Gå til innhold

Tørre bleier om morgenen


Hattifnatten

Anbefalte innlegg

Jeg har en baby på snart tre måneder. Hun spiser og legger på seg fint, og sover hele natta (6-7 timer) uten amming. Men om morgenen er bleiene ofte tørre. Kan det ha noe med det å gjøre at hun ikke får mat på natta, og dermed ikke har noe å tisse ut? Man hører jo at våte bleier er et sikkert tegn på at de ikke er dehydrerte, så stusser litt når de er tørre. Men hun er i veldig fin form når hun er våken, og er bare blid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en baby på snart tre måneder. Hun spiser og legger på seg fint, og sover hele natta (6-7 timer) uten amming. Men om morgenen er bleiene ofte tørre. Kan det ha noe med det å gjøre at hun ikke får mat på natta, og dermed ikke har noe å tisse ut? Man hører jo at våte bleier er et sikkert tegn på at de ikke er dehydrerte, så stusser litt når de er tørre. Men hun er i veldig fin form når hun er våken, og er bare blid.

Hva med ett vannglass til babyen før leggetid? Får hun i seg nok væske igjennom dagen, så ser jeg ikke noe problem i tørr bleie om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med ett vannglass til babyen før leggetid? Får hun i seg nok væske igjennom dagen, så ser jeg ikke noe problem i tørr bleie om morgenen.

vann til en baby på 3 mnd? Går det? :P hun spiser seg jo godt opp før hun legger seg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koke vannet først. Og så kjøle ned

Ja, det skjønner jeg, men jeg trodde ikke det var nødvendig når de ble fullammet. Endret av Hattifnatten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge barnet er våkent og i fin form om morgenen, og ikke virker dehydrert på noe vis så er det ikke noe problem. Hvis du fortsatt er usikker så spør på helsestasjonen. Jeg hadde selv en gutt som var tørr hver natt, det var ikke noe problem da han ikke viste noen tegn til å være dehydrert. Han bare gjorde ikke noe i bleia om natta fra han var ca 4 mnd og utover, noe som viste seg være veldig praktisk når tiden kom til bleieslutt. Han sluttet faktisk først med bleie om natta, så om dagen, og var bleietørr innen 2 år. Men jeg vil si at når barna er små, ved usikkerhet, sjekk med helsestasjonen eller legen, de kan fort se om barnet er dehydrert.



Anonymous poster hash: e0d44...9cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det skjønner jeg, men jeg trodde ikke det var nødvendig når de ble fullammet.

Gaaaanske sikker på at det ikke skal være nødvendig, med mindre det er midt på sommeren og varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn tisser visst ikke når de faktisk sover. Så hvis hun har dyp, rolig søvn, er det ikke unormalt at hun heller leverer ei våt bleie ganske rett etter at hun våkner?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kan sove 6-11 timer om natta men bleia er alltid våt om morgenen. Så lenge hun tisser og drikker bra ellers går det sikkert bra. Men ta det opp med helsesøster om du føler for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn tisser visst ikke når de faktisk sover. Så hvis hun har dyp, rolig søvn, er det ikke unormalt at hun heller leverer ei våt bleie ganske rett etter at hun våkner?:)

kanskje det stemmer med noen, da? For når jeg tar henne opp om morgenen for å skifte, og hun våkner, så tisser hun! Og hun pleier ikke å tisse når jeg skifter bleie ellers.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med ett vannglass til babyen før leggetid? Får hun i seg nok væske igjennom dagen, så ser jeg ikke noe problem i tørr bleie om morgenen.

Men det skal da ikke være nødvendig, så lenge hun får godt med morsmelk eller MME ellers. Ser ikke noe poeng i å fylle opp en liten babymage med noe så næringsfattig som vann.

Det er vel forskjellig om babyer tisser når de sover, men umiddelbart høres det jo ikke ulogisk ut at det er lite som skal ut når hun sover hele natta. Men ellers er det jo bare å høre på helsestasjonen, hvis du er i tvil om væskemengde for øvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...