Gå til innhold

Hvilken bil burde jeg kjøpe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid og venter første barn om ikke så alt for lenge. Har ikke verdens beste råd, men vil ha en god og trygg bil (så langt det lar seg gjøre) som er god å kjøre og har god plass. Gjerne stasjonsvogn. Gjør heller ikke noe om bilen har isofix og skinnseter (er ikke et must, men hadde vært greit, hvertfall skinnseter).

Har rundt 60-70.000 kr, og tror ikke jeg vil legge så mye mer i den da det sikkert blir en del reperasjoner ol (regner jeg med). Burde jeg kjøpe brukt eller hos forhandler?

Jeg er helt grønn på bil, så tar imot alle tips og råd med stor takk! :)



Anonymous poster hash: 40c36...fe5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brukt blir det i den prisklassen uansett. Hvis du kjøper hos forhandler har du fem års reklamasjonstid, samt at det er ofte greiere å foreholde seg til en som driver profesjonelt enn en privatperson.

Jeg ville heller lagt vekt på Isofix enn skinnseter, sikkerhet er viktigere enn utseende. Jeg brukte mye til på å google da jeg kjøpte bruktbil. Toyota burde du se nærmere på.



Anonymous poster hash: eb270...9d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt blir det i den prisklassen uansett. Hvis du kjøper hos forhandler har du fem års reklamasjonstid, samt at det er ofte greiere å foreholde seg til en som driver profesjonelt enn en privatperson.

Jeg ville heller lagt vekt på Isofix enn skinnseter, sikkerhet er viktigere enn utseende. Jeg brukte mye til på å google da jeg kjøpte bruktbil. Toyota burde du se nærmere på.

Anonymous poster hash: eb270...9d6

Isofix blir jeg kun til å ha bruk for til første stolen, da isofix ikke går opp til mer enn 18 kg. Stol to blir mest sannsynlig en besafe izi plus, og den går til 25 kg og har dermed ikke isofix.

Er heller ikke sikkert at jeg blir til å kjøpe base til den bilstolen jeg har nå, da det nesten er dyrere enn selve stolen.

Men takk for svar, da skal jeg se på toyota.

Ts

Anonymous poster hash: 40c36...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo har alltid vært gode på sikkerhet. Vet dog ikke hvilken pris de ligger på, men et kjapt søk på Finn kan jo avsløre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo har alltid vært gode på sikkerhet. Vet dog ikke hvilken pris de ligger på, men et kjapt søk på Finn kan jo avsløre det.

Ønsker gjerne volvo, men de ligger på rundt 100.000 og opp om jeg vil ha med isofix…

Men kanskje jeg er heldig og kommer over ett kupp, for volvo er det jeg aller helst vil ha :)

Anonymous poster hash: 40c36...fe5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Volvo er uansett førstevalget når det gjelder sikkerhet. Du får 2002 modell V70 ned i 50000kr, men de er da litt oppbrukt.

Billig brukt er også Honda, Mazda, Mitsubishi og Nissan. Honda er nesten like pålitelig som Toyota.

Anonymous poster hash: f1eaa...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...