Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Jeg hadde myye vonde kynnere med nedpress i flere uker (men ikke så tidlig som uke 22 da..), selv om det blir sagt at kynnere ikke skal være vonde, så jeg vet ikke. Det hjalp litt om jeg tok en varm dusj og la meg en stund, men kunne jo ikke gjøre det hele dagen heller. Men blir du bekymret så ring den som følger deg opp i svangerskapet, evt føden :)

Bra at mannen ikke er langsur, han forstår nok at det er mye hormoner i omløp, dere har jo vært gjennom dette før. Men det er klart det er ikke noe særlig når det står på, verken for den ene eller den andre :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest roseduft

Kynnere skal ikke gjøre direkte vondt nei, ettersom jeg har forstått riktig.

Du kan evnt ringe til sykehuset dersom du blir bekymret?

Minner det deg om rier?

Husker jeg hadde noen vooooonde kynnere, måtte liksom puste meg igjennom dem. Men nå i etterkant, så tror jeg "bare" det var luft i magen/tregt system som forårsaket smertene der nede.. :ler: det var hvertfall ekstremt vondt :(

Håper du føler deg bedre :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favole og Roseduft: :klem: De minnet ikke om rier nei - de kjenner jeg i ryggen - bare magen som strammet seg veldig. Kunne minne litt om menssmerter. Lurte en stund på om det var luftsmerter og, men tror ikke det..

Har vært på middag hos mamma og pappa i ettermiddag, og jeg var så sliten at jeg sovna på sofaen der oppe etter å ha spist. Er veldig trøtt i svangerskapet, og nå har jeg fått tilbake kvalmen også. Føler meg som et totalvrak! Og nå har magen blitt så stor også, den er i veien og det kommer jo bare til å bli verre framover - synes tida går ufattelig sakte!

I morgen er det karneval på skolen, og snuppa skal være Clawdeen Wolf fra Monster High (med parykk og alt) og eldstemann skal være robot med egenprodusert malt pappeske-hjelm. :)

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også magen kom tidlig i veien denne gangen... Husker at jeg tenkte "hvordan skal dette gå?!" Men så går det jo på et vis. Sender deg :kose: og :klem: så lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut å få middag servert, og en sofa å sovne på etterpå. Meeen den trøttheten er jo ikke noe særlig akkurat :\

Stas med karneval, og egenprodusert hjelm da! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Huff, håper du får til å hvile deg innimellom så godt du kan og klarer hente inn litt energi på den måten.

Ikke noe kjekt å være kvalm og sliten, hadde selv noen uker med det for en mnd tid siden. Slitsomt både psykisk og fysisk det..

Vet du om du har lav blodprosent kanskje?

For meg hjalp det med jerntilskudd nemmelig :)

Håper du får en fin start på helgen hvertfall :kose:

Noen planer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God Valentindag, alle sammen! :hjerte:

Har akkurat sendt avgårde en robot-gutt og Clawdeen Wolf til karneval på skolen. De var supergira! Blir nok gøy :)

Jeg sov til kl. 6 i dag, men føler meg vrak likevel. Det verker i hele kroppen og jeg er småkvalm. Blir nok en lur til nå..

Roseduft: Vi tenkte oss på kino i morgen for å se Lego-filmen! Den skal være veldig bra. Ellers ikke så mange planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et 'God Valentine, kjære' da vi sto opp i morges, og ellers gir vi hverandre kanskje en liten oppmerksomhet, han får et kort og sjokolade av meg i ettermiddag når han kommer hjem, og han har som regel en blomst eller noe konfekt til meg :)

Ellers gjør vi ikke så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Favole: Takk, det samme til deg! :)

Nå er jeg sliiiiten! Fikk gjort en del i dag, etter en liten ekstra hvil på morgenen. Rydda, vaska tøy, vaska gulv, lagd et kort og henta to fornøyde barn på SFO. Så dro vi til optikeren for å få nye brilleglass til snuppa. Mens de ble skiftet ut, spiste vi ganske enkelt tacobuffet på kafé - lettvint og godt! På vei hjem kjøpte vi litt snop til Valentine's og nå er jeg fullstendig stappa både av taco og godis.

