Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Ja, altså, de var veldig innstilt på å reise alene, og hadde kjempelyst - men så ble det til at mannen fulgte dem over, fordi vi ikke var helt sikre på hvor de skulle gå for å komme seg av (vi pleier jo alltid å ta ferga med bil, og husket ikke hvordan opplegget var for fotgjengere). Men nå som vi vet det, reiser de solo neste gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stor lettelse da jeg fikk levert barneboka i går - kjente at jeg brygga på noe siden natt til i går, frøs konstant i hele går, og da jeg var ferdig med det jeg måtte gjøre, gikk jeg helt ned for telling. Feber, litt hoste, hodepine og muskelsmerter. Sommerforkjølelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, veldig letta for at jeg ble ferdig i tide! Men synes det ble litt for mye både med forkjølelse og feber og migrene/oppkast/mensen-kombo i dag tidlig...

Nå er vel det verste over, håper jeg. På telefonen tikker det inn meldinger og bilder av to barn som koser seg maks på båttur med farmor og farfar :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig smart å kjøre full pinne i dag fordi jeg følte meg bedre i morges. Nå er jeg jo helt segneferdig og greier bare å ligge ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klassiker, vi lærer jo dessverre aldri. Ønsket om å prestere og hva som faktisk er fornuftig samsvarer ca aldri. God bedring til deg, håper kvelden blir rolig og fin :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk! Her er det rolig, ja. Minste sover, mannen er på joggetur. Men helsike, for noen menssmerter jeg har denne gangen. Lenge siden jeg har vurdert smertestillende pga menssmerter nå, dette minner mer om sånn jeg hadde det før jeg ble gravid med lillebror. Gaaah.

Snakka med de to eldste på FaceTime i stad, eldstemann hadde vært ute og fiska makrell med farfar, og spist to av de åtte makrellene de fikk til middag :)

I morgen etter jobb drar vi dit alle sammen, i hvert fall om formen min er bedre. Savner de to store ungene, det er ikke det samme uten dem. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig dere har det alle sammen :) Håper du blir bedre i løpet av natta av alle smerter du har får tiden :) 

Endret av Millimani
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Millimani! :klem:

Jeg ble bedre på fredag, og etter jobb dro vi til svigers og klemte på ungene våre :hjerte: De hadde hatt det helt strålende der, blitt litt bortskjemt av farmor tror jeg, med is og dessert hver dag :fnise:

Lørdagen holdt på å regne bort, men vi dro en tur til Marinemuseet og kikka på ubåt, båter og litt av hvert. Ellers har jeg slukt Harry Potter and the Cursed Child, leste den ut i løpet av lørdagskvelden (fikk den i posten fredag ettermiddag). Jadda! Synes den var spennende og bra, og litt ålreit at det var teaterstykke!

I går tok vi det mest med ro før vi skulle hjem igjen. Hadde fått gratisbilletter med Strømstadferga, så da ble det en svipptur til Sverige gitt. Spiste i buffetrestauranten (og oppdaget at masse buffetmat, rødvin og høy sjø ikke gikk så godt sammen, slapp å bli dårlig altså, men måtte la den siste maten ligge). Lillebror var en turboklovn, så jeg løp etter ham over hele ferga mens de andre handla i taxfreebutikken. Kjørte rett hjem da vi ankom Sverige, for å få lagt minsten innen rimelig tid ... Var ganske sliten i går kveld jeg også, må jeg innrømme. I dag er det jobb, jobb og atter jobb, må få unna en del før onsdag, for da er det ... gulp! Studiestart! :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i ettermiddag fikk lillebror feber og diaré. Den timingen altså, nå blir det å legge puslespill med jobb, studiestart og alt annet. 

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror er fortsatt syk, men i går oppdaget jeg heldigvis at vi kan velge mellom studiestart i dag eller neste tirsdag, så da blir det tirsdag (siden mannen tar planleggingsdag med ungene den dagen, mandagen tar jeg).

