Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Veldig koselig! :) Jeg kjente faktisk liv denne gangen i uke 13! Med førstemann tror jeg det var i uke 16-17 og med snuppa var det i uke 14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har visst morkaka foran, men jeg kjente liv for første gang da jeg var i uke 14. Veldig tidlig for en førstegangsfødende, men jeg antar jeg har vært heldig :jepp:

Og for en mage du har! Kjempestor til å være 22 uker på vei! Men kjempefin også, og så så høy! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leopanter: jeg håper magen tar det litt pent med veksten framover, ellers blir det vanskelig å gå i 4 måneder til! ;)

Jeg sov helt til klokka ringte i dag, for en luksus! Herlighet, så deilig!

Eldstemann var påkledd under dyna da jeg liksom skulle 'vekke' ham i dag, luringen! Lurer på når han egentlig våknet i morges..

Skal til Ski i dag, spise lunsj på kafé, innom biblioteket og BabyShop for å kikke på et par ting, og så Panduro for å kjøpe hobbymaling som eldstemann skal ha til et karnevalsprosjekt.

God onsdag, folkens! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bakepulver og TuttaV: :klem:

Har vært mye på farten i dag, og det kjennes på ryggen og bekkenet! Og da jeg endelig kunne sette meg ned og slappe av litt, haglet kynnerne på og lillebror romsterte noe veldig i magen.

Har fått gjort en del i dag da, bl.a. vært på BabyShop og sjekka opp ang. Newborn set til Tripp Trapp stol (vi har en ganske gammel stol, så var usikker på om det passet, men det ser det ut til at det gjør), kikka på den stelleveska jeg har sett meg ut (men venter med å kjøpe den) og handla litt babyklær på salg. Skal få vist fram etter hvert :)

Så ble det litt gravid-klær til meg selv og en kjole på salg til snuppa, og litt hobby-ting på Panduro.

Nå er snuppa og mannen på svømming, lekser er unnagjort og eldstemann skal male noe greier han skal ha på karneval på fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha tenkt mye fram og tilbake, har vi bestemt oss for å ha hjemmefødsel denne gangen. Føles godt å ha tatt den beslutningen, og har kontaktet en lokal, veldig flink privat jordmor og avtalt med henne.

Forrige fødsel endte med at snuppa kom i bilen, under veldig høyt stress. Er rett og slett livredd for at det skal skje igjen, da vi har nesten 1 time til sykehuset og jeg føder raskt.

Nå kjenner jeg at jeg ser fram til å føde i hjemlige, rolige omgivelser med en erfaren jordmor tilstede, og mannen da :)

Hva barna gjør når det hele setter i gang, får vi komme tilbake til!

Det som gjenstår er å finne ut er hvor i huset det skal skje (jeg vil ikke føde i badekaret), og skaffe div. ting til fødselen. Jeg beholder fødeplassen på sykehuset i tilfelle vi må inn dit likevel. :)

Jordmoren som skal være hjemme hos oss er en kjent dame, som bl.a. har vært med på Jordmødrene 2 på NRK1. Har vært på svangerskapskurs hos henne før, og hilste på henne på sykehuset da eldstemann var kommet til verden.

Føler det som mange kilo er løftet fra skuldrene, og enn så rart det høres ut så gleder jeg meg bare til fødselen nå!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, hjemmefødsel faktisk! Første gang jeg leser dagboka til en som planlegger det her, så det blir spennende! :) Skjønner deg egentlig, når du har såpass lang vei til sykehuset, og med den opplevelsen sist... Hvordan funker det med privat jordmor? Koster det penger da? Mer enn den symbolske summen man får i stønad ved hjemmefødsel... ;)

Newbornsetet passer på stoler produsert etter 2007, er det ikke sånn det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jordmoren skal ha penger for jobben, jeg tror man får igjen litt i etterkant. Vi fikk en slant i støtte etter bilfødselen i hvert fall.

