Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Takk, Verdande! :klem:

Vi hadde en veldig koselig kveld med god mat og god drikke! Først dro vi på kino og så Lion, den var kjempefin og trist, og så rørende at jeg gråt bort det lille jeg hadde av sminke. Det er så mange triste skjebner i verden!

Det var moro med litt snø i helga, hos svigers hadde det bare kommet litt på bakken, men her hjemme er det ganske mye! Håper det holder en stund, så vi kan ake litt og sånt. Lillebror elsker snø! Og så oppdaget han trommesettet til onkel da vi var i bursdag der i går. Herlighet, den lille pjokken satt og trommet som bare det - han var flink, jo! Nå får vi stålsette oss, for det kan fort hende han får trommer i bursdagsgave :ler: 

Mandager er aldri stas, men jeg har i hvert fall fått godkjent didaktikk-oppgaven, med positive kommentarer til! Sitter og venter på ped-oppgaven, er spent på den. Ellers er det jobb, kaffe og litt rester fra helgegodis :flau:

God uke ønskes de som slenger innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Nå har jeg visst forsømt denne dagboka igjen, fy skamme seg! Jeg kan vel ikke love mer jevnlig oppdatering heller, er jeg redd.

Men jeg kan jo oppsummere litt når jeg først er i gang her: Fikk godkjent pedagogikk-oppgaven min forrige uke, og fikk fine tilbakemeldinger på den også. Nå er det virkelig fullt kjør med ny bokoversettelse, denne gangen med mer krevende research enn jeg er vant til, men det er kjempespennende. Må likevel si at det er utrolig utmattende å være inne i en sånn periode som dette, når fristen begynner å nærme seg og du føler at mye fortsatt henger i løse lufta. Og når boka er levert, må jeg konse om å lese til eksamen i pedagogikk!

Akkurat nå er det vinterferie for skolebarna, og senere i uka stikker mann og barn til fjells mens jeg skal jobbe. Ferie, hva er det, liksom? :ler: 

Men - det begynner å bli vår (og pollenet har så smått begynt, atsjo), det er lysere dager og mange små, fine ting å glede seg over! Lillebror er i sitt ess om dagen, skravler og tøyser og har blitt så stor og herlig gutt. Helt utrolig at han blir 3 år til sommeren! :rodmer:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Gratulerer med kvinnedagen! :blomst: 

Her sitter jeg med ispose på korsryggen, har nettopp vært hos kiropraktoren og fått høre at jeg har betennelse der. En heftig kombo av rygg/nakkeskader etter påkjørselen før jul, og intens jobbing nå de siste ukene. Fikk levert bok på mandag, da hadde jeg jobba i ett strekk i flere uker, dag, kveld og ofte utover nettene. Det var sinnsykt godt å levere til slutt (og gå og legge seg ...)

Men nå er det jo full rulle igjen ganske snart. Vi har to foreldremøter på rappen, vi har gitartimer og svømming og skoleturer og lesekvarterer, og jeg må for alvor begynne å lese til eksamen. Ja, og så kommer jo språkvasken tilbake etter hvert.  

Har akkurat fått booket inn både teatertur og kinotur og koselig sosialt samvær utover våren da, det gleder jeg meg til! Og så har jeg bestilt billetter til "Elektrisk" show med Andreas Wahl, for meg og eldstemann! Han elsker jo naturfag - jeg skal bli naturfaglærer - god kombinasjon!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen!

