke sjekke. 

Endelig godt det ikke var ho jeg kom inn til da jeg hadde blindtarmbetennelse - da hadde jeg nok blitt sendt hjem/på jobb, og endt opp med sprukken blindtarm...

Rabarbra er en grei plante på mange måter! Der kjøkkenhagen er/skal være, er jorda ganske fuktig og, så trenger nesten bare passe på at ingen spiser den opp :ler: Gleder meg til å komme igang, vet som sagt bare ikke når :ler: 

Må konsentrere meg (ikke så lett siden jeg ble litt verre) om å få til universitetsregistreringen og levere inn meldingen for fristen er ut dagen i morgen, kontoret stenger kl. 15. Men har både lyst til å si fra, og vet ikke hvordan jeg skal få det til og bli tatt på alvor. Enda godt du ble kvitt den legen, de kan jo være direkte livsfarlige! Jeg har ikke blitt tatt på alvor angående allergi av tidligere leger, sikkert pga det psykiske.  

Hageplassen har du jo, så det haster jo ikke :blomst: 

9 minutter siden, FruN skrev:

Stakkar frøkna mi kastet opp i senga i kveld :( Håper det holder med den gangen (+ det lille som kom opp nesten som gulp i ettermiddag). Ho kaster veldig sjelden opp mer enn et par ganger når det kommer. Følte det lit bortkastet med sengeskift og bading tidligere i kveld, men det får nå bare være. Har vaskemaskin :ler: 

Får håpe det, stakkars liten :lillesky:

Endret av Frøkensina
Masse skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, FruN skrev:

Stakkar frøkna mi kastet opp i senga i kveld :( Håper det holder med den gangen (+ det lille som kom opp nesten som gulp i ettermiddag). Ho kaster veldig sjelden opp mer enn et par ganger når det kommer. Følte det lit bortkastet med sengeskift og bading tidligere i kveld, men det får nå bare være. Har vaskemaskin :ler: 

Kan visst trenge en :klem:du også.

Strengt tatt er det vel frøkna som trenger trøst, men det kan du vel overbringe. Jeg holder meg langt unna folk som kaster opp om jeg kan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I’ll be around tenker jeg. :klemmer: Får se om jeg får til en mellomting jeg også... eller noen flere frustrerte innlegg av og til mens jeg snakker med meg selv (ganske sannsynlig).

 

b3a685b61f12a7e01de0be7088d71a4f.gif

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...