Gå til innhold

Juballongen


Aldrisur

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke en eneste is denne helga, men jeg kjøper nok ei lita bøtte til onsdag tenker jeg. :jepp: 
Jeg har kost meg med en gammel favorittfilm i kveld: "Julie & Julia"...en så koselig film med en Meryl Steep i storslag og så er det dette med alle de deilige bildene av vellaget mat på gammelmåten; ikke noe hurtiggreier der i gården nei.
Noen som har sett den? Jeg måtte sjekke og fant den virkelige Julia på nett. Meryl har tatt henne på kornet. :fnise: 
Ei herlig dame var hun under her. Døde i 2004 - 92 år gammel. Et langt og innholdsrikt liv, med velsmakende mat hver dag. 

 Jatakk. :spise:  Uansett hva hun hadde bydd meg. 

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte filmen Julia og Julia godt, Hoppis

Endret av Severus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser svele! Første søtsak på lenge! Men tar man ferge på Møre er det jo obligatorisk...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winza
1 minutt siden, Fantastica skrev:

Jeg spiser svele! Første søtsak på lenge! Men tar man ferge på Møre er det jo obligatorisk...

På reise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Severus skrev:

Likte filmen Julia og Julia godt, Hoppis

Bra! Kjempetrivelig syns jeg den er. Koselig kjøkken å lage mat på hos hun opprinnelige kokkedamen.

1 time siden, Sola de skrev:

Jeg har spist to is 

Det unner jeg deg. :) 

1 time siden, Fantastica skrev:

Jeg spiser svele! Første søtsak på lenge! Men tar man ferge på Møre er det jo obligatorisk...

Svele er bare vidunderlig! Må lages skikkelig som de gjør det i traktene der. :spise: 

Hvor er Aldri i dag da? :klo:  Strandtur og masse bading hele tiden for tiden kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Winza skrev:

Bacalao?

Nei. Bare sånn Fersk og Ferdig beger med kremet fiskesuppe. 

Jeg som uvitende østlending har trodd at bacalao er tomatisert gryte med fisk. Men da jeg var i Ålesund for et par år siden skjønte jeg at bacalao er mange varianter. Spiste på en bacalao restaurant. Og der fikk jeg jo et helt stykke fisk med tilbehør. Var veldig godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
5 minutter siden, Mynona skrev:

Nei. Bare sånn Fersk og Ferdig beger med kremet fiskesuppe. 

Jeg som uvitende østlending har trodd at bacalao er tomatisert gryte med fisk. Men da jeg var i Ålesund for et par år siden skjønte jeg at bacalao er mange varianter. Spiste på en bacalao restaurant. Og der fikk jeg jo et helt stykke fisk med tilbehør. Var veldig godt! 

Jeg bor i Ålesund faktisk :)

Jeg liker ikke noen form for sjømat men likte fiskepinner og stekt fisk når jeg var liten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bacalao er faktisk den eneste fiskeretten jeg liker :Nikke: Kanskje du skal prøve den, Winza? :jepp:

 

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacalao og fiskesuppe er nydelig. Sistnevnte må være kremet, ellers mister jeg interessen.
Stekt og lettrukket fisk er vidunderlig godt, så hvorfor har jeg det så sjeldent da?  :ninja: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella Rose

Har vært på en liten reise i Telemark, fantastisk flott fylke og Notodden var veldig koselig, var også innom Seljord så ikke ormen :P, var også innom flere andre steder. Planen var å ta en fjelltur, men det ble ikke noe av, alt for varmt å gå i fjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Stella Rose skrev:

Har vært på en liten reise i Telemark, fantastisk flott fylke og Notodden var veldig koselig, var også innom Seljord så ikke ormen :P, var også innom flere andre steder. Planen var å ta en fjelltur, men det ble ikke noe av, alt for varmt å gå i fjellet.

Så koselig :) Ca. 30 år siden jeg var der sist! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella Rose
3 minutter siden, Rumle skrev:

Så koselig :) Ca. 30 år siden jeg var der sist! 

 

Var i Telemark for første gang, jeg. :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...