Gå til innhold

Okselever - tilbredningstips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen forslag til hvordan jeg kan lage en god gryte? Gjerne med bacon, og uten ferdigsaus fra toro :)

Anonymous poster hash: 199c0...0ee
Skrevet

Tynne tynne skiver som du panerer mel mel, salt, pepper . Steker disse raskt i smør. Inni en ovnsform med stekt bacon på toppen, hell over fløte og putt i ovnen . Serveres med potetmos og tytttebærsyltetøy.

Anonymous poster hash: ebde0...a4f

Skrevet

Levergryte. Skjær leveren i terninger. Ha mel, salt og pepper i en pose og ha leverbitene i posen og rist godt. Brun leveren raskt i stekepanna og ha den så over i en gryte. Kok ut panna med vann mellom stekingene og hell i grya. fres løk og sjampignon og ha dette også i gryta. Ha i matfløte og evt vann til det så vidt dekker. La det småputre i 6-8 minutter (ta ut en bit og skjær gjennom for å se om den er gjennomkokt). Pass på å ikke koke for lenge for da blir det tørt. Server med poteter (evt mos) og tyttebærsyltetøy. Supergodt!

Anonymous poster hash: ea080...e5b
Skrevet

Pepper, smør og fløte og løk, med spagetti eller søte gulløyer, tyttebær. Vet ikke hvordan man kan lage det, hvis noen ikke liker kan man ikke kamuflere det. Pepper og smør kanskje. Og passe på å steke lever i små biter, ta vekk alt som er slimete. Det er faktisk godt, når man spiser kjøtt bør man ikke ha motstand til lever, det smaker litt tørt, men det kan bli et ok måltid og ikke verst, spagetti er en vinner når jeg skal spise det. Har ikke spist det på over tretti år, men en god ide. Billig er det og, ikke noe å fortelle om hvis man inviterer på bryllup, men ellers egnet best til å sjarmere en ny kjæreste med.

Anonymous poster hash: 169c9...f61
Skrevet

Pepper, smør og fløte og løk, med spagetti eller søte gulløyer, tyttebær. Vet ikke hvordan man kan lage det, hvis noen ikke liker kan man ikke kamuflere det. Pepper og smør kanskje. Og passe på å steke lever i små biter, ta vekk alt som er slimete. Det er faktisk godt, når man spiser kjøtt bør man ikke ha motstand til lever, det smaker litt tørt, men det kan bli et ok måltid og ikke verst, spagetti er en vinner når jeg skal spise det. Har ikke spist det på over tretti år, men en god ide. Billig er det og, ikke noe å fortelle om hvis man inviterer på bryllup, men ellers egnet best til å sjarmere en ny kjæreste med.

Anonymous poster hash: 169c9...f61

Jeg har ikke gitt uttrykk for at jeg ikke liker lever? Jeg synes det er kjempegodt, var bare usikker på hvordan jeg skulle bruke den uten å bruke ferdiggreier fra toro, siden det er det jeg har vokst opp med.

- TS

Anonymous poster hash: 199c0...0ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...