Herligheten, du står på kvinne! Bøyer meg i støvet! Du får forsøke å slappe av der det passer, og gi beskjed til barna at mamma må få hvile litt også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Takk for det, Malicious! :klem: 

Akkurat nå har jeg et lite, kjærkomment pust i bakken. Forrige uke gikk med til studiesamling og lesing, i tillegg til at jeg var gressenke i tre dager mens mannen var på kick-off med jobben. Heldigvis har vi flinke og greie unger (som har holdt seg friske en god stund)! Nå har jeg sett over korrekturen på boka jeg har jobbet med de siste månedene, endelig er den ferdig til trykking. Driver med eksamensoppgaver også, når jeg har tid og ryggen tillater det. Den har blitt bedre i det siste, nå må den bare bli helt bra! Så kan jeg begynne å trene mer utendørs igjen. Blir så innmari våryr av sånt vær vi har hatt på Østlandet i det siste. Kjøpte nye joggesko til kidsa i helga, og har lyst på noen nye selv også. Lette, fargerike joggesko, tynne jakker, sykler og vårblomster - elsk! :hjerte:

Det nærmer seg påske også, og vi har funnet ut at vi ikke skal på fjellet i år. Det er så sein påske at skigåing egentlig ikke frister noe særlig. Har blant annet bestilt overnatting på et spa-hotell i Sverige, skal en tur innom mine foreldres hytte og henge litt i byen med noen venner av oss. Det blir så bra! :briller2:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei og hopp! Straks påskeferie, må bare lese ferdig kapitlet om vurdering og knote ned noen notater. Så venter en lang rekke med ærender og pakking til ferie, kjenner jeg oss rett blir vel bilen stappfull. Litt deilig å bare pakke vårklær og badetøy, merker jeg! Har bestilt meg Spa-behandling på hotellet i Sverige også, det skal bli så sinnssykt godt. Godt nytt fra kiropraktoren i dag, forresten: jeg begynner å bli sterkere i ryggen, og musklene er ikke så betente lenger. Nå MÅ det bare gå riktig vei!

God påske til dere som titter innom! Håper sola skinner for alle :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God påske! Håper dere får slappet av hele gjengen (spesielt litt ekstra til mammaen ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Malicious, Verdande og MissStiles! :klem: 

Påsken var kjempefin! Vi koste oss veldig i Sverige, men vi hadde tatt med altfor lette klær, det ble jo plutselig vinter igjen (snø i lufta og greier)! Nåvel, vi overlevde fint og ungene hadde det gøy i Badeland, jeg fikk en nydelig massasje og følte meg nesten som et nytt menneske, vi fikk besøkt Fjellbacka og handla på Nordby, og så avsluttet vi påsken med besøk på Folkemuseet på Bygdøy og påskemiddag hos ei venninne. Nå er hverdagen her, ungene er på skolen og i barnehagen og jeg nileser til eksamen om 3 uker ... :ac:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fy flate, i morgen har jeg eksamen (årsprøve) i pedagogikk, og jeg er sååå nervøs! :daane:

Gleder meg til å få det overstått, og i morgen kveld venter gitarkonsert med kulturskolen storesøster går på :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bra (tror jeg)! Skrev veldig mye, i hvert fall. Og oppgavene var greie. Deilig å være ferdig! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så dårlig til å oppdatere, skulle egentlig innom her i går for å ønske alle en god 17. mai, men det ble med tanken ... Så håper dere som er innom dagboka mi hadde en fin nasjonaldag! Forrige helg var vi i konfirmasjon i Bergen, det var veldig koselig. Kjørte bil til og fra, med overnatting på hytta til svigers den ene veien. Fikk sett mye (men det var en del regn og tåke også), og hadde det helt supert i Bergen. Skulle ønske vi kunne vært der litt lenger, det skal være utrolig flott å feire 17. mai der! De hadde i hvert fall finere vær enn oss på Østlandet :fnise: 