Jeg går til vanlig kommunal jordmor på kontroller, og har noen møter med hun private i god tid før fødsel for å snakke litt og finne ut av div. ting.

Det skal gå med Tripp trapp produsert etter 2003, fikk jeg beskjed om! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så høres hjemmefødsel ut som ca. DET SKUMLESTE I HELE VERDEN. Men så er det vel en grunn til at de anbefaler at det er de som har født før som gjør sånt også, da - ikke oss usikre, uerfarne og dødsengstelige førstegangs! :ler: Også er det vel ganske tydelig et fornuftig valg for din del, blir spennende å følge med på! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at det virker skummelt Bakepulver! Og ville aldri valgt det som førstegangsfødende! Første fødsel tok jo 12 timer og endte med at jeg måtte få drypp, bedøvelse og vakuumforløsning. Men etter 2. fødsel virker hjemmefødsel som en drømmesituasjon i forhold. Bare det å ha en jordmor der, og slippe å ligge i bilen og holde meg fast i svingene mens jeg kjenner pressriene komme - det tror jeg kommer til å gjøre en stor forskjell og at opplevelsen blir mye, mye bedre. Men hjemmefødsel passer ikke for alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes og det høres skummelt ut med hjemmefødsel. Men det høres bedre ut enn stresset sist og...

blir spennende å følge med ,første gang jeg leser sånn om det og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med hjemmefødsel! Gleder meg til å lese mer om det :) Kunne tenkt meg til å føde hjemme neste gang, men mannen er nok neppe like gira.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det høres kjempespennende og flott ut med hjemmefødsel :jepp: Og særlig med dine erfaringer skjønner jeg godt at du er lettet. En stresset fødesituasjon på veien tror jeg absolutt ikke er gunstig. Er nesten litt redd for det selv, men iom at vi bare har 10 minutter til sykehus, så tror jeg det skal gå bra ;)

Var mannen din like ivrig som deg på hjemmefødsel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TuttaV: Han er med på det nå, men i begynnelsen av svangerskapet var han innstilt på sykehusfødsel. Han mente at det ikke kom til å gå like fort denne gangen siden det har gått såpass mange år siden siste fødsel, men han respekterer min redsel og nå tror jeg han er lettet over å slippe en stressende biltur selv. :)

Dårlig start på dagen i dag :( Våkna litt over 5 og da var det dobesøk, kynnere og veldig aktiv baby fram til alle sto opp. Og så kjennes det som kvalmen har kommet tilbake, æsj! Var like ved å brekke meg i stad.

Hadde et hormonelt utbrudd på morgenkvisten som gikk hardt utover mannen er jeg redd... Kjenner nesten ikke meg selv igjen noen ganger. Det er sånne små ting som irriterer, og så bare sier det pang. Blir veldig lei meg etterpå.

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, håper det går bedre nå :kose:

Og når mannen har vært igjennom dette et par ganger før, vet han vel også at det til tider kan være hormonene som snakker, og tar det ikke så innmari personlig...?

Hjemmefødsel, altså. Så spennende!

Jeg er jo absolutt ikke kandidat til noe sånt (selv om jeg er langt fra førstegangs, hehe!), men når du har den erfaringen du har og synes det virker som et fornuftig og trygt valg, så virker det jo veldig flott! Hvis alternativet kan være bilfødsel eller annet stressende opplegg skjønner jeg godt at det virker som et mye bedre valg å ta det hjemme i fred og ro. Skal bli spennende å følge prosessen framover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mazilla og Mafalda: :klem: Takk dere, fikk sove litt i stad og føler meg bedre, men fortsatt litt kvalm. Mannen er heldigvis ikke langsur :)

Hadde veldig mange vonde kynnere i stad, da jeg skulle prøve å sove for å ta igjen for en dårlig natt. Holdt vel på en times tid, før jeg klarte å sovne. Ble litt redd merket jeg. Så var det helt borte da jeg våknet igjen. Man skal vel ikke ha direkte vonde kynnere? Bør jeg gjøre noe hvis det skjer igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...