Mannen fikk hjemmelaget kort og Baileys sjokolader da han kom hjem, og jeg fikk kort og mørk sjokolade med bringebær av ham :hjerte:

Nå er han i gang med å tine av fryseren og jeg sitter og slapper av i sofaen. Har dagens tredje klesvask i gang, og barna er i stua nede og spiller Skylanders. De skal sove på samme rom etterpå (de vil gjerne gjøre det hver natt, men vi begrenser det til helgene fordi de sovner en del senere enn vanlig).

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt mere babyklær jeg kjøpte her om dagen:

rtkc9j.jpg

Hust & Claire bodyer på salg

vy5npx.jpg

Joha bukse på salg

104rat1.jpg

Pippi bodyer på salg

ngbmyu.jpg

Sett med body, shorts og lue fra H&M

mvm9tj.jpg

Div. fra H&M

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte klær :rodmer:

Håper du får slappet av litt! Det er så herlig å lese om hvor godt overens barna dine går! Får meg til å mimre tilbake til egen barndom, lillebror og jeg var bestisser i perioder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så mye fint tøy! :)

Høres ikke ut som bare, bare å gå gravid med store barn heller. Mye planer og gjøremål! Håper du får en rolig og avslappende kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekola og TuttaV: Takk! Nå tror jeg vi har nok klær, med det vi har fra før og har fått arve :)

Det er mye som skjer med store barn ja, både fritidsaktiviteter (svømming for begge to, kor for snuppa), lekser (og eldstemann har konsentrasjonsvansker), bursdager, vennebesøk, overnattinger osv.

De har et veldig fint søskenforhold, tross småkrangling, og jeg gleder meg så utrolig til de får møte lillebroren sin :hjerte:

I stad sov lillebror, men etter at ungene spilte spilledåsen vår for magen og snakket til den, våknet han og ga masse spark! Begge to kjente det utenpå magen. *lykkesukk* :hjerter_rundt:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at barna deres vil sove på samme rom, og så mye fint tøy du har kjøpt da! Jeg klarte ikke sove på samme rom som søstrene mine etter at jeg fikk eget rom, det var helt utenkelig, så det skjedde bare når jeg måtte :sjenert:

Må være herlig å kjenne babyen sparke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Millimani: Ja, det er herlig, men litt plagsomt tidlig på morgenen! ;)

Våkna og måtte på do kl. 4 i natt, men fikk sove igjen etter en stund. Og da sov jeg GODT :)

Havregrøt til frokost, kaffe i koppen, barna er i dusjen og etterpå skal mannen ta dem med for å se Lego-filmen i 3D. Jeg får migrene av å se 3D-film, så jeg skal stulle litt hjemme imens.

God lørdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 23 uker på vei! :hoppe:

Babyen veier 500 gram og er 28 cm lang (CRL 20 cm)

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 21 uker gammelt. Huden har et klart rød- eller rosaskjær fordi den er så tynn at blodårene viser. Fordi det er så lite fett under huden, er den også ganske rynkete. Lanugohårene og vernix dekker fremdeles kroppen.

Rundt disse tider begynner fosteret å høre, så prat og syng for det! Studier synes å vise at barn kjenner igjen mors stemme etter fødselen, og vil også kunne kjenne igjen far og andre som har pratet eller sunget for det. Er det en spesiell sang eller en liten historie dere har fortalt fosteret flere ganger under svangerskapet, vil barnet sannsynligvis foretrekke og bli beroliget av denne etter fødselen.

Fosterets bevegelser blir stadig bedre koordinert ettersom nye nervetråder sammenbindes i et nettverk. Fingerneglene dekker snart fingertuppene.

Det viktige stoffet surfaktant dannes i lungene. Det er dette som gjør at lungene ikke kollapser når barnet puster ut, men sørger for at noe luft alltid blir igjen. Mangelen på surfaktant er blant de største utfordringene når barn er født for tidlig, men blir barnet født nå, vil det kunne overleve. De yngste barna som har overlevd for tidlig fødsel, var omtrent 23 uker gamle. Det beste er likevel å forbli i livmoren til svangerskapet er fullgått. Ved begynnende for tidlig fødsel, settes en sprøyte med kunstig surfaktant inn til barnet for å modne lungene litt raskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt magebilde 23+0:

28twf1j.jpg

Vekta har gjort et stort hopp, og jeg er nå +6 kg i forhold til startvekt.

Endret av La Traviata
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...