AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #1 Skrevet 26. januar 2014 Hei. Når jeg sover så har jeg tett nese. Når jeg ikke sover, altså på dagtid så har jeg ikke tett nese. To spørsmål: 1.Inntil jeg finner ut hva grunnen kan være, hvordan kan jeg unngå tett nese under søvn? Er det f.eks noe på apoteket som man kan kjøpe? 2.Hvordan finner jeg ut hva det kan være? Det enkleste hadde vel vært å sove et annet sted enn soverommet. For å finne ut om det er soverommet som er skylden til problemet. Takk for svar. Anonymous poster hash: 33b8e...420
Cata Skrevet 26. januar 2014 #2 Skrevet 26. januar 2014 Støvsuge oftere? Det kan være støvallergi. Jeg har litt av samme problemet og for meg hjelper det litt å skylle med saltvann (enten spray eller vha nesehorn) før jeg legger meg, og evt. om morgenen når jeg står opp, for å starte dagen med frie luftveier.
Katten Skrevet 26. januar 2014 #3 Skrevet 26. januar 2014 Det har sikkert noe med luftkvaliteten i soverommet å gjøre. Vær nøye med å støvsuge, luft godt, sov med vinduet åpent ,osv:) Eller ta en allergitest, kanskje det er noe du reagere på, på soverommet?
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #4 Skrevet 26. januar 2014 Jeg har samme problem, utrolig irriterende. Jeg skifter på sengen og støvsuger madrassen en gang i uken, men jeg er fortsatt tett. Har alltid åpent vindu, og saltvannspray/ nesehorn. Det er bedre når jeg bruker disse teknikkene enn når jeg ikke gjør det, men jeg er fortsatt dønn tett. Henger med her for å se om det dukker opp informasjon jeg enda ikke er klar over Anonymous poster hash: 84ce6...e51
Gjest avocadoen Skrevet 26. januar 2014 #5 Skrevet 26. januar 2014 Jeg antar at du har middallergi. Jeg har det samme. Bruker rhinocourt nesepulver som jeg får på resept. Gå til legen og ta en blodprøve
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #6 Skrevet 26. januar 2014 Jeg antar at du har middallergi. Jeg har det samme. Bruker rhinocourt nesepulver som jeg får på resept. Gå til legen og ta en blodprøve Men man får vel kun midd hvis nesa kommer i kontakt med tepper etc som har vært på gulvet? Jeg unngår alltid dette. Anonymous poster hash: 33b8e...420
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #7 Skrevet 26. januar 2014 har du dundyne/pute? mange reagerer på dunet i puta/dyna, og kanskje det kan være en grunn? jeg merker at jeg blir tettere i nesen av å sove med dunpute/dyne, enn ellers. men kjenner også at jeg blir litt tett ellers. men ikke så ille som ved bruk av dun. men samtidig så synes jeg dunpute er det beste. så bruker det selv om jeg ikke får puste så godt om natta av det. det som er så kipt med å bli tett i nesa om natta, er jo at du sover med åpen munn for å puste, noe som vil føre til at du blir veldig tørr i munnen, og det kan føre til dårligere tannkvalitet. og føre til hull. da bør en pusse tennene godt med flour-tannkrem og fluortablett for å forebygge hull i tennene. det var ihvertfall et råd jeg fikk når jeg skulle starte på medisiner som kan gi munntørrhet, og tenker at det kan være samme greia med åpen munn på natta. Anonymous poster hash: df159...1f1 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2014 #8 Skrevet 26. januar 2014 Men man får vel kun midd hvis nesa kommer i kontakt med tepper etc som har vært på gulvet? Jeg unngår alltid dette. Anonymous poster hash: 33b8e...420 Midden ligger jo i senga di. Anonymous poster hash: 8c296...40e 1
Gjest avocadoen Skrevet 26. januar 2014 #9 Skrevet 26. januar 2014 Men man får vel kun midd hvis nesa kommer i kontakt med tepper etc som har vært på gulvet? Jeg unngår alltid dette. Anonymous poster hash: 33b8e...420 Jeg har ikke noe teppe som er på gulvet, høhø. Midd er i senga og på klær osv.
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2014 #10 Skrevet 28. januar 2014 Bytta ut putene mine og da ble jeg kun tett i det ene neseboret, istedetfor begge. Så det hjalp tydeligvis Anonymous poster hash: 33b8e...420
levelivet Skrevet 28. januar 2014 #11 Skrevet 28. januar 2014 Du kan smøre litt Mentholatum under nesa :-)
Treningsglad Skrevet 8. mars 2014 #12 Skrevet 8. mars 2014 Har testa for middalllergi nå og det hadde jeg ikke. Merker at jeg snorker og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå