Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Herlig med mannfolk som er flinke på kjøkkenet :Nikke: Håper du fikk kost deg med maten før det ble for fullt, det er noe av det veldig kjipe med en graviditet, man har lyst på både det ene og det andre - men det er jo IKKE plass. Irriterende :P

Håper kroppen hører etter og lar deg sove :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roseduft og Favole: :klem:

Jeg klarte å spise opp det meste i går - med litt pauser innimellom. Hadde nydelig indrefilet av svin surret i bacon. Nam!

I dag fikk jeg en veldig kjærkommen morsdagsgave fra lillebror i magen. Måtte på do kl. 7, men etter det lot han meg sove til kl. 10! :) Da ble jeg vekket av mine to søte små, som ga meg blomster, kort, sjokolade og kaffe på senga :hjerte:

Etter en liten kosestund i senga sto vi opp, spiste frokost og gjorde oss klare for dagen. Nå er en kamerat av eldstemann her på besøk, og om et par timer skal vi i 1-årsdagen til niesa mi. Snuppa lager 'trøstegave' til storesøsteren hennes som er 3,5 år- en rosa prinsessekrone med masse glitter på. Snille fine jenta mi!

Gratulerer med morsdagen alle dere mammaer eller moms-to-be :)

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

så koselig og fin dagbok! superkjektmed masse lister og bilder...

fiiiine magen da! ikke vond å be når det er 3.mann som ligger inni der ser jeg ;)

er formen fin?

likte det babynestet kjempegodt… har vurdert å handle inn det jeg også, og en slyngevugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasjonsblomst: Takk for at du titter innom! Formen er ok om jeg har sovet greit og bekkenet ikke krangler for mye :)

Slyngevugge, hva er det?

Tilbake fra 1-årsdag hos søsteren min, med 6 barn i alderen 1-9 år flyende rundt med høyt støynivå. Hjelpes, jeg er sliiiiten!

Vi fikk kjempegod mat, bursdagsbarnet var strålende fornøyd med gavebånd mens storesøsteren pakket opp gavene hennes, det ble spist bløtkake med hendene og hele ansiktet, akkurat som det skal være. Søtnosen!

Vi fikk med oss det baby-bilsetet + base vi skal arve fra dem, så vi kan teste det litt i ulike biler. Må ha ny bil, men vet ikke om vi kan ha 5-seter som vi har nå eller må gå for 7-seter. De største bruker jo fortsatt beltestoler og ifølge anbefalingene skal de bruke dem til de er 11 år.

Nå er det snart kvelden her for en gravid og trøtt kropp... :Gjesp:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flott struttemage!! :)

En slyngevugge er et sovested for babyer opp til iallfall7-8 mnd, de henger i en fjær og kan vugge opp og ned (beroligende), og så ligger det ganske omsluttet av stoff (trygt og beroligende)

se link her for eksempel: http://www.sneglehuset.com/product/natures-sway-slyngevuggen-original-extended-45/

Du kan tom ha den med deg rundt som gjesteseng.. Jeg måtte gå endel turer med vogna sist, husker jeg måtte dra på meg allverdens av tøy med en skrikende unge.. gjerne 3 ganger daglig. Hadde vært deilig med et sted ungen kunne gynge seg selv i seng (ønsketenkning).

Så koselig med ettårsdag da! Er dere mange små i familien (slekta) deres? Vi har bare 1 liten vi (pluss den ene på vei nå da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, den slyngevugga var kjempefin!

Det er en del barn i familien, søsteren min har 2 jenter på 1 og 3,5 år, broren min har en jente på 11 og en gutt på 7, pluss en bonus-jente på 21, svigerinna mi har en jente på 14 og en gutt på 12, og kusina mi har en jente på snart 3. I tillegg har vi en drøss med tremenninger! Kos det da :)

Lillebror er våken nå, så det er ikke noe vits i å legge seg ennå tror jeg. Sitter og ser på TV og sløver med iPad i fanget. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliten i dag. Våkna kl 4 i natt og måtte på do, og sovna ikke igjen før etter 1,5 time og så var det opp igjen halv 7 og vekke unger og få dem avgårde. Så slokna jeg igjen litegrann når de hadde dratt. Skal til fysioterapeuten etterpå, det skal bli veldig godt (eller vondt...). Så skal jeg innom butikken, hente en pakke på posten, innom apoteket og så hjem og kjøre masse klesvask. Skal følge eldstemann på svømming i dag, og så skal mannen hjelpe pappa med noe PC-problemer, så vi skal dit på middag. :)

God mandag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest roseduft

Godt at dere skal på middag i dag da, så får du muligens slappe litt av i stedet for å lage mat senere?