Gårsdagen var også veldig fin, det kom litt regn, men det gikk greit. Ungene hadde en helt super dag. Lillebror syntes barnetoget bråkte litt vel mye, så han gadd plutselig ikke mer - men litt etterpå sovnet han fra alt maset. Så var han i tipp topp humør resten av dagen, spiste is og kake og popcorn og alt som er. Vi hadde bedt søsteren min og familien hennes hjem til oss på 17. mai-middag, og det ble kjempekoselig. Grilla pølser og entrecote, serverte potetsalat med hvitløk og chili pluss salat med manchego og rista valnøtter. Så hadde mannen min laget is og pikekyss til dessert, som fikk følge av jordbær og blåbær og litt diverse. Herregud, så mette vi ble! Jeg greide å få gnagsår av all traskingen i går, på lilletærne av alle steder. Au! Nå skal lillebror og jeg snart på svømming (med tema livredning), og så skal vi kjøpe enda mer is :essen2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere hadde en fin 17.mai :) Gikk du i bunad? Bunadssko er i alle fall synder når det gjelder gnagsår og ubehag :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde ikke bunadsko (eller bunad), bare vanlige vonde sko :ler:

I dag merker jeg virkelig hvor sliten jeg er. Det har gått slag i slag veldig lenge nå. Eksamen, Bergenstur, 17. mai-feiring, you name it. Og nå må jeg jobbe som bare det for å ta igjen alt det andre som har ligget på vent her. Godt det er fredag og helg om noen timer!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har gått så fort! Starta med at jeg fikk voldsomme magesmerter og kvalme på mandag formiddag (aner ikke om det var et virus eller noe jeg hadde spist). Det satt i utover tirsdagen også, passa jo utmerket da jeg hadde cirka tusen ting å gjøre. Mannen hadde bursdag, så jeg fikk i hvert fall bakt den kaka han elsker! Han fikk også DAB-radio og konfekt i gave av meg og barna.

Så har det gått mye i jobb og diverse avtaler for meg selv og barna. Onsdag hadde eldstemann tannlegetime, på en ny klinikk i nabokommunen som det var utrolig trøblete å finne fram til. Men det gikk bra; null hull og alt vel. I dag har jeg vært hos kiropraktoren igjen, ryggen og bekkenet begynner virkelig å komme seg, og det er så innmari godt.

I går på Kristi Himmelfartsdag var vi forresten på tur hele familien. Veldig koselig! Dro først på Akvariet her vi bor, og så spiste vi lunsj og rusla i Badeparken. Vi bor virkelig på et herlig sted, og det er bare så vakkert om sommeren. :hjerte:

I helga blir det fullt opp med bursdagsfeiring for nevøen vår og navnefest for sønnen til ei kusine av meg! Og i kveld skal eldstemann i bursdag til en kompis (kinobursdag med den nye Pirates of the Caribbean-filmen). God helg til dere som er innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var vi over i juni måned! Har to bursdagsbarn som skal feires, så her planlegges det blant annet barnebursdag til helgen. Aner virkelig ikke hva lillebror skal få i 3-årsgave! Tar gjerne imot forslag. Han liker biler, biler og ... biler. Men han har jo ørten hundre av dem. Og så elsker han Paw Patrol!

Pinsen ble veldig fin og avslappende, til tross for en del dårlig vær. Trengte å koble ut helt, så jeg tok med ungene på hytta til foreldrene mine. Lot telefonen ligge mesteparten av pinsehelga, og det var sååå deilig. Forrige uke var så utrolig slitsom, med avslutninger, møter og diverse hver dag, en vaskemaskin som konka ut og ei jente som plutselig begynte å kaste opp :grine: Men det var heldigvis ikke omgangssyke. Da hadde jeg klikka helt. :bond: 

Fikk endelig fiksa vaskemaskinen i dag morges, reparatøren fant en istykkerrevet sokk under trommelen. Ble jo grisedyrt, men nå får vi i hvert fall vaska klær! I ettermiddag er det gitaravslutning for snuppa, og mannen MÅ på et møte som varer til seks. Så jeg må dra med meg ungene alene (igjen). Kan ikke få sagt hvor mye jeg gleder meg til alle avslutningene er over og ferien er her!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel koselig å dra på slike avslutninger, og å feire bursdager også :) Kan bli litt slitsomt, men er nok verdt det.

Kjedelig når vaskemaskina streiker ja, men er jo greit at de kyndige klarer å finne feilen:tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...