Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

:ler:

Den var fin, Kommode!

Er så utrolig sliten jeg. Kroppen er ikke helt på lag med meg, rett og slett. Bekkenet er skikkelig vondt, jeg er tett i nesa og det ene øret, fingrene er hovne, magen er altfor trang og presser oppover mot puppene, og jeg er så trøtt at jeg sovner sittende.

Ungene har testa tålmodigheten min i kveld, og jeg føler egentlig bare for å legge meg, men så kjente jeg at jeg var sulten og måtte lage meg noe kveldsmat.

The life of a pregnant gal. ;)

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest roseduft

Håper du føler deg litt bedre snart :kose:

Har hatt omganger hvor jeg heller ikke har følt meg noe særlig på topp, men det går heldigvis over :jepp:

Håper morgendagen blir bedre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk roseduft! :klem:

Formen min er generelt bedre enn i går, men er veldig tung i hodet og det slipper ikke taket. Har mye jeg har lyst til å gjøre i dag, men det går litt sakte foreløpig. Er kjempemotivert for å begynne å rydde og ordne i klær og utstyr (redebygging?) men tror jeg skal ta det i små porsjoner akkurat nå.

Må ut og skaffe meg nye tøfler og en ny nattkjole, str. telt :ler:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det LaToya! :)

Har fått rydda litt på soverommet vårt, og vært på handletur. Fant noen fine varme tøfler, og denne nattkjolen i ekstra stor størrelse:

jif5fk.jpg

Men nå er jeg så sliten at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg! Eldstemann sitter og gjør mattelekse ved siden av meg, og om 10 minutter skal jeg hente snuppa på korøvelse, og så blir det laks til middag.

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Har begynt å få leggkramper, hadde det et par ganger i natt - hadde glemt hvor ubehagelige de kan være! Husker mannen måtte hjelpe meg å tøye foten i første svangerskapet. Klarte å bli kvitt de i natt ved egen hjelp, da :)

Bestilte et par sengesett, to laken, et hettehåndkle, noen flanellskluter, en smekke og en smokkesnor til lillebror i går - alt fra Kid interiør (de har 40 % salg):

vcrxbs.jpg

2guh62v.jpg

o0uy6c.jpg

aaycdg.jpg

29qntyu.jpg

2yybddf.jpg

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:tommelopp: Selv kjøpte jeg gulpekluter, frottekluter og fleecepledd :)

Ha en fin onsdag! Håper du ikke er altfor lemster etter krampene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Mazilla!

Hihi - lillebror i magen er våken og sparker som en helt, høyt oppe på magen! Det er nesten så magen hopper! :ler:

Nå skal jeg gjøre bekkenøvelsene mine og sette meg ned med litt kortlaging. Det er vondt å sitte, så jeg må ta det i små porsjoner - litt og litt. Skal lage morsdagskort til mammaen min og 1-års bursdagskort til niesa mi :)

Har lyst til å bake scones i dag også, får se hvor langt energien rekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skjønne ting du har kjøpt :) Leggkramper er noe dritt, jeg slet faktisk med det selv for endel år siden. Vet ikke hva årsaken var, men det var ikke graviditet! Det beste jeg gjorde var å stå på gulvet, eller i det hele tatt å gi leggene "motstand". Kunne sikkert hjelpe med massasje også. Godt du har en mann til å passe på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Settene i denne blekka er så fine! Jeg strikker heldress fra samme hefte :). Mange nye fjes i dagboken din, hvor er alle de gamle hen? Grattis snuppa, men det vet du jo :)

Mamma har begynt å strikke på dette strikkesettet til babyen - i deilig Lille Lerke ull/bomullsblanding! Hun har begynt på jakka og den blir så fiiiin!

14y4fg3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Murmelmy! Savner de gamle fjesene her jeg også, men de nye er kjempekoselige de :)

Ja, det strikkeheftet har så mye nydelig, har sett flere ting jeg kunne tenkt meg! Men klarer ikke strikke noe særlig selv. Bestemødrene er heldigvis ivrige og flinke!

Har ødelagt ryggen min bare på en helt vanlig tur på apoteket for å kjøpe magnesiumtilskudd (som skal hjelpe mot leggkramper), innom Meny for å kjøpe et par ting, hente snuppa på SFO, lage middag og streve med lekser med barna. Var helt på gråten i stad, hormonell som bare fy og holdt på å knekke sammen på midten. Ryggen er verre enn bekkenet akkurat nå, selv om det også er vondt.

Snuppa og mannen skal på svømming om to strakser, og eldstemann hadde lyst til å se film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnesium hjalp meg kun i lengden om jeg tok pauser fra den, håper at det funker på deg ;)

Heldig du er som har bestemødre som strikker :)

God bedring i ryggen! :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Yesterday!

Dagen starta litt for tidlig for min del, våkna kl. 5 og var tett i nesa og måtte på do (som vanlig) og lillebror var skikkelig aktiv. Fikk ikke sove igjen etterpå, selv om jeg prøvde hardt. Når barna er sendt avgårde til skolen skal jeg gå og slappe av litt igjen...

Men - ingen leggkramper i natt, så kanskje magnesiumtilskuddet virker?

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slitsomt når de på død og liv skal ha våkentid om natten :/ Men fabelaktig hvis magnesiumen virker på leggkrampene! Håper ryggen din blir bra snart og at du får sove litt på dagen idag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper du har fått hentet deg litt igjen, kl fem er litt vel tidlig å starte dagen. Mini her var veldig flink å vekke meg mellom fire og fem, skikkelig tunge dager mens jeg fortsatt var i jobb :Gjesp:

Så bra at du slapp kramper i natt, det er så himla vondt. Satser på at tilskuddet har god effekt videre :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kommode, Millimani og Favole! Håper jeg slipper de leggkrampene framover, så jeg skal ta magnesium hver kveld og prøve en peppermyntegele fra BodyShop jeg fikk tips om :)

Jeg fikk sove litt i stad, og nå er jeg litt mere menneske :)

Det snør ute, men det er jo 1 plussgrad nå så det kan vel fort gå over til sludd og regn. Skal hente en pakke på Posten, det er Caboo bæreselen som jeg kjøpte av en på finn.no forleden. Gleder meg allerede til å bruke den!

Ellers er det vanlig kjedelig klesvask å ta tak i, og mere rydding i gammelt babytøy. Det er jo veldig koselig da :hjerte:

Pappaen min skal hente barna på SFO i dag, og så spiser vi middag hos foreldrene mine. Veldig deilig å ha en sånn ordning hver torsdag :)

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har faktisk kommet en del snø her i dag, den er våt og kram og veldig tung. Enda godt mannen kan måke etterpå. Bekkenet er så vondt, og det skal ingenting til for å forverre det.

Fikk henta den fine bæreselen i stad, og var innom Junior barneklær også, for å klage på en lue jeg kjøpte til eldstemann og som ble ødelagt med en gang. Fikk byttet den og kjøpte noen deilige, myke Hust & Claire babyklær til halv pris :)

Snuppa er supergira, for mannen kom hjem med Clawdeen Wolf-kostyme hun skal ha på karneval neste fredag! Monster High er det helt store nå for tida ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hust & Claire har mye lekkert :tommelopp:

Tips mot leggkramper, i tillegg til magnesium, er å passe på å tøye ut leggmuskulaturen. Ta sånn strekk mot veggen, utenfor trappekanter o.l. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...