Ønsker deg en fin mandag og god uke :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin 22ukersmage :hjerte:

Hørtes ut som en koselig, men hektisk morsdag. Skjønner godt at du er sliten etter det støynivået :sjokkert:

Ønsker deg en fin mandag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roseduft og TuttaV: Takk for hilsener!

Har fått skikkelig bakhodehodepine :( Æsj, måtte dra hjem tidlig fra mamma og pappa. Mannen er der oppe med barna og mekker PC nå. Fysioterapeuten sa at jeg har fått ganske store ryggproblemer i tillegg til bekkenet, og at det han gjorde kunne utløse smerter andre steder. Selve bekkenet er i hvert fall litt bedre etter behandlingen!

Holdt på å skli på glatt og våt is i stad. Var på vei til bilen på en mørk parkeringsplass utenfor svømmehallen der eldstemann går, og så jo ingenting. Klarte å holde meg på beina, heldigvis! Nå danser Lillebror i magen og jeg prøver å slappe av litt på sofaen.

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Roseduft, hodet er bedre i dag!

TuttaV: Skummelt med glatt føre ja, får finne fram broddene kanskje?

Har vært våken siden litt før halv 6 i dag. Håper lillebror får et litt annet søvn/våkenmønster etter hvert, for jeg blir et vrak når dagen liksom skal starte 4-5-halv 6.

Eldstemann var også tidlig våken og vekte lillesøsteren sin før jeg rakk det. De gikk sammen til skolen i stad, og i ettermiddag går han hjem selv mens snuppa skal på korøvelse.

Selv har jeg ingen bestemte planer i dag, men må gjøre bekkenøvelsene mine, gjøre unna et par ærend, og så tenkte jeg å få med meg langrennssprinten etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt å finne fram brodder.

Føler meg litt som en gammel dame bare ved synet av det, men det ER ufattelig praktisk når føret er dårlig. Det er innmari fort gjort å ta en ufrivillig salto, og resultatet kan bli skumlere enn man tror.

Håper du får en god og passe slapp dag med OL på TV! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brodder, med en gang! :opplyser: I en alder av 23 har de vært fast innventar i jakkelomma de siste tre årene, og den ene gangen jeg "skulle bare" som gravid endte jeg på observasjon over natten på St. Olavs. Da er brodder kulere, altså. Og det finnes jo varianter som er nesten usynlige! Trenger ikke gå for "lysegrønn kjetting utenpå hele foten"-variantene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brodder er gull verdt! Vært fast tilbehør de siste tre vintrene etter at jeg hveeeer kveld snakket om "i morgen må jeg huske å kjøpe brodder", og en morgen sklei på isen, knakk armen - og det like før intens jobbing med bacheloroppgaven skulle begynne :murvegg: Skal også sies at jeg falt på vei til jobben når jeg skulle levere oppsigelsen min, jeg tror kanskje det var karma som tuppa meg i ræva :fnise:

Når man har en ekstra person ombord er det ihvertfall viktig å passe på :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mafalda, Tekola og Favole: :klem: Ja, brodder er veldig nødvendig på glatt føre - bruker det jo hvis jeg går tur på glatta, men tenkte ikke på det i går, for det var for det meste bart på veiene, bare ikke på parkeringsplassene.. I dag har det smelta enda mer, og det var heldigvis blitt strødd en del rundtomkring!

Sovna i stad jeg... Satt og så på OL og kjente at jeg egentlig burde ha ligget i senga. Det gjorde veldig godt med en drøy time på øyet etter en litt for tidlig start på dagen.

Lillebror er utrolig aktiv altså! :hjerte: Kjenner MASSE liv, dag og natt, selv om jordmora på ordinær UL sa at morkaka lå foran og da kjenner man visstnok ikke så mye? Vet ikke om morkaka kan ha flyttet seg, jeg?

Nå har vi spist en litt sein fiskemiddag, spilt et curling-spill eldstemann fikk til jul, og snuppa sitter og perler. Har også begynt å vaske det nye sengetøyet jeg kjøpte til lillebror! Koselig å kjøre klesvask når det er sånne ting :)

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også morkakapå fremside og kjenner masse liv. :) Den eneste forskjellen fra sist, da morkaka var på baksiden,er at jeg denne gangen kjente første tegn til liv mye senere. Uke 15 sist og uke 18 denne gangen.

Herlig med småttiser som vet å sparke fra seg, synes jeg. Koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...