I dag er det jobb og slikt, mannen tar hjemmekontor og passer lillebror, og natta har vært elendig. Vet ikke om det er pga feber (som fortsatt er høy) eller noe annet, men han var myyye våken i natt. Kruttsterk, svart kaffe er virkelig gudbenådet!

 

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og øsende regn. Vi pakker til fjelltur, og håper været bedrer seg ...

Lillebror er på bedringens vei, og i dag var vi hos legen for noe helt annet, nemlig det fallet han hadde i ferien. Han var lyssky etterpå, og det har liksom ikke helt gitt seg, selv om det har blitt bedre i løpet av sommeren. Han skygger av og til for øynene eller vil ha solbriller, så legen henviste oss til et barnelegesenter. Håper de ikke har veldig lang ventetid!

God helg, dere som titter innom! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper dere slipper å vente lenge på time til lillebror :klem: Ekkelt når de plages i etterkant av slikt!

God tur, krysser fingrene for at været blir bedre :blomst: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, vi har hatt det kjempefint med fjellturer begge dagene! Været veksla en del, men det var ikke en eneste klage å høre fra de eldste ungene, de var så flinke! Eldstemann bar i tillegg sekk den ene dagen, øvde seg til leirskole må vite :) 

Hytta vi bodde på var veldig fin, nydelig utsikt over en innsjø og fjell i bakgrunnen. Godt og moderne utstyrt, til og med Wi-fi, men det beste var at jeg fikk satt meg ned og lest bok lørdag ettermiddag, med et glass rødvin attåt.

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag var det studiestart, og det var både spennende, gøy og overveldende! Ble rimelig sliten i hodet av all informasjonen, litt praktiske øvelser gjorde vi også. Skal bli noen travle år, altså. Men jeg gleder meg!

Det har vært planleggingsdager nå, jeg tok den i går og mannen den i dag. Skal bli bra med skolestart og barnehage i morgen, ungene er rastløse og særlig lillebror trenger litt forandring nå som han har vært hjemme i over en uke pga sykdom og planleggingsdager.

 

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag alt! I går var det skolestart. Nå går eldstemann i 7. klasse - og neste år begynner han på ungdomsskolen! Det er jo ikke til å tro. Snuppa har begynt i 5. klasse, og går dermed på mellomtrinnet. Hvor blir årene av?

Den vesle niesa mi begynner også i 1. klasse i dag. Hun gledet seg veldig, og har blitt så stor jente i det siste. Lillebror går fortsatt på småbarnsavdeling i barnehagen, men nå er han plutselig blant de eldste, og masse nye ettåringer har begynt. Det føles sååå rart. Han har jo vokst og utviklet seg mye det siste året, har blitt litt av en ramp også. Har fått noen unoter som vi trenger å ta tak i, sitter og kommanderer ved matbordet - og for et stemmevolum har han! Mannen mener at han kommer til å bli befal i militæret, mens jeg tenker mer i retning operasanger. Han har i hvert fall en kraftig stemme som han elsker å bruke. Dette med innestemme har ikke gått helt inn ennå, gitt ...

Uansett - nå er hverdagen endelig her! Jeg holdt på å gå på veggene de siste ukene nå. Ikke bare-bare å jobbe hjemmefra med to unger gående hjemme om sommeren, tre nå som lillebror var syk i forrige uke. Nå er det faktisk STILLE her. :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deilig med ferie, men alltid like deilig når hverdagen begynner igjen også :) Håper du koser deg med stillheten :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillhet var sinnsykt deilig, ja! :nigo:

Resten av uka har gått fort, og helga enda fortere! I går var vi i tredobbelt 40-årslag for noen venner av oss. Grillfest i hagen og koselige folk! Det ble ikke så seint, for vi hadde med oss ungene. Sånn ellers så har snuppa plutselig blitt fan av Marcus & Martinus (hjelp!) og spiller CD'en deres heeele tida. Eldstemann holder på å gå fra vettet, og vi andre er ikke langt unna vi heller :bond:

I dag har jeg jobba litt og gått tur med lillebror. Han begynner å bli så stor at han vil ut av vogna og gå selv (eller trille vogna og samle masse gress og blader under vogna) :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...