Gå til innhold

Hunden min døde idag, vet ikke hvordan jeg skal takle det


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har det vanskelig generelt. Har gått igjennom mye det siste året, slitt med ekstremt mye angst, følt på mye sinne og tristhet.. nå er verdens vakreste jente død, og jeg vet ikke hvordan jeg skal takle det, eller komme meg igjennom det, gjør så alt for vondt, og jeg er så sint og forbanna og jeg vet bare ikke hvordan. hjelp meg :(

Anonymous poster hash: 6c70c...15d

Å, nei.

Kondolerer så mye.

Hvordan takle det: Lag en minnestund for hunden med bilde av han. Tenn lys og ha noen blomster og tenk ut noe pent om den som du kan skrive ned. Kanskje med et dikt.

La deg selv få lov å gråte og sørge.

Prøv å tenke på gode ting som kan komme av at hunden døde. Feks at den ikke h ar det vondt eller sånne ting.

Hvis du ikke finner noen sånne ting så la deg selv grine og være trist. Bli sint på skjebnen som er så slem.

Alle ting som er vanlige i en sorgprosess. Og ta deg tid til å gå litt sakter egjennom hverdagen, fordi du sørger over en venn som er borte.

Lag album med bilder av hunden din og åpn opp ei flaske med noe sterkt og drikk det mens du ser på bilder. Inviter noen som vil være sammen med deg og se på dem og snakke om hunden, drikke og gråte litt.

Snakk om fine stunder med hunden sammen.

Finn noen som er forståelsesfull og kjente hunden til å være sammen med.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gruer meg til min katt blir gammel og dør.. Aner ikke hvordan jeg skal takle det, når min katt stryker med så er jeg sikker på at jeg gjør det også. Vil rett og slett ikke oppleve det for jeg er så glad i den. Føler med deg <3



Anonymous poster hash: 56a47...245
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for frekk kommentar. I dette forumet respekterer vi hverandres følelser ekstra godt, og tar hensyn.

Rainbow81, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tillat deg å være sint og forbanna. Men la deg selv også sørge.

Jeg stryker over din gylne pels,

men halen din slår ikke mer.

Øynene dine er lukket igjen

over øyne som ikke ser.

Ditt gylne hjerte har sluttet å slå-

aldri mer løpe, hoppe, gå.

Alt er slutt..., det er over nå.

Jeg legger hodet mitt ned mot ditt,

og tårene drypper som blod.

Aldri mer skal det bli som før-

aldri mer "oss to".

Som isende kulde inni meg

kjenner jeg noe dør med deg.

Jeg må reise meg, sier de,-jeg går mot en dør.

Der ute går livet videre som før.

Jeg snur meg - du ligger så livløs og stille.

Du kan ikke komme, selvom du ville.

Skriket vil ut, men jeg lukker min munn.

Hvem var det som sa "Bare en hund"..

Anonymous poster hash: 31cbc...9fc

:grine: :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda sofie

Å miste et kjæledyr veldig tøft. :( De blir jo akkurat som ungen din,

Hunden min døde for snart 4 år siden og savner han utrolig mye, så skjønner akkurat hvordan du har det.

Som har blitt sagt her, så er det en god ide å dele sorgen med noen andre :) Ikke bra å sørge hele alene og ikke snakke med noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lolita8

Jeg føler med deg, måtte nettopp si adjø til et av mine elskede hjerter selv :klem: Det er tungt, men det blir bedre. Minnene lever i beste velgående :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så trist ts, kondolerer. :( Føler med deg.

Har selv mistet både katter og hunder, og det er like jævlig hver eneste gang. Det er desverre prisen man må betale for å oppleve de mange, flotte årene man får med dyrene sine.

Det å bli forbannet, sint, lei seg å føle seg fullstendig tom er en del av sorgprosessen. :( Men det skal man også tillate seg, man har tross alt mistet et kjært familiemedlem.

Ønsker deg masse lykke til videre ts, tenk på de gode minnene. Heldigvis blir tapet lettere å bære etterhvert, man glemmer aldri, men den bunnløse sorgen går heldigvis etterhvert over i tanker om de gode stundene man hadde. Det tar tid, men man må bare ta en dag av gangen.

Stor klem til deg. :klemmer:

Endret av Namine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillat deg å være sint og forbanna. Men la deg selv også sørge.

Jeg stryker over din gylne pels,

men halen din slår ikke mer.

Øynene dine er lukket igjen

over øyne som ikke ser.

Ditt gylne hjerte har sluttet å slå-

aldri mer løpe, hoppe, gå.

Alt er slutt..., det er over nå.

Jeg legger hodet mitt ned mot ditt,

og tårene drypper som blod.

Aldri mer skal det bli som før-

aldri mer "oss to".

Som isende kulde inni meg

kjenner jeg noe dør med deg.

Jeg må reise meg, sier de,-jeg går mot en dør.

Der ute går livet videre som før.

Jeg snur meg - du ligger så livløs og stille.

Du kan ikke komme, selvom du ville.

Skriket vil ut, men jeg lukker min munn.

Hvem var det som sa "Bare en hund"..

Anonymous poster hash: 31cbc...9fc

Jeg begynner å gråte hver eneste gang jeg leser dette diktet. Det er så fantastisk fint.

Stor klem til deg trådstarter, å miste dyr - spesielt de pelskledde firbeinte, er helt ufattelig vondt. Håper du greier å takle sorgen etterhvert. Husk at å dele sorgen med andre kan hjelpe - spesielt om du deler sorgen med en annen som har mistet et kjæledyr. :blomst: Vanskelig for de som ikke føler samme gleden og kjærligheten for dyr å forstå slikt, merkelig nok og dessverre.

Endret av BLekk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...