Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg deltar innimellom på sosiale arrangementer på skolen til jenta mi. Hun er en glad og fin jente, som virker som hun trives på skolen. Blir innimellom invitert hjem til venninner, da leker de fint sammen.

Det jeg stadig har lagt merke til, er at det virker som hun holdes utenfor leken, når det er arrangementer hvor voksne skravler og ungene i klassen løper rundt og tuller. Hun løper med og vil delta, men de andre virker helt uinteressert i henne. (Det gjelder også de jentene som besøker oss, og som hun besøker, innimellom).

De ser henne rett og slett ikke. Har prøvd å spørre henne litt ut ang. dette, men virker ikke som hun er opptatt av det, og jeg vil ikke stille for konkrete spørsmål, men prøver å gå litt rundt grøten. Er redd for å skape problem av noe som ikke er det for henne.

Hva tenker dere om dette - bør jeg snakke med lærer eller noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er alltid fornuftig å snakke med læreren. Læreren har lang erfaring i å se gruppedynamikk, og kan avdekke om dette er ett reelt problem, eller bare konsekvenser av mennesketypene som er i gruppen.

Skrevet

Takk for svar. Det er ikke fare for at lærer oppfatter meg som "hysterisk"? Føler meg litt sånn, for jenta mi trives som sagt på skolen... gjør det bra i fagene og er blid og fornøyd.

Skrevet

Ingen flere som har noe å bidra med her?

Skrevet

Hadde det vært mitt barn så hadde jeg snakket med læreren. Det skader aldri:) har liten tro på at lærer vil se på deg som hysterisk fordi! Bedre å spørre for mye enn for lite:)

Skrevet

Hvis jenta trives, er det ikke OK da? Jeg ser ikke helt problemet.

Skrevet

Skjønner hva du mener. Jeg følte det også slik med sønnen min før, og snakket til slutt med læreren. Var veldig greit å få et annens oppfatning av situasjonen, pluss at han kunne observere barnet mitt på skolen og se om det var noe i mine mistanker. Heldigvis var det ikke det for vårt vedkommende da, men.. :) Lykke til!

Anonymous poster hash: 60413...08c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...