Gå til innhold

Juballongen


Aldrisur

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Mynona skrev:

Ja :ler: også ser alle stedsnavnene omtrent like ut... ikke egentlig da. Men det var noe med shi... også dukker det opp et annet sted med shi.. også lurer man på om det var dit vi skulle...? 

Også doer med spyling av underetasjen. Trodde det var bare middelklasse og opp kanskje som hadde det. Fancy liksom. Men alle offentlige doer er sånn og. Også har de «privacy» knapp med musikk eller vannlyder så ikke andre skal høre deg :skratte:  vi har på rommet og... skal ikke kjøpe det hjemme! 

Haha! Så veldig japansk :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herlig My! :mynona: Kjempegøy å få reiserapport i farta! Må bli et veldig kakafoni på offentlige toaletter med mange doer? :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ante jeg ikke at fantes en gang: kvinnelige samuraier! :ninuskapus: Bare noen få, men likevel!

6532cd79dffdbe1146838d19c5c46ca3.jpg

c4ad1a6bc08a4178d3f4487e0139a14e.jpg

 

Rettelse: Flere enn jeg trodde faktisk ifølge et kort googlesøk. De har en lang historie, spennende.

Endret av Frøkensina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mynona skrev:

Med URL mente jeg. Ikke laste opp vedlegg. 

Bare bra! På ferie og koser oss. Snart tilbake til hverdagen da! Men kan vel ikke klage på 4 uker juleferie! 

Trodde den funksjonen lastet opp bilde og deretter deretter satte det inn i innlegg, men jeg tar visst feil.

:daane: juleferie i 4 uker! kan jeg bare drømme om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, FruN skrev:

:ler: 

En kaklende hilsen til Aldri som jeg trodde var innom en snartur :ler: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Frøkensina skrev:

Dette ante jeg ikke at fantes en gang: kvinnelige samuraier! :ninuskapus: Bare noen få, men likevel!

6532cd79dffdbe1146838d19c5c46ca3.jpg

c4ad1a6bc08a4178d3f4487e0139a14e.jpg

 

Rettelse: Flere enn jeg trodde faktisk ifølge et kort googlesøk. De har en lang historie, spennende.

De var flotte!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Rumle skrev:

De var flotte!

Ja ikke sant, og sikkert ikke til å spøke med! :trampe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rumle skrev:

Hun ene har et fuglehus på hodet? 🤔

Fin blåmeisbolig det der! :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Rumle skrev:

Mhm! :laugh:

Har du hatt fuglekasser? Har tenkt at det kunne vært koselig, men vet at det kan involvere mindre hyggelig ting som døde fugleunger og sånt også. Har veldig lyst til å sette opp en flaggermuskasse forsåvidt, de trenger hjelp til steder å fostre opp ungene på sommeren og det har blitt så få på hytta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Har du hatt fuglekasser? Har tenkt at det kunne vært koselig, men vet at det kan involvere mindre hyggelig ting som døde fugleunger og sånt også. Har veldig lyst til å sette opp en flaggermuskasse forsåvidt, de trenger hjelp til steder å fostre opp ungene på sommeren og det har blitt så få på hytta.

Nei, har ikke det, men har så mange naturlige krinkler og kroker på huset at de finner alltid et sted å lage reir :jepp: Favoritten har alltid vært bak den svære clematisen. Og noen trives i vedstabelen i kjellerinngangen. Og atter noen trives i en lufteluke :unsure:

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rumle skrev:

Nei, har ikke det, men har så mange naturlige krinkler og kroker på huset at de finner alltid et sted å lage reir :jepp: Favoritten har alltid vært bak den svære clematisen. Og noen trives i vedstabelen i kjellerinngangen. Og atter noen trives i en lufteluke :unsure:

 

 

Oj du er jo helt omringet :blink:  :ninuskapus: Håper du ikke trenger å lufte så mye :ler: 

I sommer så jeg for første gang et fint rede i en av furuene på hytta. Skikkelig fint! Det har vært fuglekasser før min tid der. 

Har masse fugler på besøk på balkongen for tiden i allefall, inkludert spurvehauken..

 

PS du mener fugler og ikke flaggermus? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Oj du er jo helt omringet :blink:  :ninuskapus: Håper du ikke trenger å lufte så mye :ler: 

I sommer så jeg for første gang et fint rede i en av furuene på hytta. Skikkelig fint! Det har vært fuglekasser før min tid der. 

Har masse fugler på besøk på balkongen for tiden i allefall, inkludert spurvehauken..

 

PS du mener fugler og ikke flaggermus? 

Ja, mente fugler, men det er masse flaggermus her, men jeg aner ikke hvor de bor :ler:

Spurvehauken på terrassen?! :daane:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den har kommet noen ganger og satt seg på rekkverket, både flott og fascinerende og litt skummel. De andre fuglene rekker å fordufte, men i fjor en gang så var det en meis som kom mens den satt der og det ble en kjapp jakt rundt klematisen min! Meisen kom seg unna.  På hytta var det også en spurvehauk i år som jaget rundt en stor einerbusk, men det eneste jeg ble litt opprørt av var når en stor kjøttmeis jaget en humledronning rett foran meg og tok den :grine: 

Endret av Frøkensina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Frøkensina skrev:

Ja den har kommet noen ganger og satt seg på rekkverket, både flott og fascinerende og litt skummel. De andre fuglene rekker å fordufte, men i fjor en gang så var det en meis som kom mens den satt der og det ble en kjapp jakt rundt klematisen min! Meisen kom seg unna.  På hytta var det også en spurvehauk i år som jaget rundt en stor einerbusk, men det eneste jeg ble litt opprørt av var når en stor kjøttmeis jaget en humledronning rett foran meg og tok den :grine: 

Herlighet, jeg hadde besvimt om jeg hadde fått en sånn på besøk! Hvor stor er den?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

Herlighet, jeg hadde besvimt om jeg hadde fått en sånn på besøk! Hvor stor er den?

Den største (som jaget meisen rundt klematisen) var en hunn, ca 30 cm eller litt mer? Den i høst/vinter ser ut som en ung hann og er mindre og mer oransjespraglete. Utrolig intense øyne på de! Jeg lover jeg blir mye mer skremt av rådyrene :ler: 

Også har jeg hatt stilitser for første gang i høst! De er kjempefine. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...